Kent Haberleri

Çandarlı Limanı'ndaki çalışmalar devam ediyor!

İzmir Valisi Toprak: "Planlanan liman, sadece ülkemize değil, Doğu Akdeniz’deki transit taşımacılığa ve Ortadoğu, Karadeniz ülkeleri, Balkanlar ile Kafkasya bölgesinin taşıma taleplerini karşılayan limanların alternatifi olarak hizmet edecektir"...


İzmir Valisi Mustafa Toprak, yapımı süren Çandarlı Limanı'nın sadece Türkiye'ye değil, Doğu Akdeniz’deki transit taşımacılığa da hizmet edeceğini bildirdi.


Valilikten yapılan yazılı açıklamaya göre, liman inşaatında incelemelerde bulunan Toprak, Ulaştırma Bölge Müdürü Ömer Tekin, Ulaştırma Bölge Müdür Yardımcısı Hacer Eke ve Limak Kolin Çandarlı Limanı Adi Ortaklığı Proje Müdürü Hakkı Melih Korukluoğlu'ndan bilgi aldı.


Açıklamada görüşlerine yer verilen Toprak, konumu itibarıyla transit taşımacılık için Doğu Akdeniz’in en uygun limanlarından ve geniş hinterlanda sahip İzmir Alsancak Limanı'nın, bölgesel gelişmeye paralel artan yük talebini karşılayamaz duruma geldiğini belirtti.


Limanın fiziksel kısıtlamalar nedeniyle genişletilmesinin mümkün olmadığına işaret eden Toprak, şunları kaydetti:


"İzmir Limanı, bugünkü durumuyla büyük konteyner gemilerine güçlükle servis sağlamaktadır. Uzun dönem planlama açısından rıhtım derinliği ve uzunluğunun gelişen konteyner gemi boyutlarına cevap vermeyeceği, büyük draftlı gemilerin mevcut su derinliğinin az olmasının doğurduğu yanaşma güçlükleriyle karşılaşabileceği, artan trafik ve yük için gerekli stok sahasının ard bölgede bulunmaması nedeniyle İzmir Limanı, ihtiyaca cevap veremeyecek duruma gelmiştir. 


Planlanan liman, sadece ülkemize değil, Doğu Akdeniz’deki transit taşımacılığa ve Ortadoğu, Karadeniz ülkeleri, Balkanlar ile Kafkasya bölgesinin taşıma taleplerini karşılayan limanların alternatifi olarak hizmet edecektir."


Toprak, yüzde 96’sı tamamlanan projenin gelecek yıl 31 Ocak'ta teslim edileceğini aktararak, limanın hizmete girmesiyle Türkiye’deki deniz taşımacılığının kapasitesinin bir anda yüzde 75 artacağını bildirdi.


Proje müdürü Korukluoğlu ise en son teknoloji kullanılan liman inşaatındaki çelik boruların uydulardan GPS yardımıyla yirmişer santim aralıklarla denizin 90 metre dibine milimetrelik yerleştirildiğine işaret ederek, şu bilgiyi verdi:


"2 bin metre uzunluğundaki rıhtım, 300 metre uzunluğundaki 6 gemiye aynı anda hizmet verebilecek. İlk etapta 2 milyon metrekare konteyner depolama alanı mevcut olup, kapasite artırımına gidilmesi halinde, limanın doğusuna doğru 2 milyon metrekareden fazla alan oluşturulabilecektir. Limanın kapasitesi ise yaklaşık 12 milyon ton olacak."


AA