China Homelife 2016 Fuarı 2 Haziran'da açılıyor!
İstanbul'da yapılıcak China Homelife Fuarı'nda, tekstilden gıdaya, elektrikli ev aletlerinden inşaat malzemelerine 50 binin üzerinde ürün tüketici ile buluşacak.
Çin mallarını tanıtmayı hedefleyen China Homelife Fuarı'nın, Türkiye organizasyonu 2-4 Haziran arasında İstanbul'da gerçekleştirilecek. Fuarda 50 binin üzerinde ürün tanıtılacak. Ankara'da Holiday İnn Otel'de basın toplantısı düzenleyen China Homelife Genel Müdürü Gülden Parlak. İstanbul Fuar Merkezi'nde yapılacak etkinliğe, 800'ü aşkın Çin firmasının katılacağını söyledi. Parlak, Çin hükümeti tarafından başlatılan "İpek Yolu Ekonomik Kuşağı Projesi"ne dikkati çekerek, 65 ülkeyi kapsayan projenin en büyük ayaklarından birini Türkiye'nin oluşturduğunu bildirdi. İpek Yolu'nuıı bir ucunda küresel ekonominin büyüme motoru Çin'in, diğer ucunda da dünyanın en büyük pazarı Avrupa Birliği ülkelerinin bulunduğunun altını çizen Parlak, Türkiye'nin bu güzergah üzerindeki en stratejik noktada yer aldığını vurguladı.
Gülden Parlak, China Homelife Turkey Fuarı'nın, Çin'in deniz ticaretini güçlendirmek adına başlatılan ve dünvanın viizde 63'iine ulasılması hedeflenen "İpek yolu Ekonomik Kuşağı Projesi"nin dünya çapındaki resmi platformu olduğunu belirtti.
Çin ve Türkiye arasındaki ticaret hacminin. 2020 yılında 100 milyar doları geçmesinin beklendiğini ifade eden Parlak, geçen yıl fuarda 330 ikili iş görüşmesi gerçekleştirildiğini ve bu yıl sayının 750'ye çıkmasının hedeflendiğini anlattı.
Fuarda, tekstil, hazır giyim, kumaş, dekoratif kumaş, gıda ve gıda işleme, ev tekstili, inşaat malzemeleri. elektrikli ev aletleri-hırdavat, mobilya, aydınlatma ürünleri, hediyelik eşya, mutfak ve banyo armatürleri gibi toplam 50 binin üzerinde ürün görücüye çıkacak.
"Anadolu VIP Alım Heyetleri" kapsamında Anadolu'dan bin 500 firma, "Yurt Dışı VIP Alım Heyetleri" kapsamında Güney Afrika, Cezayir, Ürdün. Birleşik Arap Emirlikleri, İran. İrak ve Bulgaristan gibi birçok ülkeden bin 150 firma, İstanbul'da ağırlanacak.
China Homelife Turkey Fuarı kapsamında düzenlenen Anadolu Alım Heyeti ve GoChina programı çerçevesinde, Ankara'daki firmalar İstanbul ve Çin'e davet edildi.
Ankara Başkent
Haber Kayseri Olay Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Çin ile VIP alıcıları, istanbul'da buluşturmayı hedefleyen China Homelife Turkey 2016 fuarının 2-4 Haziran tarihlerinde yapılacağı ifade edildi. China Homelife Turkey Genel Müdürü Gülden Parlak, fuarı ile 800 Çinli firmanın 50 binin üzerinde ürünü Türkiye'ye getireceğini ifade etti.
Hilton Kayseri Otel'de gerçekleştirilen basın toplantısı ile Kayseri firmalarını fuara davet eden China Homelife Turkey Genel Müdürü Gülden Parlak, bu yıl 3. kez kapılarını açacak olan China Homelife Turkey Fuarı' Sinerji Fuarcılık tarafından İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenleneceğini söyledi.
Çin ile Türkiye arasındaki yüzyıllar öncesine dayanan ilişkileri dile getirmek üzere Kayseri Ticaret Odası yetkilileri, sivil toplum kuruluşları ile bir araya geldiklerini belirten Parlak, Kayserili iş adamlarına fuara davet etti.
