25 / 12 / 2024

Çilek Mobilya Ortadoğu'daki yatırımlarını erteledi!

Çilek Mobilya Ortadoğu'daki yatırımlarını erteledi!

Küresel krizin Avrupa ve ABDdeki etkileri sebebiyle yurt dışındaki büyüme hedeflerini bu yıl Avrupadan Ortadoğuya kaydıran Çilek Mobilya, bölgedeki gelişmelerden dolayı mağazalaşma planlarını hayata geçiremedi



         Şirket, Libya, Cezayir, Fas, Tunus, Suriye ve Mısırda yaşanan olaylar
 nedeniyle diğer kıtalar ve yurt içine ağırlık verirken, yeni pazarlara da
 açılmayı hedefliyor.
         Çilek Mobilya Genel Müdürü Muzaffer Çilek, AA muhabirine yaptığı
 açıklamada, Avrupa, Amerika, Pasifik, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya ve çevre
 ülkelerde çalışmalarının devam ettiğini, son dönemde Türkiyenin önemli bir pazar
 olarak öne çıktığını, yurt içine daha fazla yoğunlaşmaları gerektiğini
 anladıklarını ifade etti.

         Çilek, "Geçen yıl Avrupadaki kriz nedeniyle işler biraz durmuştu. Biz
 de 2011 için petrol zengini Kuzey Afrika ülkeleri, yanı başımızdaki komşular,
 Suriye, İran, Mısır, Libya, Cezayir, Fas ve Tunusa odaklanalım dedik. Kriz
 yok dediğimiz yerde de kriz olmaya başladı. Mısırda açacağımız mağazaları
 açamadık, hatta 1-2 tane mağaza yandı, kapandı. Tunusta 2 tane açmıştık, o
 olmadı. Libyada açılmış olanlar kapandı, ne olduğunu biz de bilmiyoruz, hala
 haber alamadık. Suriyenin Şam ve diğer kentlerinde hızla mağazalaşmayı
 planlamıştık" şeklinde konuştu.

         Yumurtaları aynı sepete koymamalarının kendilerini kurtardığını ifade
 eden Çilek, farklı birçok kıtada aynı anda çalışmaları, yurt içi satış noktaları
 ve cironun artması nedeniyle olası krizi yaşamadıklarını, 20 mağaza sayısına
 ulaşmak istedikleri Yunanistanda ulusal reklam yapmalarına karşın 4 mağazayı
 kapatmak zorunda kaldıklarını, bu ülkedeki mağaza sayılarının 11den 7ye
 düştüğünü, cirolarının da Yunanistanda yüzde 50 oranında gerilediğini
 bildirdi.

         Kuzey Irak ve İranda mağazalar açmaya devam ettiklerini, Dubai, Kuveyt
 ve Rusyada işlerinin arttığını, Türkiyede de hem satış noktalarının hem
 cirolarının yükseldiğini anlatan Çilek, "Yine ne varsa Türkiyede var. Ülkemizde
 moraller çok daha yerinde. Çevremizdeki bütün bu olumsuzluklara karşın bu yıla
 ilişkin büyüme hedeflerimizi yakalıyoruz. Yurt dışında kaybederken yurt içinde
 işler düşündüğümüzden çok daha iyi olunca ortalamayı kurtardık" diye konuştu.

         -2023 HEDEFİ YURT İÇİNDE 250, YURT DIŞINDA BİN 380 SATIŞ NOKTASI VE 2
 MİLYAR LİRA CİRO-
         Muzaffer Çilek, Türkiyede 140, yurt dışında ise 66 ülkede 238 satış
 noktaları bulunduğunu, Suudi Arabistan, Güney Kore ve Avustralyada mağaza açmayı
 planladıklarını, Azerbaycan ve Kazakistanın yeni hedefleri arasında bulunduğunu,
 yurt içinde yapacakları "atakla" bulundukları illerdeki mağaza sayılarını
 artıracaklarını, büyük ilçelerde de mağazalaşmaya gideceklerini anlattı.
         Bu yıl için belirledikleri yüzde 18lik büyüme hedefini geçmeyi
 öngördüklerini ifade eden Çilek, 2012de yüzde 25 büyüme hedeflediklerini, yurt
 içinde ve dışında haftada bir mağaza açmayı planladıklarını kaydetti. Çilek, 2023
 yılı için yurt içinde 250, yurt dışında bin 380 mağaza ve 2011de 250 milyon lira
 olarak gerçekleşecek perakende ciroyu 2 milyar liraya çıkarma hedefleri
 bulunduğunu da bildirdi.

         Ortaklık ya da satın alma için kendilerine çok sayıda yabancı şirketin
 geldiğini dile getiren Çilek, "İleride görüşmek üzere dosyayı bir kenara
 koyuyoruz. Kendi imkanlarımızla belli bir süre daha büyüme hedefliyoruz. Halka
 açılırsak da önce bir yabancı ortaklık, daha sonra halka açılma... Ölçeğimizi
 biraz daha büyütmek istiyoruz. Birkaç yıl sonra yabancı bir ortakla birlikte
 halka açılma olabilir" şeklinde konuştu.

         -JAPON ÇOCUKLARINA KİRALIK ARABA YATAK-
         Çilek Mobilya Genel Müdürü Çilek, Türk halkının çocuklarına çok önem
 verdiğini, onların odası için bir Avrupalıya göre daha fazla yatırım yaptığını
 savunarak, "İsviçreye 11 yıldır mal satıyoruz. Oradaki satın almacı hep
 şaşırıyor; Ben bu Türkleri anlamıyorum. Sizin en ucuz modellerini alıyorum,
 İsviçrede satmaya zorlanıyorum. Siz bu kadar, bu üst segment ve kaliteli
 ürünlerinizi Türkiyede nasıl satabiliyorsunuz" diye soruyor. Türkiyede
 ebeveynler çocuklarının başarısı ve mutluluğu için rahatlıkla fedakarlık
 yapabiliyor" dedi.

         Annesi otomobil kullandığı için pembe renk arabalı yatak isteyen kız
 çocuklarının isteğini de yerine getirdiklerini ifade eden Çilek, Japonyada da
 çocuklara internet üzerinden 1-2 yıllığına kiralık araba yatağı hizmeti
 verdiklerini söyledi. Çilek, çocuk büyüdükten sonra o ürünün geri dönüşümünün çok
 maliyetli olması ve Japonyaya kısa süreli çalışmak için giden Avrupalıların
 çocuklarını düşünerek hayata geçirdikleri bu hizmetin büyük ilgi gördüğünü de
 ifade etti.
AA


Geri Dön