24 / 11 / 2024

CeBIT 2010 hedefinde iş dünyası var!

CeBIT 2010 hedefinde iş dünyası var!

BİTTİ  bitecek tartışmaları sürse de Ce-BİT, Avrasya'nın en büyük bilişim fuarı olma özelliğini koruyor. 'CeBIT Bilişim Eurasia 2010' da sektörün hemen her kesimi tarafından merakla bekleniyor




 6-10 Ekim tarihleri'nde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde yapılan fuarda, 21'inci yüzyılın heyecan verici ürün ve hizmetleri görücüye çıkacak. Ancak bu yılkı fuarın öncekilerden birkaç farkı var. Bunların başında da fuara katılan firmaların kataloglarını ziyaretçilerin cebine   mobil olarak yüklemeleri geliyor. Fuarın mobil uygulama sponsoru Bir-com'un Phonsai yazılımı sayesinde gerçekleştirilecek bu uygulamada, firmalar ilk kez broşür ve kataloglarını mobil uygulama şeklinde hazırlayıp katılımcıların cep telefonuna yükleyebilecek. CeBIT Bilişim Eurasia'nın bu yılki bir diğer yeniliği 'b2fair Matchmaking' aktivitesi... Son tüketicinin azalan ilgisini iş dünyasına yönelerek kapatmaya çalışan CeBIT'te, bu etkinlik kapsamında hedef bölgelerinde işini büyütmek isteyen katılımcı firmaların yetkilileri,hedefledikleri sektörlerin karar vericileriyle randevulaşarak yüz yüze iş görüşmeleri gerçekleştirebilecek. Bu aktiviteyle birlikte geçen yılki fuarın toplam iş hacmini yüzde 20 artırmayı hedeflediklerini söyleyen fuar yetkilileri, bu yıl CeBIT kapsamında 6 milyar euro'luk iş hacmi yaratmayı planlıyorlar.

GELECEĞİN AKILLI şžEHİRLERİ

Takip edenler hatırlayacaktır. Bu yıl Hannover'de düzenlenen CeBIT'e 3D (3 boyutlu) teknolojileri damgasını vurmuştu. CeBIT Bilişim Eurasia'nın da merkezinde 3D teknolojilerle 'yeşil IT'nin yer alacağı düşünülüyor. Bunun dışında CeBIT Eurasia'da çok konuşulacak bir diğer konu da 'akıllı yaşam konseptleri' olacak. Büyüyen şehirlerin iletişim, güvenlik, ulaşım, hava kirliliği, sağlık ve altyapı sorunlarının bilişim teknolojileriyle nasıl giderilebileceği aktarılacak. Fuar süresince düzenlenecek seminer ve panellerle konunun paydaşlarla paylaşılması sağlanacak

Fuardan notlar

Son birkaç yıldır katılan firmaların yerine katılmayanların konuşulduğu CeBIT Bilişim Eurasia'da geçen yıl 1000'e yakın şirket yer almış ve fuarı yaklaşık 150 bin kişi ziyaret etmişti. Ziyaretçi sayısının bu yıl 200 bine yaklaşması bekleniyor. Fuara giriş fiyatı ise 20 TL. Bu yılki CeBIT Eurasia'nın en iddialı markası kuşkusuz yine Toshiba. Önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da ziyaretçilerin büyük ilgi göstermesi beklenen TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri, Toshiba'nın 25'inci yıla özel ürettiği üç yeni ultra mobil bilgisayar, 3D dünyası ve LEO konseptiyle fuara katılıyor. Fuarın bu yılki ana sponsoru yine Türksat. Türksat'ın en heyecanla beklenen ürünü ise Google Maps'in rakibi olmaya aday Türksat Maps.

Turkcell'den den 3 milyon saatlik Ar-Ge

Fuarda kullanılan 'mobil katalog' Turkcell'in uygulama geliştirme platformu Phonsai tarafından hazırlanmış. Turkcell'in Gebze'de yer alan Ar-Ge üssü Turkcell Teknoloji'de kurulduğu günden bu yana 3 milyon saattir bu tür uygulamaların çalışmaları yapılıyor. Lokasyon, mobil ödeme, telemetri, saha otomasyonu, mobil eğitim ve sağlık gibi çeşitli alanlarda mobil teknolojiler üretilen merkezin uygulamaları 12 farklı ülkede 80 milyon kişi tarafından kullanılıyor. Bu servislerden en yenileri 'Tıkla Konuş' ve 'Humara.' Tıkla Konuş servisinde sosyal paylaşım siteleri üzerinden sayfadaki bir butona tıklanarak çağrı başlatılıyor. Böylece Gezenzi, Facebook gibi sitelerden kullanıcılar cep telefonu numarasına ihtiyaç olmadan iletişime geçiyor.'Rumara' ise rumuz ve numara kelimelerinin birleşiminden üretilmiş. Bu uygulamada sosyal bir siteye abone olmadan kişiler birbirlerini almış oldukları geçici bir numarayla arayabiliyor. Bu özellik sayesinde örneğin arabasını satmak isteyen bir kişinin telefon numarasını vermeden gazeteye ilan vermesi mümkün.

PARA


Geri Dön