Çin ve Türkiye arasındaki uzun vadeli ticari planlarına göre 2020 yılında ticari hacmin 10O milyar doları geçmelisin hedeflendiğini dile getiren Parlak, "201 4 yılından bu yana Türk işadamlarının yoğun ilgi gösterdiği China Homelife Turkey fuarında bu yıl 800'ü aşkın Çin firmasının tekstil, hazır giyim, kumaş, dekoratif kumaş, gıda ve gıda işleme, ev tekstili, inşaat malzemeleri, ev gereçleri, elektrikli ev aletleri-hırdavat, mobilya, aydınlatma ürünleri, hediyelik eşya, mutfak ve banyo armatürleri başta olmak üzere 50 binin üzerinde ürün görücüye çıkacak. Bunun yanında 201 5 yılında 330 ikili iş görüşmesi ve toplamda 1 8.07 milyon dolarlık iş hacmi gerçekleştirilirken bu yıl ikili görüşme sayısının 750'ye çıkması hedefleniyor." dedi.
Basın toplantısında ticari ilişkinin önemine ve kültürel paydaşlığın önemli olduğunu belirten China Homelife Genel Müdürü Gülden Parlak; "Yaşamakta olduğumuz küresel kriz ortamında ve yükselen piyasaların dünya ekonomisine hakim olacağı yeni dönemde Türkiye ve Çin daha fazla ticaret yaparak, daha fazla işbirliği yaparak, dünya meselelerine karşılıklı çıkarları gözeten çözümler bularak zenginleşmek zorundadır. İki ülke arasındaki dostluğun gerçek tanığı olan tarihi İpek Yolu'nu yeniden canlandırma projesini hızlandırma gayreti içinde olmalıyız. Böylelikle daha derin ekonomik ilişkilerle ulaşılabilecek, ikili ticaret hacmi de gerçek potansiyeline ulaşabilecektir" şeklinde konuştu.China Homelife Turkey Fuarının Türkiye'de öncülük ettiği ve Çin Hükümeti'nin 21. yüzyılın İpek Yolu çalışması olarak başlattığı 'İpek Yolu Ekonomik Kuşağı - One Belt, One Road' projesine 2,1 trilyonluk bir yatırım yapıldığını ifade eden Parlak, 2-4 Haziran 2016 tarihinde İstanbul Fuar Merkezinde organize edilecek olan China Homelife Turkey fuarı ile 800 Çinli firmanın 50 binin üzerinde ürünü Türkiye'ye getireceğini ifade etti.Parlak, Anadolu'nun ticari gücünü de İstanbul'da ağırlayacaklarını belirterek, "Anadolu VIP Alım Heyetleri, kapsamında tüm Anadolu'dan 1 500 firma, Yurt Dışı VIP Alını Heyetleri kapsamında da Güney Afrika, Cezayir, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, İran, Irak ve Bulgaristan gibi birçok ülkeden 1150 seçkin firma İstanbul'da ağırlanacak. Böylece alışveriş yerinde yapılacak. Uzakdoğu potansiyelinden faydalanmak isteyen girişimciler için kaçırılmayacak bir fırsat olan China Homelife Turkey 2016'ya firmalarımızı bekliyoruz." şeklinde konuştu. Kayseri Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Celal Hasnalçacı ise toplantı da yaptığı konuşmada yaşanılan yüzyılda tüm pazarlarda yoğun rekabetin yaşandığını söyledi. Ticari ihtisas fuarlarına katılımın rekabet için önemli bir fayda sağladığını belirten Hasnalçacı, "Satış ve tanıtım açısından bu fuarlar önemli kazanımlar sağlıyor. Bunun yanında Kayseri'nin, Çin'den ithalatı fazla. Bu nedenle ihracatın da yapılması gerekiyor. İşte bu fuar çalışması ile bu konuda da atılımlar gerçekleştirilebilir. Bu çerçevede Kayserili firmalarımızın fuara katılmaları yönünde çağrıda bulunuyoruz." dedi.
