"Çeşme Radisson Blu'ya giden Antalya'ya gitmiyor"
Çeşme'de 2 ay önce açılan Radisson Blu'nun Lübnanlı Genel Müdürü Mohammad Y. Yassine, oteline 'Antalya'ya giden müşteri tipini' istemiyor, 'Antalya'nın imajı zarar gördü, Biz Çeşme'nin imajını bozmak istemiyoruz' diyor...
Sezon başında Çeşme'de açılan Radisson Blu Otel'in Lübnanlı genel müdürü Mohammad Y. Yassine'in Türk turizm sektörüne dair gözlemleri Antalyalı turizmcileri kızdıracak gibi görünüyor. Mohammad Y. Yassine, 'Radisson Blu'da Antalya'daki 5 yıldızlı otellere giden müşteri kitlesi, bizim bu otelde ağırlamak istediğimiz müşteri kitlesi değil. Antalya'nın imajı çok zarar gördü, biz Çeşme'nin imajını bozmak istemiyoruz' dedi. Antalya ve Çeşme'ye giden müşteri kitlesinin, kalitesinin çok farklı olduğunu anlatan Yassine şöyle devam etti: Bizim felsefemiz oteli ne pahasına olursa olsun doldurmak değil. Ben oteli bu bölgenin kalitesine uymayacak müşterilerle doldurmak istemem. Bu yüzden 'herşey dahil' sistemine sıcak bakmıyorum. Antalya'daki 5 yıldızlı otellerin müşterileri, aslında 5+ yıldızlı otelleri eford edebilecek müşteriler değil. Antalya'nın imajı bu yüzden çok zarar gördü. Gözlemlediğim ve gelen konuklarımızdan duyduğum kadarıyla bu böyle. Buraya gelen kaliteli Türk müşteriler de Antalya'ya gitmediklerini söylüyorlar. Bu çok önemli. Şu anda Çeşme, tüketicinin kafasında başka bir yerde duruyor. Biz Çeşme'nin imajına zarar verip, bu avantajı kaçırmak istemiyoruz.'
YENİ ZİNCİRLER BEKLİYORUZ
Taksim Otelcik tarafından yapılan ve 13 yıllığına Radisson Grubu tarafından işletilecek olan Radisson Blu Çeşme, grubun Türkiye'deki ilk resort oteli. Mohammad Y. Yassine, Çeşme'de sezonun çok iyi başladığını, haziran ayında yüzde 50'lere varan doluluk oranlarına ulaştıklarını, temmuz ayını ise yüzde 80'lerde bitirdiklerini söyledi. Ağustosun ise geçen 2 aydan da iyi geçtiğini anlatan Yassine, 'Beklediğimizden çok daha iyi rakamlara ulaştık ve tatmin olduk. Çeşme'de yeterince otel olmadığı için hafta sonları tüp oteller tam kapasite dolu oluyor. Rekabet hafta içlerinde yoğunlaşıyor' dedi. Daha fazla otel, daha fazla zincir Çeşme'ye gelirse memnun olacaklarını ifade eden Yassine, 'Daha fazla rekabet bizim de işimize gelir' diye konuştu.
Ramazan'da odalar 222 TL
RADİSSON Blu'nun ilk Ramazan ayına promosyonla gireceğini vurgulayan Yassine, kişi başı oda fiyatını 222 liraya çekeceklerini, Ramazan ayı için % 60-70 arası bir doluluk oranı beklediklerini belirtti. Yassine, kış aylarını ise % 35-40 dolulukla tamamlamayı hedeflediklerini ifade etti. Kışın Çeşme'yi hareketlendirme hedefinin uzun soluklu bir plan olduğunu anlatan Yassine, 'Bu kış sadece temeli atacağız. İskandinavya ya da Norveç'ten daha fazla turist getirme konusunda bir tur operatörüyle anlaşırsak, gidip Sun Express'le masaya oturacağız. Ve uçak seferlerin sayısını artıralım diyeceğiz.
2 yeni Radisson planımız var
GRUBUN Türkiye'deki yatırımlarını sürdüreceğini anlatan Yassine, 'Yeni Radisson planları var.. Önümüzdeki 3-5 yıl içinde 2 Radisson daha göreceksiniz Türkiye'de. Üzerinde konuşulan destinasyonlardan biri Antalya' dedi.
Asıl rekabet kış aylarında başlayacak
ÇEŞME'DE asıl rekabetin ise kış aylarında başlayacağını anlatan Yassine, 'Kışın Çeşme'ye fazla talep yok. Turizm Bakanlığı'nın tanıtım çalışmalarının da zayıf kaldığını düşünüyorum. Yurtdışında kimse Çeşme'yi bilmiyor. Tabii biz Çeşme tanınmıyor diye oturup müşteri beklemeyeceğiz. Biz, gidip, Avrupa'ya anlatacağız. Sadece otelimizi değil, Çeşme'yi de tanıtacağız' diye konuştu. Bölgenin tanıtımı için sürekli yabancı gazetecileri ağarladıklarını ifade eden Yassine, 'Eylülde Benelüks ülkelerinden bir grup gazeteci gelecek. Yıl sonuna kadar 65 yabancı gazeteci, otelimizi ziyaret edecek' dedi.
Şenay Köşdere/Akşam