İhale

Çandarlı Limanı etap etap ihaleye çıkacak!

İzmir'in en önemli yatırım hamlelerinden biri olan ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından altyapısı inşa edilen Kuzey Ege Çandarlı Limanı için yeni formül bulundu.


İzmir'in en önemli yatırım hamlelerinden biri olan ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından altyapısı inşa edilen Kuzey Ege Çandarlı Limanı için yeni formül bulundu. Yap-işlet-devret yöntemiyle gerçekleştirilen ilk üstyapı ihalesine teklif gelmeyen liman için önümüzdeki günlerde yeniden ihaleye çıkılacak. Ancak, bu defa katılımın yüksek olması için Ege iş dünyasının da talep ettiği gibi limanın tamamı değil ilk etabı ihale edilecek. Limanın diğer etap yatırımları da kapasitesi doldukça gerçekleştirilecek. Çandarlı Limanı yatırımıyla ilgili çalışmaları Ankara'da yakından takip eden AK Parti İzmir Milletvekili Aydın Şengül, "Bu defa ihale daha küçük bir şekilde, etap etap yapılacak. İkinci ihale için çalışmalar hızla sürüyor. Bir sorun yok" açıklamasında bulundu. 


"Sorun yok"

Geçtiğimiz günlerde Çandarlı Limanı'yla ilgili bir açıklama yapan Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Ender Yorgancılar, limanın etap etap ihaleye çıkarılması gerektiğini gündeme getirmişti. Yorgancılar'ın sözlerini değerlendiren AK Parti Milletvekili Aydın Şengül, Yeni Asır'a önemli açıklamalarda bulundu. Limanda çalışmaların sürdüğünü ve önümüzdeki günlerde yeniden ihaleye çıkılacağını dile getiren Şengül, "Altyapısını devlet yapıyor. Ancak, üstyapı için daha önce bir bütün olarak ihaleye çıkıldığı için katılımda bir sorun oldu. Bu defa ihale daha küçük bir şekilde, etap etap yapılacak. İkinci ihale için çalışmalar hızla sürüyor. Bir sorun yok. Kimse merak etmesin" dedi. Tüm etapları tamamlandığında liman dünyanın en büyük 10 limanından biri olacak. 


Yorgancılar dile getirmişti

EBSO Başkanı Ender Yorgancılar, 15 Mayıs 2011'de temeli atılan Çandarlı Limanı'nın bir an önce hizmete girmesini beklediklerini ifade etmiş ve "Çandarlı Limanı, İzmir'in lojistik merkezi olarak 2023 hedeflerine ulaşmada büyük rol oynayacak. Liman 2 bin metre rıhtım uzunluğu ve 4 milyon TEU (uluslararası gemi ticareti konteyner ölçü birimi) kapasitesinin 12 milyon TEU'ya yükselme kapasitesiyle dünyanın sayılı limanlarından biri olarak gösteriliyor. Çandarlı Limanı kaderine terk edilmesin" demişti. Yoğun küresel rekabetin yanı sıra Türkiye'nin içinde bulunduğu coğrafyadan kaynaklanan jeopolitik risklere dikkati çeken Yorgancılar, Çandarlı Limanı inşası ile ilgili ihale şartnamesinde değişiklik yapılması talebinde bulunmuştu. Yorgancılar, şöyle demişti: "5 Kasım 2013'te yapılan ihalede hiçbir firma teklif vermedi. Bu, şartların değişmesi gerektiğini gösteriyor. İlk faz inşaatında 4 milyon TEU'ya ulaşmak ve limanın çevre bağlantılarını sağlayacak otoyol ve demiryolu bağlantılarının da yüklenici firmadan yapılmasını talep etmek çok gerçekçi bir yaklaşım değil. Limanın ilk yıllarda toplam 500 bin TEU'ya ancak ulaşılabileceği, kalan kapasitenin ise atıl kalacağı dikkate alınarak, ihalenin ilk fazında 500 bin TEU kapasitenin ve 500 metre rıhtım uzunluğunun bulunması yeterli olacaktır."



Yeni Asır