Kayseri Olay
Haber Ekonomi Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Bu yıl 3. kez kapılarını açacak olan China Homelife Turkey Fuarı, Sinerji Uluslararası Fuarcılık ve Meorient Uluslararası Fuarcılık tarafından 2-4 Haziran tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek.
Kayseri Ticaret Odası Başkan Vekili Celal Hasnalçacı ile birlikte çeşitli meslek komite üyeleri ve Kayseri basını ile buluşan Sinerji Fuarcılık Genel Müdürü Gülden Parlak ve Meorient Uluslararası Fuarcılık Anadolu Ziyaretçi Koordinatörü Eser Mutlu; 2016 yılı Çin- Türkiye arasındaki ticari ilişkileri değerlendirdi.
21 Nisan Perşembe günü Hilton Otel'de düzenlenen basın toplantısında, tarihi İpek Yolu'nun bugünkü durumu ile Kayseri'nin bu ticari alan içerisindeki önemi vurgulandı.
China Homelife Turkey fuarı kapsamında düzenlenen Anadolu Alım Heyeti ve GoChina programının da anlatıldığı toplantıda Kayseri'deki profesyoneller İstanbul ve Çin'e davet edildi.
Gelişmekte olan ülkeler arasında önemli bir konuma sahip olan Çin ve Türkiye, birbirini tamamlayabilen iki ülke olarak, yeni strateji ve işbirliği çerçevesinde ticari olarak önemli bir noktaya geldiler.
Özellikle İpek Yolu'nun yeniden canlandırılması, Türkiye'nin Asya Altyapı Yatırım Bankası'nın kurucu üyesi olması, Çin ve Türkiye arasında ileriye dönük olarak yapılacak olan altyapı anlaşmalarının temelini oluşturuyor.
Bu kapsamda Çin ve Türkiye arasındaki uzun vadeli ticari planlarına göre 2020 yılında ticari hacmin 100 milyar doları geçmesi hedefleniyor.
Çin ile Türkiye arası ticari ilişkilerde en büyük platform olma özelliğine sahip olan China Homelife fuarı da İpek Yolu'nun en büyük ayaklarından biri olan Kayseri'de ticaretin temsilcileri ile buluştu.
2014 yılından bu yana Türk işadamlarının yoğun ilgi gösterdiği China Homelife Turkey fuarında bu yıl 8oo'ü aşkın Çin firmasının tekstil, hazır giyim, kumaş, dekoratif kumaş, gıda ve gıda işleme, ev tekstili, inşaat malzemeleri, ev gereçleri, elektrikli ev aletleri-hırdavat, mobilya, aydınlatma ürünleri, hediyelik eşya, mutfak ve banyo armatürleri başta olmak üzere 50 binin üzerinde ürün görücüye çıkacaktır.
2015 yılında 330 ikili iş görüşmesi ve toplamda 18.07 milyon dolarlık iş hacmi gerçekleştirilirken bu yıl ikili görüşme sayısının zso'ye çıkması hedefleniyor.
"CHİNA HOMELİFE KAÇIRILMAMASI GEREKEN BİR FIRSAT"
China Homlife Turkey Fuarı Kayseri tanıtım toplantısında bulunmaktan memnuniyetini dile getiren Kayseri Ticaret Odası Başkan Vekili Celal Hasnalçacı; "Kayseri'de üretilen malların tanıtımının fuarlar aracılığı ile yapılması, sektörde yer alan diğer firmaların üretimlerinin takip edilebilmesi ve rekabet koşullarında hangi noktada yer alındığının bilinmesi bakımından fuarlara katılım gereklidir.
Hızla büyüyen ve dünya ekonomisinde hatırı sayılır bir yere sahip olan Çin ile gerek ülkemizin gerekse de şehrimizin ticari ilişkilerinin daha üst seviyelere ulaşması gerekmektedir.
