çılgın proje Karadenizli çıktı!
Başbakan ın açıkladığı Kanal İstanbul projesinin müellifi Trabzon un Araklı ilçesinde ortaya çıktı.Başbakan ın muhteşem çılgın proje diyerek açıkladığı Kanal İstanbul uzman çevrelerce eleştirilse bile sahiplenenlerin ardı arkası kesilmiyor.
Başbakan 'ın açıkladığı Kanal İstanbul projesinin müellifi ' Trabzon 'un Araklı ilçesinde ortaya çıktı. Başbakan 'ın muhteşem çılgın proje diyerek açıkladığı Kanal İstanbul uzman çevrelerce eleştirilse bile sahiplenenlerin ardı arkası kesilmiyor. Son olarak Trabzonlu esnaf Bilal Özyurt da projenin aslında kendisine ait olduğunu ve daha önce İstanbul Belediyesi ile Başbakan 'a da ilettiğini belgeleriyle açıkladı.
Özyurt 'un projesini destekleyen Karadenizli balıkçılar da Boğaziçi 'nin tankerlerden arınması durumunda Marmara 'dan balık göçüyle Karadeniz 'in yeniden balık cenneti olacağını belirtiyorlar...
Noter onaylı proje
çılgın proje birkaç gündür Trabzonluların da gündeminde... Araklı ilçesinden Bilal Özyurt, projenin aynı sını çizimler ve açıklama yazılarıyla birlikte 2 Kasım 2004 'te Kadir Topbaş 'a ilettiğini, belediyenin Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü 'nden 23 şubat 2005 'te gelen resmi yanıtta Teklifiniz çalışmalarımızı kapsamıyor... denildiğini açıkladı.
Başvurusunun belgelerini Araklı Noterliği 'ne 26 Kasım 2004 tarih ve 4050 sayı ile onaylattığını da belirten Özyurt, belediyenin olumsuz yanıtına rağmen 21 Ekim 2010 'da da Başbakan Erdoğan 'a mektup yazdığını belirtiyor. Öztürk yerel basına verdiği demecinde; İstanbul 'a 2. boğaz fikrinin bana ait olduğu noter tasdiklidir diyor ve özetle şunları ekliyor: Kafa yorarak bu kanalın açılmasını ve çevresinde modern bir şehir kurulması projesini yazıya döktüm. Ne olur ne olmaz diye de notere onaylattım. (Kuzey Ekspres-06 Mayıs 2011)
Balıkçılar destekliyor
çılgın projenin bir müellif i daha böylece ortaya çıkarken, Karadeniz 'de balıkçılığın düştüğü krizi aşabilmek için de umutlar kanalda... çünkü KTÜ Sürmene Deniz Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kadir Seyhan, kanal ile balık göçlerinin kolaylaşacağını; Boğaziçi 'ndeki yoğun deniz trafiğinin bu göçleri engellediğini belirtiyor. Bu görüşe Doğu Karadeniz Balıkçılar Kooperatifi Başkanı Ahmet Mutlu ise özetle şu katkıyı yapıyor: 50 m 'lik balıkçı teknesinin pervanesi bile suyun 15 m. altındaki kumu harekete geçirerek balıklara zarar veriyor. Boğazdan geçen en az 50 tonluk gemilerin verdiği zarar bundan çok daha fazla ve balıklar onların seslerinden bile olumsuz etkileniyorlar. Bu gemiler kanala yönlenirse, Karadeniz 'e balık göçü çoğalır... (Karadeniz-06 Mayıs 2011)
Bakalım Başbakan 'ın çılgın projesini başka kimler sahiplenecek Uzmanların başta ekoloji ve doğal çevre olmak üzere birçok yönden çekince koydukları kanal başka hangi gerekçelerle desteklenecek
Cumhuriyet/Oktay Ekinci