Çandarlı Kuzey Ege Limanı yeniden ihaleye çıkacak!
Türkiye'nin en büyük konteyner limanı olarak planlanan Çandarlı'daki Kuzey Ege Liman'ında karayolu ve demiryolu bağlantısıyla ilgili planlamaların ardından yeniden ihaleye çıkılacak.
Türkiye'nin en büyük konteyner limanı olarak planlanan Çandarlı'daki Kuzey Ege Liman'ında karayolu ve demiryolu bağlantısıyla ilgili planlamaların ardından yeniden ihaleye çıkılacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Vekili Poyraz "Demiryolu ve karayolunu liman geri sahasına kadar bakanlığımız getirecek. Asıl amacımız Çandarlı'yı ve Nemrut Körfezi'ndeki diğer limanları Kars-Tiflis-Bakü ve Türkmenbaşı hattı ile Çin'e bağlamaktır" diye konuştu.
Türkiye'nin en büyük konteyner limanı olarak planlanan Çandarlı'daki Kuzey Ege Liman'ında demiryolu ve karayolu bağlantılarının planlanmasının ardından yeniden ihaleye çıkılacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Vekili Özkan Poyraz yaptığı açıklamada, uluslararası transfer limanı olarak planlanan 12 milyon TEU kapasiteli limanla ilgili altyapı çalışmalarıyla hakkında bilgi verdi.
Limanın mendirek inşaatının tamamlandığını, ilk etapta 4 milyon TEU'luk bölümünün devreye sokulması için Yap-İşlet-Devret ihalesi üzerinde çalışma yapıldığını ifade eden Poyraz, limana karayolu ve demiryolu bağlantısı konusunda da planlama çalışmasının tamamlanmak üzere olduğunu dile getirdi.
"Bu yıl içinde yap-işlet-devret yöntemiyle ihaleye çıkılacak"
Bağlantı yolları ve açılacak ihale sonrası özel şirketler tarafından yapılacak taş dolgu rıhtım ve geri saha üst yapılarının eşgüdüm içinde yapılacağını aktaran Poyraz, "Demiryolu ve karayolunu liman geri sahasına kadar bakanlığımız getirecek. Otoyol ve demiryolu bağlantısının nasıl sağlanabileceği yönünde incelemeler yaptık. Kara ve demiryolu bağlantı projeleri tamamlanmış bir liman olarak bu yıl içinde yap-işlet-devret yöntemiyle ihaleye çıkılacak" dedi.
Mendirek ve diğer altyapı projelerinin 290 milyon liralık bir yatırımla tamamlandığını aktaran Poyraz, ihaleyi alan şirketin gemi yanaşma rıhtımları ve geri sahadaki üst yapı yatırımlarını üstleneceğini ifade etti.
Çandarlı Limanı'na gelecek otoyolun yapımı tamamlanan Menemen - İzmir arasındaki çevre yolunun devamı olarak planlandığını, 67 kilometrelik otoyol sayesinde bölgedeki trafik sıkışıklığının da giderilmiş olacağını kaydeden Poyraz, demiryolu bağlantısının ise Aliağa - Bergama ve Soma demiryolu projelerine limanın da eklenmesiyle kurulacağını açıkladı.
Hedef Ege'yi demir yolu ile Çin'e bağlamak
Poyraz, Aliağa bölgesinde Kuzey Ege Limanı dışında önemli liman yatırımlarının da bulunduğuna dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"Bölgedeki Nemrut Körfezi'nde de önemli liman yatırımları var. Petlim-APM terminalleri bu yıl 1,5 milyon TEU konteyner kapasiteli bir terminal olarak devreye sokulacak. Bunun anlamı günde 2 bin 500 tırı daha trafiğe sokmaktır. Bağlantı yol ve kavşaklarıyla trafiği rahatlatacağız. Asıl amacımız, Çandarlı'yı ve Nemrut Körfezi'ndeki diğer limanları yani Ege Bölgesi'ni, Kars-Tiflis-Bakü ve Türkmenbaşı hattı ile orta ulaşım koridoru üzerinden Çin'e bağlamaktır. Ege limanlarımızın yol bağlantılarını tamamlayıp doğu-batı koridoru içinde buradan gelen yükü, en kısa sürede Orta Asya ülkelerine, Ro-Ro gemileriyle Hazar Denizi geçişini de kolaylaştırarak Çin'e kadar ulaştırabilmenin hedefini çok yakında gerçekleştireceğiz."