Kayseri'nin pek de uzak olmadığı ev tekstili başta olmak üzere ilgili sektörlerde firmaların katılımı ile gerçekleştirilecek olan China Homlife Turkey Fuarı bu açılardan kaçırılmaması gereken bir fırsat olarak görülmelidir. Çin'e ürün satabilmenin ve daha fazla neyi satabileceğimizin belirlenmesinin en kolay yolu, bu fuarda yer almaktan geçmektedir" dedi.
"ÇIN DÜNYANIN EN BÜYÜK İKİNCİ EKONOMİSİ"
Basın toplantısında ticari ilişkinin önemine ve kültürel paydaşlığa değinen China Homelife Genel Müdürü Gülden Parlak; "Yaşamakta olduğumuz küresel kriz ortamında ve yükselen piyasaların dünya ekonomisine hâkim olacağı yeni dönemde Türkiye ve Çin daha fazla ticaret yaparak, daha fazla işbirliği yaparak, dünya meselelerine karşılıklı çıkarları gözeten çözümler bularak zenginleşmek zorundadır.
İki ülke arasındaki dostluğun gerçek tanığı olan tarihi İpek Yolu'nu yeniden canlandırma projesini hızlandırma gayreti içinde olmalıyız.
Böylelikle daha derin ekonomik ilişkilerle ulaşılabilecek, ikili ticaret hacmi de gerçek potansiyeline ulaşabilecektir" diye konuştu.
Çin'in dünya ülkeleri üzerindeki etkinlik alanını giderek genişletmekte olduğunun altını çizen Parlak; "Günümüz küresel ekonomisinde, 10.36 trilyon dolarlık Gayri Safi Milli hasılası ile dünyanın ihracatı en yüksek ve ikinci büyük ekonomisinin Çin olduğunu ve sürdürülebilir büyüme, enerji verimliliği, bilimsel-teknolojik gelişme, verilen teşvikler ile ülkedeki eyaletler arası farklılıkların azaltılması temalarını ön plana çıkarmakta olduğunu" belirtti.
"İPEK YOLU ÇIN İLE AVRUPA ARASINDA TİCARİ BİR KÖPRÜ"
China Homelife Turkey Fuarının Türkiye'de öncülük ettiği ve ettiği Çin Hükümeti'nin 21. yüzyılın İpek Yolu çalışması olarak başlattığı "İpek Yolu Ekonomik Kuşağı - One Belt, One Road" projesi büyük bir yatırım ile başlatıldı.
Konuyla ilgili açıklama yapan Parlak sözlerini şöyle sürdürdü: "65 ülkeyi kapsayan projenin en büyük ayaklarından birini Türkiye oluşturuyor.
İpek Yolu'nun bir ucunda küresel ekonominin büyüme motoru Çin, diğer ucunda da dünyanın en büyük pazarı Avrupa Birliği bulunuyor. Türkiye ise güzergâh üzerindeki en stratejik noktada yer alıyor.
Bölgenin en büyük sanayi gücü olan Türkiye, Çin'den İtalya'ya uzanan geniş coğrafyada en büyük serbest piyasa ekonomisi olma özelliğini taşıyor.
China Homelife Turkey Fuarı da, Çin'in deniz ticaretini güçlendirmek adına başlatılan ve dünyanın yüzde 63'üne ulaşılması hedeflenen "İpek yolu Ekonomik Kuşağı" projesinin dünya çapındaki resmi platformu. Bir Kuşak, Bir Yol (One Belt, One Road) çağrısı ile Türkiye Çin arası ticari ilişkiler büyük bir hız kazandı.
Asya Altyapı Yatırım Bankası, İpek Yolu Fonu kurulmasıyla da Çin ve Türkiye tarihte görülmemiş bir gelişme fırsatını yakaladı.
Küresel finans krizinin etkisiyle dünya ekonomisindeki toparlanma günden güne zorlaşırken yeni büyüme noktası ve yatırım fırsatı aranması bütün ülkelerin ilgisi çekiyor. Çin'in dev piyasası da küresel ekonominin gelişmesine önemli fırsat sağlıyor."
PEKİ CHİNA HOMELİFE TURKEY TAM OLARAK NE YAPAR?
