Genel

Çinli DFM yatırım için 3 şehirden birini seçecek

250 milyon dolarlık Çinli DFM yatırımı için bu 3 şehirden birini seçecek

ÇİN'İN 3'üncü büyük otomotiv üreticisi DFM, Türkiye'de 250 milyon dolarlık yatırımla 50 bin hafif ticari araç üretmek için anlaşma imzaladı. Şirket, yıl sonuna kadar Türk Hükümeti'nin sunduğu Gaziantep, Konya ve İzmir'deki arazilerden birini seçip yatırıma başlayacak. DFM, Türkiye üzerinden Avrupa pazarlarına ulaşacak.

ÇİN'İN üçüncü büyük otomotiv üreticisi DFM-ZNA, yatırıma geldi. Ülkesinde Peugeot-Citroen, Kia, Nissan ve Honda için üretim yapan devlet kontrolündeki Çinli şirket, Türkiye'de 250 milyon dolarlık yatırımla 50 bin adet hafif ticari araç üretmeyi planlıyor. Türkiye'de hükümetin 250 milyon TL ve üzerindeki yatırımlara verdiği teşviği kaçırmamak için elini çabuk tutan DFM, Başbakanlığa bağlı Yatırım Ajansı'nın kendilerine sunduğu Gaziantep, Konya ve İzmir'deki arazilerden birine karar verip, 2010 sonuna kadar yatırıma başlayacak.

DFM'nin Türkiye temsilcisi MGY Otomotiv ile DFM-ZNA arasında dün İstanbul'da yatırım anlaşması imzalandı. Anlaşmayı MGY Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Yeşilkaya ve DFM-ZNA Yönetim Kurulu Başkanı Guo Zhenfu attılar. Yeşilkaya, Çinli şirketin Türkiye'de yapacağı yatırımda kendilerinin çok cüzzi hissesi olacağını belirterek, "Çinli şirket doğrudan Türkiye'ye giriyor. Bizim bu yatırımda küçük bir hissemiz olacak" dedi.

Yatırım Ajansı destekledi

Yeşilkaya, Yatırım Ajansı Başkanı Alparslan Korkmaz'ın büyük destek verdiği yatırım için devletin DFM'ye 3 farklı şehirde alternatif arazi sunduğunu kaydederek, şöyle devam etti:

"Bu iller Gaziantep, Konya ve İzmir. Dün bu illerin yetkilileriyle DFM Başkanı'nı buluşturduk. DFM, bu şehirlerde incelemeler yapıp nihai kararını verecek. Hem biz hem de onlar bu yatırım için gerekli kişileri belirledik. Bu kişiler incelemeler yaptıktan sonra en geç bu yıl sonunda yatırıma başlayacağız."

DFM Başkanı Guo Zhenfu da yaptığı konuşmada, Türkiye'nin önemine dikkat çekerek, "Bu anlaşma iki ülke arasındaki dostluğu kuvvetlendirip, diğer yatırımlar ve yatırımcılar için güven kaynağı olacak" dedi. Zhenfu, yapacakları yatırım sonucunda üretecekleri araçları, Avrupa, Ortadoğu ve Rusya'ya ihraç etmeyi planladıklarını söyledi.

Çin'in en büyük eyaleti yalnız bırakmadı

130 milyonluk nüfusuyla Çin'in en büyük eyaleti olan Henan'ın Başkan Yardımcısı Wang Wenchau (sağda) imza töreninde MGY Otomotiv Başkanı Gökhan Yeşilkaya (solda) ve DFM yetkililerini yalnız bırakmadı. Törende Çin İstanbul Başkonsolosu Ziang Zhiliang da katıldı.

1.000 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLAYACAK

DFM Türkiye'de yılda minumum 50 bin adetlik üretim ve 1.000 kişilik istihdam planlıyor. DFM, Türkiye'de Rich isimli mini pick-up, çift kabin LCV ve Lucce isimli binek bazlı LCV modelini üretmeyi planlıyor.

FİYATLARI 13-14 BİN LİRA ARASINDA

MGY otomotiv Genel Müdürü Gökhan Çardak, Türkiye'de yapılacak üretimin sadece iç pazarla sınırlı kalmayacağını, Avrupa, Ortadoğu, eski Doğu Bloku pazarlarına ihracat yapacaklarını vurguladı. Fiyatları 13-14 bin TL'den başlayan DFM araçların geçen yıl yaklaşık 2 bin 500 müşteriye ulaştığını ifade eden Çardak, bu yıl ise 3 bin adedin üzerine çıkmak istediklerini söyledi. Çardak, yerli üretimle birlikte satışların yukarı çıkacağını sözlerine ekledi.

ÇİN ORDUSU İÇİN ASKERİ ARAÇ ÜRETİYOR

Dong Feng Motor (DFM) 1969'da kuruldu. Merkezi Wuhan şehrinde bulunan DFM'nin kuruluş amacı, tüm ticari araç serileri, binek araçları, parça ve bileşenleriyle otomobil donanımını üretmek. Şirket, Çin ordusu için de askeri araç üreten DFM, ülkesinde Honda, Nissan, Citroen, Peugeot ve Kia'nın üreticisi konumunda bulunuyor. 12 bin kişiyi istihdam eden şirketin yıllık cirosu 15 milyar dolar. 
VATAN