Genel

China Homelife 2016 Fuarı Antalya'da!

Bu yıl 3. kez kapılarını açacak olan China Homelife Turkey Fuarı, Sinerji Uluslararası Fuarcılık ve Meorient Uluslararası Fuarcılık tarafından 2-4 Haziran tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek.

TÜÇİAD (Türkiye Çin Halk Cumhuriyeti İşadamları Dostluk ve Dayanışma Derneği) Genel Başkanı Kemal Koçak, TÜÇİAD Başkan Yardımcısı Ramazan Atılgan, TÜÇİAD Yönetim Kurulu Üyesi Emir Askanbay; Antalya Ticaret Odası Tekstil Meslek Komite Bakanı Mustafa İlhami Okçu, Meslek Komite Üyeleri Osman Çoban, Rıfat Çelik, Çetin Özler ve Antalya basını ile buluşan Meorient Uluslararası Fuarcılık Anadolu Ziyaretçi Koordinatörü Eser Mutlu; 2016 yılı Çin- Türkiye arasındaki ticari ilişkileri değerlendirdi.28 Nisan Perşembe günü Ramada Plaza Otel’de düzenlenen basın toplantısında, tarihi İpek Yolu’nun bugünkü durumu ile Antalya’nın bu ticari alan içerisindeki önemi vurgulandı. China Homelife Turkey fuarı kapsamında düzenlenen Anadolu Alım Heyeti ve Go China programının da anlatıldığı toplantıda Antalya’daki profesyoneller İstanbul ve Çin’e davet edildi.


Gelişmekte olan ülkeler arasında önemli bir konuma sahip olan Çin ve Türkiye, birbirini tamamlayabilen iki ülke olarak, yeni strateji ve işbirliği çerçevesinde ticari olarak önemli bir noktaya geldiler. Özellikle İpek Yolu’nun yeniden canlandırılması, Türkiye’nin Asya Altyapı Yatırım Bankası’nın kurucu üyesi olması, Çin ve Türkiye arasında ileriye dönük olarak yapılacak olan altyapı anlaşmalarının temelini oluşturuyor. Bu kapsamda Çin ve Türkiye arasındaki uzun vadeli ticari planlarına göre 2020 yılında ticari hacmin 100 milyar doları geçmesi hedefleniyor.


Çin ile Türkiye arası ticari ilişkilerde en büyük platform olma özelliğine sahip olan China Homelife fuarı da İpek Yolu’nun en büyük ayaklarından biri olan Antalya’da ticaretin temsilcileri ile buluştu. 2014 yılından bu yana Türk işadamlarının yoğun ilgi gösterdiği China Homelife Turkey fuarında bu yıl 800’ü aşkın Çin firmasının tekstil, hazır giyim, kumaş, dekoratif kumaş, gıda ve gıda işleme, ev tekstili, inşaat malzemeleri, ev gereçleri, elektrikli ev aletleri-hırdavat, mobilya, aydınlatma ürünleri, hediyelik eşya, mutfak ve banyo armatürleri başta olmak üzere 50 binin üzerinde ürün görücüye çıkacak. 2015 yılında 330 ikili iş görüşmesi ve toplamda 18.07 milyon dolarlık iş hacmi gerçekleştirilirken bu yıl ikili görüşme sayısının 750’ye çıkması hedefleniyor.


Toplantıda Türkiye ve Çin arasında ekonomik, turizm, kültürel ve benzeri konularda sağlıklı ilişkiler kurmanın önemine değinen TUCİAD (Türkiye-Çin Halk Cumhuriyeti İş Adamları Dostluk ve Dayanışma Derneği) Genel Başkanı Kemal Koçak; “Çin’deki ciddi ve örgütlü İş Adamlarıyla ortaklıklar kurdurarak, sadece mal almak yerine, onlarla birlikte üretip diğer dünya ülkelerine satmaya yönelik İş Adamları portföyü yaratmaya çalışmaktayız. Zira Çin ’li yetkililerin ’Siz, Dünyanın ortasında, Avrupa, Asya ve Afrika ya çok yakın bir konumda ekonomisi büyüyen, biz ise dünyanın doğusunda Dünyanın Organize Sanayisi konumuna yükselmiş bir güç olarak güçlerimizi birleştirelim, eski ipek yolunu tekrar canlandıralım. Bu doğrultuda, Çin ile ilgili bütün kurum, kuruluşları bir federasyon çatısı altında toplamaya çalışmaktayız. İşte, bu işbirliğimiz sonucudur ki, ‘’Tüçiad-Sinerji-Meorient’’ olarak, geçmiş yıllarda başarıyla gerçekleştirdiğimiz bu ‘’China Homelife Turkey 2016’’ fuarımızı sizlerin de destek ve katkıları ile daha yüksek katılımla ve uluslararası bazda gerçekleştireceğimizi umuyoruz.” Şeklinde konuştu.


