Bursa’nın stratejik gürültü haritası çıkarıldı!
Kişi başına düşen yeşil alan miktarının artırılmasından elektromanyetik kirlilik ölçüm çalışmalarına kadar her alanda halkın refah seviyesini yükseltmeye yönelik çalışmalara imza atan Büyükşehir Belediyesi, Bursa’nın stratejik gürültü haritasını hazırladı
Kişi başına düşen yeşil alan miktarının artırılmasından elektromanyetik kirlilik ölçüm çalışmalarına kadar her alanda halkın refah seviyesini yükseltmeye yönelik çalışmalara imza atan Büyükşehir Belediyesi, Bursa’nın stratejik gürültü haritasını hazırladı. AB gürültü direktifine tam uyumlu olarak 2013 yılının Haziran ayında başlayan çalışma 30 ay sürdü. Söz konusu yönetmelik, öncelikle nüfusu 250 binin ve nüfus yoğunluğunun kilometrekare başına 1000 kişinin üstünde olan yerleşim alanları için stratejik gürültü haritalarının hazırlanmasını, alan içinde bulunan gürültüden etkilenen nüfus, konut, okul, hastane sayısını belirlemek için, gürültü haritalarının hazırlanması ve harita sonuçlarına göre eylem planlarının hazırlanması mecburiyeti getiriyor.
Türkiye genelinde İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli’nde stratejik gürültü haritaları, pilot iller arasında yer alan Adana, Gaziantep, Manisa, Kayseri, Samsun, Balıkesir, Kahramanmaraş, Sakarya, Eskişehir, Erzurum, Trabzon, Sivas, Adıyaman, Elazığ ve Mersin’de de yerleşim yeri gürültü haritaları hazırlandı.
‘Çevre ve Şehircilik Bakanlığı koordinasyonunda proje uzmanları ve Bursa Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı personeli tarafından kara, demir yolu ve endüstri kaynaklarının değerlendirilmesi maksadıyla “stratejik gürültü haritaları” hazırlandı. Bütün gürültü kaynakları için gündüz, akşam ve gece zaman dilimlerini içeren 24 adet gürültü haritası elde edildi. Yönetmelik uyarınca haritalanacak yerleşim alanı 246 kilometrekare olarak belirlenirken, 222 bin 484 hassas kullanım içeren (konut, hastane ve okulu kapsayan ) bina için 1 milyon 854 bin 446 kişinin gürültüden etkilenme durumu değerlendirildi. 734 kilometre kara yolu, 309 kilometre ana kara yolu, 76 kilometre ana demir yolu gürültü kaynağı için gündüz, akşam ve gece zaman dilimlerini içeren ayrı ayrı stratejik gürültü haritaları hazırlandı.
Bursa’da demir yolundan kaynaklanan gürültünün olumsuz etkilenmeye sebep olmadığı tespit edilirken, karayolundan kaynaklanan çevresel gürültüden etkilenme oranın yüksek olduğu belirlendi. Yine hassas kullanımlar içerisinde kara yolu yakınında bulunan konutların gürültüden yüksek seviyede etkilendiği saptandı. Hazırlanan gürültü haritaları, çevre düzeni planları ve imar planlarının hazırlanması aşamasında göz önünde bulundurularak ileride oluşabilecek gürültü problemleri büyük oranda planlama aşamasında önlenmiş olacak. Çalışma ayrıca kontrol tedbirlerinin alınması gereken alanların belirlenmesinde bir sonraki aşamada hazırlanacak eylem planlarına ışık tutacak.
Adıyaman Günebakış Gazetesi
Haber Bursa'da Meydan'da şu şekilde yer aldı;
Büyükşehir Belediyesi, Bursa'nın stratejik gürültü haritasını hazırladı. 222 bin 484 hassas binada 1 milyon 854 bin kişinin gürültüden etkilenme durumları değerlendirildi.
