Indesit 2010'da yüzde 20 büyüme hedefliyor!
İtalyan Indesit Company'nin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Andrea Merloni 2010'da yüzde 20 büyüme hedeflediklerini söyledi
Avrupa'nın ikinci büyük beyaz eşya üreticisi İtalyan Indesit Company'nin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Andrea Merloni, önümüzdeki yıl Türkiye'de soğutucu üretiminde yüzde 20 büyümeyi hedeflediklerini söyledi. Merloni şöyle konuştu: "Dünya çapındaki 16 üretim tesisimizden biri olan Manisa soğutucu fabrikamız rekor hızla büyüdü ve global arenada üst seviyelerde yerini aldı, şirketin global hedeflerine ulaşmasına ciddi şekilde yardımcı oldu."
Sabah
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Indesit Türkiye'de üretimini artıracak
Avrupa'nın ikinci büyük beyaz eşya üreticisi Indesit'in Başkan Yardımcısı Andrea Merloni, Manisa'da bu yıl kriz nedeniyle düşen üretimlerini 2010 yılında yüzde 20 artırarak 1.3 milyona çıkarmayı hedeflediklerini söyledi
AVRUPA'NIN ikinci büyük beyaz eşya üreticisi İtalyan Indesit Company'nin önümüzdeki yıl Türkiye'de soğutucu üretiminde yüzde 20 büyümeyi hedeflediği, bu yıl kriz nedeniyle düşen üretimin 2010 yılında 1.3 milyon adede çıkarılmasının planlandığı bildirildi. Indesit Company Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Andrea Merloni, yıllık cirolarının kriz öncesi dönemde 3.4 milyar euro olduğunu, kriz döneminde bu rakamın yaklaşık yüzde 20 düştüğünü dile getirerek, “Krizden önce yıllık üretimimiz 16 milyon adetti, krizden sonra şimdi bu rakamı yakalamaya çalışıyoruz” dedi.
Son yıllarda Türkiye'nin, Avrupa'nın beyaz eşyada önemli üretim merkezi haline geldiğini ifade eden Merloni, yabancı ve yerli üreticilerin Türkiye'nin avantajlarının farkında olduğunu ifade etti. Merloni, Türkiye'deki faaliyetlerini üretim ve pazarlama şekilde yürüttüklerini belirterek, şunları anlattı:
Hedeflere katkı oldu
“Manisa'daki fabrikamız yıllık 1 milyon 300 bin adet üretim kapasitesine sahip ve soğutucu kategorisinde bizim en büyük, en komplike fabrikamız. Bu, üretim ayağı. Ticari ayağa gelince, çok güçlü iki büyük yerel rakibimiz var. Bizim buradaki pazar payımız yüzde 8. Ama şunu eklemek isterim, bizim dünya çapındaki 16 üretim tesisimizden biri olan Manisa soğutucu fabrikamız rekor hızla büyüdü ve global arenada üst seviyelerde yerini aldı, şirketin global hedeflerine ulaşmasına ciddi şekilde yardımcı oldu.”
2009'da Manisa'daki fabrikada 1 milyon adedi aşan üretim gerçekleştirdiklerini aktaran Merloni, “Fakat 2010 yılı için Manisa'daki üretim hedefimiz yüzde 20 artışla 1.3 milyon adede çıkmak. Bu yıl kriz nedeniyle üretimimiz düştü. Ancak önümüzdeki yıllarda bunu artıracağız” diye konuştu.
Geleceğin trendi birbiriyle ‘konuşan' ürünler
ANDREA Merloni, gelecekte beyaz eşyada tüketicileri ne tür yeniliklerin bekleyeceğinin sorulması üzerine, şu yanıtı verdi: “En göze çarpan trend az enerji ve su tüketimini dikkate alan, doğaya zarar vermeyen, geri çevrilebilir ürünler. Tüketiciler gittikçe daha fazla doğayı koruyan ürünler talep ediyor. Bir diğer inovasyon ise ürünlerin bir ağ çerçevesinde birbiriyle bağlantılı olması, birbiriyle 'konuşabilmesi' diyebiliriz. Ürünler uzaktan kontrol edilebilir ve birbiriyle 'konuşabilir' hale gelecek.”
Vatan
Indesit Türkiye'de soğutucu üretimini artıracak
İtalyan Indesit Company önümüzdeki yıl Türkiye'de soğutucu üretiminde yüzde 20 büyümeyi hedefliyor. Kuruluş krizde düşen üretimini 2010'da 1.3 milyona çıkaracak
Avrupa'nın ikinci büyük beyaz eşya üreticisi İtalyan Indesit Company'nin önümüzdeki yıl Türkiye'de soğutucu üretiminde yüzde 20 büyümeyi hedeflediği, bu yıl kriz nedeniyle düşen üretimin 2010 yılında 1.3 milyon adede çıkarılmasının planlandığı bildirildi.
Indesit Company Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Andrea Merloni, Indesit Company'nin 1995 yılında Türkiye pazarına girdiğini, burada 14 yıldır Hotpoint-Ariston ve Indesit markalarıyla faaliyet gösterdiği anlattı. Indesit, Hotpoint-Ariston ve Scholtes ana markalarından oluşan Indesit Company'nin Avrupa'nın ikinci büyük beyaz eşya üreticisi olduğunu, Avrupa'da yüzde 15 pazar payının bulunduğunu belirten Merloni, grubun dünyada 16 fabrikasında 17 bin çalışanının bulunduğunu söyledi. Merloni, yıllık cirolarının kriz öncesi dönemde 3.4 milyar avro olduğunu, kriz döneminde bu rakamın yaklaşık yüzde 20 düştüğünü dile getirerek, “Krizden önce yıllık üretimimiz 16 milyon adetti, krizden sonra şimdi bu rakamı yakalamaya çalışıyoruz” dedi. Son yıllarda Türkiye'nin, Avrupa'nın beyaz eşyada önemli üretim merkezi haline geldiğini ifade eden Merloni, yabancı ve yerli üreticilerin Türkiye'nin avantajlarının farkında olduğunu ifade etti.
Pazar payını artıracak
Merloni şöyle devam etti: “Manisa'daki fabrikamız yıllık 1 milyon 300 bin adet üretim kapasitesine sahip ve soğutucu kategorisinde bizim en büyük, en komplike fabrikamız. Bu, üretim ayağı. Ticari ayağa gelince, çok güçlü iki büyük yerel rakibimiz var. Bizim buradaki pazar ayımız yüzde 8. Ama artıracağız. Buradaki üretimin yüzde 80'inini Avrupa'ya ihraç ediyoruz.”
Radikal