Basın toplantısında ticari ilişkinin önemine ve kültürel paydaşlığa değinen Meorient Uluslararası Fuarcılık Anadolu Ziyaretçi Koordinatörü Eser Mutlu; “Yaşamakta olduğumuz küresel kriz ortamında ve yükselen piyasaların dünya ekonomisine hakim olacağı yeni dönemde Türkiye ve Çin daha fazla ticaret yaparak, daha fazla işbirliği yaparak, dünya meselelerine karşılıklı çıkarları gözeten çözümler bularak zenginleşmek zorundadır. İki ülke arasındaki dostluğun gerçek tanığı olan tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandırma projesini hızlandırma gayreti içinde olmalıyız. Böylelikle daha derin ekonomik ilişkilerle ulaşılabilecek, ikili ticaret hacmi de gerçek potansiyeline ulaşabilecektir” şeklinde konuştu.


Çin’in dünya ülkeleri üzerindeki etkinlik alanını giderek genişletmekte olduğunun altını çizen Mutlu; “Günümüz küresel ekonomisinde, 10.36 trilyon dolarlık Gayri Safi Milli hasılası ile dünyanın ihracatı en yüksek ve ikinci büyük ekonomisinin Çin olduğunu ve sürdürülebilir büyüme, enerji verimliliği, bilimsel-teknolojik gelişme, verilen teşvikler ile ülkedeki eyaletler arası farklılıkların azaltılması temalarını ön plana çıkarmakta olduğunu” belirtti.


China Homelife Turkey Fuarının Türkiye’de öncülük ettiği ve ettiği Çin Hükümeti’nin 21. yüzyılın İpek Yolu çalışması olarak başlattığı “İpek Yolu Ekonomik Kuşağı – OneBelt, One Road”  projesi büyük bir yatırım ile başlatıldı. Konuyla ilgili açıklama yapan Mutlu sözlerini şöyle sürdürdü: “65 ülkeyi kapsayan projenin en büyük ayaklarından birini Türkiye oluşturuyor. İpek Yolu’nun bir ucunda küresel ekonominin büyüme motoru Çin, diğer ucunda da dünyanın en büyük pazarı Avrupa Birliği bulunuyor. Türkiye ise güzergâh üzerindeki en stratejik noktada yer alıyor. Bölgenin en büyük sanayi gücü olan Türkiye, Çin’den İtalya’ya uzanan geniş coğrafyada en büyük serbest piyasa ekonomisi olma özelliğini taşıyor. China Homelife Turkey Fuarı da, Çin’in deniz ticaretini güçlendirmek adına başlatılan ve dünyanın yüzde 63’üne ulaşılması hedeflenen “İpek yolu Ekonomik Kuşağı” projesinin dünya çapındaki resmi platformu. Bir Kuşak, Bir Yol (OneBelt, One Road) çağrısı ile Türkiye Çin arası ticari ilişkiler büyük bir hız kazandı. Asya Altyapı Yatırım Bankası, İpek Yolu Fonu kurulmasıyla da Çin ve Türkiye tarihte görülmemiş bir gelişme fırsatını yakaladı. Küresel finans krizinin etkisiyle dünya ekonomisindeki toparlanma günden güne zorlaşırken yeni büyüme noktası ve yatırım fırsatı aranması bütün ülkelerin ilgisi çekiyor. Çin’in dev piyasası da küresel ekonominin gelişmesine önemli fırsat sağlıyor.”