Bu yöndeki çalışmaların doğrultusunda önemli bir noktaya geldiklerini dile getiren Poyraz, bölgedeki sanayici ve liman işletmecileriyle ihtiyaç analizi yaparak devlet-sanayi işbirliğinin verimli sonuçlarına ulaştıklarını, sadece yol bağlantılarını değil, aktarma ve lojistik merkezler üzerinde de çalışarak kombine taşımacılığın güzel bir örneğini sergileyeceklerini sözlerine ekledi.
"Yatırımcılar artık önünü görüyor"
Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk ise 2013 yılında yapılan Kuzey Ege Limanı ihalesine bağlantı yollarının kim tarafından yapılacağı belli olmadığı için şirketlerin teklif vermediğini söyledi.
"Yatırımcı hem limanın yapımını üstlenip hem de bağlantı yollarını yapacağı için önünü göremedi. Yatırımcılar artık önünü görüyor" diye konuşan Öztürk, şu değerlendirmede bulundu:
"Yolların ayrı bir ihale ile yapılması büyük bir etken ancak yeterli değil. Günün koşullarına uygun ve günün ihtiyacını karşılayacak bir kapasite ile ihaleye çıkılması gerekiyor. Şu an liman konusunda zaten bir arz fazlası var. Bunun için 4 milyon TEU da günün koşullarının üzerinde olur. Yatırımcı bu konuda bir sıkıntı yaşayabilir. Ancak ihalenin talipisi çıkar. Çünkü çevremizde çok sayıda liman yatırımı devam ediyor."
Yeni Şafak
Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Çandarlı'da yer alan Kuzey Ege Limanı'nda karayolu ve demiryolu bağlantı planlamalarının ardından bu yıl ihaleye çıkılacağı belirtildi.
Türkiye'nin en büyük konteyner limanı olarak planlanan Çandarlı'daki Kuzey Ege Liman'ında demiryolu ve karayolu bağlantılarının planlanmasının ardından yeniden ihaleye çıkılacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Vekili Özkan Poyraz, bağlantı yolları ve açılacak ihale sonrası özel şirketler tarafından yapılacak taş dolgu rıhtım ve geri saha üst yapılarının eşgüdüm içinde yapılacağını söyledi. Poyraz, "Kara ve demiryolu bağlantı projeleri tamamlanmış bir liman olarak bu yıl içinde yap-işlet-devret yöntemiyle ihaleye çıkılacak" değerlendirmesinde bulundu.
290 MİLYON TL YATIRIM YAPILDI
Mendirek ve diğer altyapı projelerinin toplam 290 milyon liralık bir yatırımla tamamlandığını aktaran Poyraz, ihaleyi alan şirketin gemi yanaşma rıhtımları ve geri sahadaki üst yapı yatırımlarını üstleneceğini ifade etti.
Ege, Çin'e bağlanacak
POYRAZ, "Nemrut Körfezi'nde de önemli liman yatırımları var. Petlim-APM terminalleri bu yıl 1,5 milyon TEU konteyner kapasitesiyle devreye sokulacak. Asıl amacımız, Çandarlı'yı ve Nemrut Körfezi'ndeki diğer limanları yani Ege Bölgesi'ni, Kars-Tiflis-Bakü ve Türkmenbaşı hattıyla Çin'e bağlamaktır" ifadelerini kullandı.
Akşam