Halk sağlığını doğrudan etkileyen unsurların ortadan kaldırılmasına yönelik yatırımlara ağırlık veren Büyükşehir Belediyesi, Bursa'nın stratejik gürültü haritasını çıkardı. Kişi başına düşen yeşil alan miktarının artırılmasından elektromanyetik kirlilik ölçüm çalışmalarına kadar her alanda halkın refah seviyesini yükseltmeye yönelik çalışmalara imza atan Büyükşehir Belediyesi, Bursa'nın stratejik gürültü haritasını hazırladı. AB gürültü direktifine tam uyumlu olarak 2013 yılının Haziran ayında başlayan çalışma 30 ay sürdü. Söz konusu yönetmelik, öncelikle nüfusu 250 binin ve nüfus yoğunluğunun kilometrekare başına 1000 kişinin üstünde olan yerleşim alanları için stratejik gürültü haritalarının hazırlanmasını, alan içinde bulunan gürültüden etkilenen nüfus, konut, okul, hastane sayısını belirlemek için, gürültü haritalarının hazırlanması ve harita sonuçlarına göre eylem planlarının hazırlanması mecburiyeti getiriyor.
Türkiye genelinde İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli'nde stratejik gürültü haritaları, pilot iller arasında yer alan Adana, Gaziantep, Manisa, Kayseri, Samsun, Balıkesir, Kahramanmaraş, Sakarya, Eskişehir, Erzurum, Trabzon, Sivas, Adıyaman, Elazığ ve Mersin'de de yerleşim yeri gürültü haritaları hazırlandı. 'Çevre ve Şehircilik Bakanlığı koordinasyonunda proje uzmanları ve Bursa Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı personeli tarafından kara, demiryolu ve endüstri kaynaklarının değerlendirilmesi maksadıyla "stratejik gürültü haritaları" hazırlandı. Bütün gürültü kaynakları için gündüz, akşam ve gece zaman dilimlerini içeren 24 adet gürültü haritası elde edildi. Yönetmelik uyarınca haritalanacak yerleşim alanı 246 kilometrekare olarak belirlenirken, 222 bin 484 hassas kullanım içeren (konut, hastane ve okulu kapsayan ) bina için 1 milyon 854 bin 446 kişinin gürültüden etkilenme durumu değerlendirildi.
734 kilometre kara yolu, 309 kilometre ana kara yolu, 76 kilometre ana demir yolu gürültü kaynağı için gündüz, akşam ve gece zaman dilimlerini içeren ayrı ayrı stratejik gürültü haritaları hazırlandı.
Bursa'da demiryolundan kaynaklanan gürültünün olumsuz etkilenmeye sebep olmadığı tespit edilirken, karayolundan kaynaklanan çevresel gürültüden etkilenme oranın yüksek olduğu belirlendi. Yine hassas kullanımlar içerisinde kara yolu yakınında bulunan konutların gürültüden yüksek seviyede etkilendiği saptandı.
Hazırlanan gürültü haritaları, çevre düzeni planları ve imar planlarının hazırlanması aşamasında göz önünde bulundurularak ileride oluşabilecek gürültü problemleri büyük oranda planlama aşamasında önlenmiş olacak.
Bursa'da Meydan
Haber Bursa Kent'te şu şekilde yer aldı;
'Çevre ve Şehircilik Bakanlığı koordinasyonunda proje uzmanları ve Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı personeli tarafından kara, demiryolu ve endüstri kaynaklarının değerlendirilmesi maksadıyla "stratejik gürültü haritaları" hazırlandı. Bütün gürültü kaynakları için gündüz, akşam ve gece zaman dilimlerini içeren 24 adet gürültü haritası elde edildi.
DEMİRYOLU ETKİLEMİYOR
Bursa'da demir yolundan kaynaklanan gürültünün olumsuz etkilenmeye sebep olmadığı tespit edilirken, karayolundan kaynaklanan çevresel gürültüden etkilenme oranının yüksek olduğu belirlendi. Yine hassas kullanımlar içerisinde kara yolu yakınında bulunan konutların gürültüden yüksek seviyede etkilendiği saptandı. Hazırlanan gürültü haritaları, çevre düzeni planları ve imar planlarının hazırlanması aşamasında göz önünde bulundurularak ileride oluşabilecek gürültü problemleri büyük oranda planlama aşamasında önlenmiş olacak. Çalışma ayrıca kontrol tedbirlerinin alınması gereken alanların belirlenmesinde bir sonraki aşamada hazırlanacak eylem planlarına ışık tutacak
Bursa Kent