02 / 05 / 2024

Çimsa 3 yılda 2 kat büyüyecek!

Çimsa 3 yılda 2 kat büyüyecek!

Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu, 2005'ten 2008 sonuna kadar iki katı büyüme gerçekleştirdiklerini söyledi



Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu, 2005'ten 2008 sonuna kadar iki katı büyüme gerçekleştirdiklerini, önümüzdeki 3-5 yılda da yine aynı başarıyı göstermeye kararlı olduklarını ve önceliğin yurt içi olmakla birlikte yıllık ihracatlarının 135-150 milyon dolar seviyesine ulaştığını kaydetti.

Hacıkamiloğlu, Japonya'nın önde gelen sanayi kuruluşlarıyla işbirliği yaparak, atık gazları enerjiye dönüştürme projesinin protokolünün imza töreni için bulunduğu Tokyo'da, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1972'den beri sektörde faaliyet gösteren Çimsa'nın, global kriz sürecini, tıpkı 2001'de olduğu gibi güçlü bir performansla aşmayı başardığını söyledi.

Çok senaryolu planlar ve başarılı yönetim performansının Çimsa'nın, ekonomik toparlanma döneminde daha bilinçli, güçlü ve kazançlı bir şekilde ayakta durmasını ve yolunda emin adımlarla ilerlemesini sağladığını belirten Hacıkamiloğlu, şunları kaydetti:

''Çimento tüketimi dünyada yıllık 3 milyar ton civarında. Bunun 1,6 milyar tonunu Çin tek başına tüketiyor. 2009'da enteresan bir şey oldu, dünya ortadan ikiye ayrıldı. Gelişmiş ülkelerde tüketim azalırken, gelişmekte olan ülkelerde artı.

Türkiye'de de benzer gelişme yaşandı. 2007 ile 2008 tüketimi aynı olurken, 2009'da Marmara gibi sanayisi gelişmiş bölgelerde düşüş, Güney Doğu Anadolu ve Doğu Anadolu'da artış gözlendi. Bunda, kamunun altyapı, barajlar gibi enerji yatırımının etkisi büyük oldu.

Biz, 2009'da 2008'deki performansı tekrar ettik. 2005 sonundan, 2008 sonuna kadar iki katı büyüdük. Önümüzdeki 3-5  yılda yine iki katı büyümeyi planlıyoruz. 2009 yılı net satış 615 milyon TL, 2009 yılı hazır beton satışı 163 milyon TL olarak gerçekleşti. İhracatta ise bugün beyaz çimento alanında dünyanın en önemli üç markasından biri olmanın yanı sıra Türk çimentosunun uluslararası platforma geçişinde değişimin ve gelişimin lokomotif gücü olarak gerçek bir küresel oyuncu kimliğiyle hareket ediyoruz.''

JAPONYA VE ÇİN'DE ARAYIŞLAR
Hacıkamiloğlu, sektörde, teknolojinin son yeniliklerini uygulama çabasında olduklarını, Japonlarla işbirliği yaptıkları ''Atık gazlardan enerji üretim'' projesinin de bunun sonucunda oluştuğunu ifade ederek, ''Japonlarla ilk işbirliğini yapıyoruz. Ardından Çin'e geçip araştırma ve incelemelerde bulunacağız. Türkiye'nin tüm kentlerinin önemli bir sorunu olan çöpleri çimento fabrikalarında nasıl enerjiye dönüştürebileceğimizin yollarını arayacağız'' dedi.

HAZIR BETON VE İHRACAT
Hacıkamiloğlu, yılda 6 milyon ton çimento, 5 milyon ton klinker, 3,5 milyon metreküp de hazır beton sattıklarını belirterek, ''1998 yılında girdiğimiz hazır beton segmentinde, Adana, Mersin, Kayseri, Antalya, Osmaniye, Kahramanmaraş, Nevşehir, Aksaray, Karaman, Konya, Bilecik, Adapazarı, Bursa, Eskişehir ve Kütahya'da faaliyet gösteren toplam 46 hazır beton tesisi ile hizmet sunuyoruz'' dedi.

Çimsa'nın 2008'de çimento ihracatı alanında şampiyonluğu elde ettiğini hatırlatan Hacıkamiloğlu, 2009'daki küresel ekonominin olumsuz şartlarına karşın yüzde 10'un üzerinde artış sağladıklarına dikkati çekerek, şöyle devam etti:

''İhracat rakamını bu tarihte 2 milyon tona çıkardık. İç pazar hareketlendiğinden bu yıl geçen yıla göre daha az ihracat olabilir. Satışta önceliğimiz yurt içi olmakla birlikte yılda 135-150 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiriyoruz. Yurt dışında 8 terminalimiz var ve 47 ülkeye ihracat yapıyoruz.

Sadece gri değil, beyaz çimento ihracatı da yapıyoruz. Gri çimentoda en büyük pazar Suriye ve Irak. Irak pazarından müthiş bir talep var. Irak, güvenlik sorunları çözümlendiği takdirde çimentoda Türkiye için önümüzdeki 5 yılda büyük pazar olmaya devam edecek.''
Gazeteport


Geri Dön