22 / 12 / 2024

Candaş Avize yeni şubeleriyle yüzde 20 büyüme hedefliyor!

Candaş Avize yeni şubeleriyle yüzde 20 büyüme hedefliyor!

Candaş Avize, bu yıl itibarıyla hizmete açtığı Etiler ve Bahçeşehir şubeleriyle yüzde 20'lik büyüme hedefliyor. Firma geçen yıl, yüzde 15'lik büyüme ve 25 milyon liralık ciroya ulaştı.



Candaş Avize, bu yıl itibarıyla hizmete açtığı Etiler ve Bahçeşehir şubeleriyle yüzde 20'lik büyüme hedefliyor. Firma geçen yıl, yüzde 15'lik büyüme ve 25 milyon liralık ciroya ulaştı. Ayrıca, ihracatta satışları yüzde 20 artıran firma, söz konusu dönemde 2 milyon dolarlık ihracat geliri elde etti.




Aydınlatma sektöründeki 30 yıllık geçmişini 2008 yılında 'Highlight' adıyla markalaştırdıklarını anlatan Candaş Avize Yönetim Kurulu Üyesi Oktay Şüreka, Highlight'in, perakende ve toptan satışının yanı sıra projelere yönelik aydınlatma tasarımı, üretimi ve uygulamaları ile çözüm sunduklarını söyledi. Otel, AVM, belediye, konut ve işyeri gibi bireysel ve kurumsal alanlara farklı boyutlar kazandırarak, aydınlatma sektörüne yön verdiklerine işaret eden Şüreka, koleksiyonlarının Arte di Murano, Voltolina, Asfour, Metallux, Swarovski, Artemide ve Roberto Cavalli gibi her biri kendi alanında uzman 33 markadan oluştuğu bilgisini verdi. 



"Dış mekanda, verimliliği yüksek ürünleri önemsiyoruz" Oktay Şüreka, bugün itibarıyla aydınlatma sektöründe klasik anlayışın yerini modern unsurların aldığını belirterek, "Türkiye'de dekoratif aydınlatma konusunda öne çıkıyoruz. Ar-Ge çalışmalarımızı daha çok dış mekan aydınlatma ürünlerinin geliştirilmesi ve sürdürülebilir ürün üretimi konusunda yapıyoruz. Türkiye'de sürdürülebilir dış mekan aydınlatma ürünü pek bulunmuyor. Kendimizi bu konuda geliştirmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu. Üretimin genel anlamda kişiye ve projeye özel olarak nitelendirdiklerini, dolayısıyla kapasiteyi belirli bir seviyede tuttuklarını anlatan Şüreka, şöyle devam etti: "2014 yılında üretimin yüzde 60'ını iç pazara, yüzde 40'ını ise dış pazara aktardık. B yıl ise takip ettiğimiz yurtdışı projelerin daha yoğun olduğunu düşünerek bu rakamın yüzde 60'ını yurtdışı, yüzde 40'ın ise yurtiçine yönelik olacağını düşünüyoruz." + Aydınlatma sektörünün Türkiye pazarında henüz gelişmeye başladığı yönünde görüş bildiren Oktay Şüreka, lüks konut üretimin yanısıra kentsel dönüşüm, konut ve konut dışı bina yenileme ile dış mekan yatırımlarında büyüme eğilimi ile ortaya çıkan talebin tüm yan sektörlerde olduğu gibi aydınlatma sektöründe de iş hacmini artırdığını ifade etti. Şüreka, "Türkiye'de hızlı yapılaşmayı ve modernleşmeyi düşündüğümüzde önümüzdeki dönemde büyüme hızı daha da artacak. Ayrıca gelişen LED teknolojilerinin her anlamda aydınlatma ürünlerine adaptasyonu ile pazarda genel bir talep artışı ve hacim artışı bekliyoruz" dedi. 




Pazardaki potansiyele rağmen, bazı firmaların bu işi ithalat yoluyla üstlenmesini eleştiren Oktay Şüreka, "Bazı firmaların ithalatçı kimliği yüzünden üretim kapasitesi anlamında sektörde büyüme potansiyeli olmasına rağmen bir küçülme söz konusu oldu. Aynı zamanda sektörde kalite anlamında rekabet ortadan kalkarak, tamamen fiyat odaklı bir yapı var" şeklinde görüş bildirdi. Son olarak, Ortadoğu'da yaşanan sorunların Türkiye dışında birçok ülkeyi de ekonomik olarak etkilemiş durumda olduğuna değinen Oktay Şüreka, "Alternatif pazarlarımız arasında Birleşik Arap Emirlikleri ve Kazakistan'da devam eden projeler bulunuyor. Her iki ülkedeki projeleri de yakından takip ediyoruz. Azerbaycan, Rusya ve Ukrayna kaynaklı satışlarımızda yaşanan düşüşü bu iki pazarla telafi etmeyi planlıyoruz." 



Dünya Sektörel Ek


Geri Dön