29 / 04 / 2024

Collection Premiére İstanbul kapılarını açtı!

Collection Premiére İstanbul kapılarını açtı!

Türkiye'nin en büyük hazır giyim ve moda fuarı olma hedefiyle yola çıkan Collection Premiére (CPI) İstanbul kapılarını açtı. Bu yıl 22-24 Eylül 2011 tarihlerinde CNR Expo'da gerçekleşen fuar, sektörün tüm unsurlarını buluşturuyor



Türkiye'nin en büyük hazır giyim ve moda fuarı olma hedefiyle yola çıkan Collection Premiére İstanbul (CPI) kapılarını açtı. Bu yıl 22-24 Eylül 2011 tarihlerinde CNR Expo'da gerçekleşen ve Laleli Sanayici ve İşadamları Derneğinin de (LASİAD) destek verdiği fuar, moda markalarından tasarımcılara, büyük alım heyetlerinden uluslararası moda çevrelerine kadar sektörün tüm unsurlarını buluşturuyor.

LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca, CPI ile Türk modasının sınıf atladığını söyleyerek, İstanbulun dünya modasının başkenti olmasına çok az kaldı. Lalelili işadamları olarak bu amaç için her türlü desteği vermeye hazırız. Dünya bir ülke olsaydı başkenti İstanbul olurdu, modanın başkenti de Laleli olurdu dedi. 

LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca, CPI ile Türk modasının sınıf atladığına inanıyorum. Türkiyenin dünya modasının kalbi olması kaçınılmazdır. Çünkü ülkemiz, tekstilde üretim anlamında zaten dünyanın kalbidir. Laleli bölgesi markaları olarak hangi ülkede neler tercih ediliyor, karakterleri, alışkanlıkları neler, çok iyi biliyoruz. Dünya bir ülke olsaydı başkenti İstanbul olurdu, modanın başkenti de Laleli olurdu dedi.

İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) tarafından düzenlenen CPIda LASİAD, 1F Hallde, 12 numarada yer alıyor.

Türkiyeyi dünya modasının kalbi haline getirmek amacıyla düzenlenmeye başlanan CPI ile ilgili açıklama yapan LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca, Türkiyenin dünya modasının kalbi olması kaçınılmazdır. Çünkü ülkemiz, tekstilde üretim anlamında zaten dünyanın kalbidir. Laleli bölgesi markaları olarak bizler de dünyanın birçok ülkesine ihracat yapıyoruz. Dolayısıyla hangi ülkede neler tercih ediliyor, karakterleri, alışkanlıkları neler, çok iyi biliyoruz. Hatta şu anda bile dünya modasının kalbinin Laleli olduğunu çok rahat söyleyebilirim. Türkiyede çok değerli moda tasarımcılarımız var. Sektör olarak modacılarımızı destekliyoruz. Bu nedenle Türk tekstil sektörünün 2023te 25 milyar dolar ihracata ulaşmasını, hatta bu rakamı geçmesini bekliyorum diye konuştu.

CPI moda endüstrisinde bir boşluğu doldurdu

Bu yıl fuara katılacak firmaların sayısında da artış olacağını ifade eden Giyasettin Eyyüpkoca, başlatılan yurtdışı tanıtım çalışmaları neticesinde Avrupa, Ortadoğu, Rusya, BDT Ülkeleri, ve Afrika'dan da çok sayıda sektör profesyonelinin fuarı ziyaret edeceğini aktardı. CPIın moda endüstrisi için önemli bir boşluğu doldurduğunu ifade eden Eyyüpkoca, LASİADın da tecrübesi ve birikimiyle fuarda yer alacağını aktardı.

Lalelinin ayakları yere sağlam basan ve koyduğu hedefleri gerçekleştirebilen bir pazar konumunda olduğunu belirten Eyyüpkoca, şunları söyledi: Önümüze bu hedefleri koymayı ve bunlara inanmayı sağlayan geçmişimiz, bizler için ileriye ışık tutuyor. Yabancı personel çalıştırma, çevre düzenlemeleri, güvenlik ve daha buna benzer birçok konu ve çözülmesi güç problemleri gündemimizin dışına çıkardık. Elbette koyduğumuz diğer hedefleri de elbirliğiyle yakalayacağız.

Furacılıkta rekabet kaliteyi düşürür, konsensüs şart

CNR Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem de bu fuarla ilk kez tüm dernekler ve İTKİBin destek verdiğini söyleyerek, Bu fuarın dünyadaki en başarılı moda fuarı olmaması için sebep kalmadı. Türkiyenin şahlanmış ekonomisi de buna yardımcı olacak. Biz moda fuarında doğru yolu bulduk, bu diğer fuarlarda da olmalı. Her alanda rekabet kaliteyi artırır, fuarcılıkta ise rekabet kaliteyi düşürür. Bir konsensüse varmak gerekir. Bu bir ticari bütünlüktür dedi.

Moda haftası ile CPI aynı dönemde yapılacak

İTKİB Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise, fuarda 30un üzerinde yabancı firma olduğunu belirterek, devamlı büyüyen ve yabancı firmaların da olduğu fuarın ileride tüm fuar alanını kaplayacak büyüklüğe ulaşacağını dile getirdi. Moda haftası ile CPIın bundan sonra, daha önce olduğu gibi aynı zamanda olacağını kaydeden Tanrıverdi, Bizler birlik ve beraberlik içinde olduğumuz sürece ilerlemememiz için hiçbir sebep yok dedi. 

Mango ve Guccinin satın alma heyetleri CPIda

CNR Expoda Türk ve dünya modasının önemli firmalarını bir araya getirecek olan CPI, tekstil ve hazır giyim sektörünü de tek hedefe kilitledi. İTKİB - İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğinin  öncülüğünde tekstil sektörünün temsilci kuruluşlarından TSGD -Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği, OTİAD -Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği, MESİAD- Merter Sanayici ve İşadamları Derneği ve LASİAD - Laleli Sanayici ve İşadamları Derneğinin desteğiyle yola çıkan fuara ülke genelinden katılım her geçen gün artıyor. Fuar alanı 2 kat büyüyerek 4 bin metrekareye çıkan CPIa İspanyol Mango ile İtalyan Gucci markalarının satın alma heyetleri de katılıyor. 1000i yabancı olmak üzere 7000 kişinin ziyaret edecek.


Geri Dön