PEKİ CHİNA HOMELİFE TURKEY TAM OLARAK NE YAPAR?


2-4 Haziran 2016 tarihinde İstanbul Fuar Merkezinde organize edilecek olan China Homelife Turkey fuarında 800 Çinli firmanın 50 binin üzerinde ürünü Türkiye’ye getirilecek. Avrasya bölgesinin en önemli ticaret platformu olan China Homelife Turkey hem Türkiye hem de tüm Avrasya bölgesindeki girişimciler ve yatırımcılar açısından çok önemli fırsatlar taşıyor. Dünyanın en prestijli Çin ürünlerini fuarı olan China Homelife serisinin Türkiye ayağı olan China Homelife Turkey 2016’da 17,000 m2’lik bir alanda gerçekleşecek. China Homelife Fuarı 2009’dan bugüne kadar Brezilya, Kazakistan, Dubai, Hindistan, Mısır, Güney Afrika, Cezayir, Polonya ve Ürdün’de Meorient Uluslararası Fuarcılık tarafından düzenlenen dünya çapında Homelife fuar serisinin Türkiye ayağıdır.


ANADOLU’NUN TİCARİ GÜCÜ İSTANBUL’DA AĞIRLANACAK


Çin ile VIP Alıcıları Türkiye’nin ticaret merkezi İstanbul’da buluşturmayı hedefleyen China Homelife Turkey 2016 fuarında, “Anadolu VIP Alım Heyetleri” kapsamında tüm Anadolu’dan 1500 firma, “Yurt Dışı VIP Alım Heyetleri” kapsamında Güney Afrika, Cezayir, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, İran, Irak ve Bulgaristan gibi birçok ülkeden 1150 seçkin firma İstanbul’da ağırlanacak. Düzenlenen “Anadolu VIP Alım Heyetleri”  programı kapsamında VIP alıcılara 4 yıldızlı otelde konaklama, ikili iş görüşmeleri, Çince-Türkçe bilen tercüman desteği ve seçkin üreticilerle önceden randevuların belirlenmesi gibi ayrıcalıklı hizmetleri ücretsiz olarak sunulacak.


GOCHİNA İLE ALIŞVERİŞ YERİNDE YAPILACAK


Uzakdoğu potansiyelinden faydalanmak isteyen girişimciler için kaçırılmayacak bir fırsat olan China Homelife Turkey 2016 da bu sene başlatılan GoChina Projesi ile de yatırımcılara ve Çin ile ticaret yapmak isteyen potansiyel ithalatçılar Çin’e gidiyor. GoChina projesi 9 ülkede China Homelife fuarları serisi organize edilmeye başlandıktan sonra Çin ile ticaret yapmak isteyip de nasıl yapacaklarını bilmedikleri için arka planda kalmayı tercih eden firmalara iş kapılarını güvenli bir biçimde açmak üzere Meorient Ulusalararası Fuarcılık şirketi tarafından geliştirilmiş yeni bir organizasyondur. Bu yıl ilki düzenlenecek olan projede içlerinde Türkiye, Güney Afrika, Polonya, Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Ürdün, Hindistan, Kazakistan ve Brezilyanın bulunduğu 9 ülkenin Çin ile iş yapmak isteyen VIP alım heyetleri Şangay’da bir araya gelerek yerinde fabrika ziyaretleri, önceden organize edilmiş ikili eşleştirme görüşmeleri ve ticaret yapmalarına yönelik her türlü lojistik destek, ürün kalite kontrol ve iş planlaması süreçlerinde hukuki danışmanlık hizmeti alacaklar. Hedef, iş garantisi güvencesiyle VIP alıcılarla Çinli üretici firmaları buluşturarak doğru ve güvenli iş akışını sağlamaktır. Bu bağlamda, Türk firmaları Çin ile nasıl ticaret yapabileceğini öğrenmekle birlikte işleyiş sürecinde organizatör firma Meorient güvencesi ve desteğiyle hareket edeceklerdir. Sinerji Uluslararası Fuarcılık da Türkiye’deki firmaların ve yatırımcıların Meorient firması ve Çinli üreticilerle buluşturma konusunda aracılık yapmaktadır.






Nehir Gazetesi