2-4 Haziran 2016 tarihinde İstanbul Fuar Merkezinde organize edilecek olan China Homelife Turkey fuarında 800 Çinli firmanın 50 binin üzerinde ürünü Türkiye'ye getirilecek.
Avrasya bölgesinin en önemli ticaret platformu olan China Homelife Turkey hem Türkiye hem de tüm Avrasya bölgesindeki girişimciler ve yatırımcılar açısından çok önemli fırsatlar taşıyor.
Dünyanın en prestijli Çin ürünlerini fuarı olan China Homelife serisinin Türkiye ayağı olan China Homelife Turkey 2016'da 17,000 m2'lik bir alanda gerçekleşecek.
China Homelife Fuarı 2009'dan bugüne kadar Brezilya, Kazakistan, Dubai, Hindistan, Mısır, Güney Afrika, Cezayir, Polonya ve Ürdün'de Meorient Uluslararası Fuarcılık tarafından düzenlenen dünya çapında Homelife fuar serisinin Türkiye ayağıdır.
ANADOLU'NUN TİCARİ GÜCÜ İSTANBUL'DA AĞIRLANACAK
Çin ile VIP Alıcıları Türkiye'nin ticaret merkezi İstanbul'da buluşturmayı hedefleyen China Homelife Turkey 2016 fuarında, "Anadolu VIP Alım Heyetleri" kapsamında tüm Anadolu'dan 1500 firma, "Yurt Dışı VIP Alım Heyetleri" kapsamında Güney Afrika, Cezayir, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, İran, Irak ve Bulgaristan gibi birçok ülkeden 1150 seçkin firma İstanbul'da ağırlanacak.
Düzenlenen "Anadolu VIP Alım Heyetleri" programı kapsamında VIP alıcılara 4 yıldızlı otelde konaklama, ikili iş görüşmeleri, Çince-Türkçe bilen tercüman desteği ve seçkin üreticilerle önceden randevuların belirlenmesi gibi ayrıcalıklı hizmetleri ücretsiz olarak sunulacak.
GO CHİNA İLE ALIŞVERİŞ YERİNDE YAPILACAK
Uzakdoğu potansiyelinden faydalanmak isteyen girişimciler için kaçırılmayacak bir fırsat olan China Homelife Turkey 2016 da bu sene başlatılan Go China Projesi ile de yatırımcılara ve Çin ile ticaret yapmak isteyen potansiyel ithalatçılar Çin'e gidiyor.
Go China projesi 9 ülkede China Homelife fuarları serisi organize edilmeye başlandıktan sonra Çin ile ticaret yapmak isteyip de nasıl yapacaklarını bilmedikleri için arka planda kalmayı tercih eden firmalara iş kapılarını güvenli bir biçimde açmak üzere Meorient Ulusalararası Fuarcılık şirketi tarafından geliştirilmiş yeni bir organizasyondur.
Bu yıl ilki düzenlenecek olan projede içlerinde Türkiye, Güney Afrika, Polonya, Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Ürdün, Hindistan, Kazakistan ve Brezilyanın bulunduğu 9 ülkenin Çin ile iş yapmak isteyen VIP alım heyetleri Şangay'da bir araya gelerek yerinde fabrika ziyaretleri, önceden organize edilmiş ikili eşleştirme görüşmeleri ve ticaret yapmalarına yönelik her türlü lojistik destek, ürün kalite kontrol ve iş planlaması süreçlerinde hukuki danışmanlık hizmeti alacaklar.
Hedef, iş garantisi güvencesiyle VIP alıcılarla Çinli üretici firmaları buluşturarak doğru ve güvenli iş akışını sağlamaktır.
Bu bağlamda, Türk firmaları Çin ile nasıl ticaret yapabileceğini öğrenmekle birlikte işleyiş sürecinde organizatör firma Meorient güvencesi ve desteğiyle hareket edeceklerdir.
Sinerji Uluslararası Fuarcılık da Türkiye'deki firmaların ve yatırımcıların Meorient firması ve Çinli üreticilerle buluşturma konusunda aracılık yapmaktadır.
Ekonomi Gazetesi