23 / 12 / 2024

Coral Travel global marka olmayı hedefliyor!

Coral Travel global marka olmayı hedefliyor!

Oti Holding, dünyadaki tur operatörlüğü hizmetlerini Coral Travel altında toplayacak. Şirketin Pazarlama Müdürü Kamçı, "Coral'ı global marka yapacağız" dedi..



Türkiye'deki tur operatörlüğü faaliyetlerini Odeon markasıyla yürüten ve 2014'te iştiraklerinden biri olan Coral Travel'a geçiş yapan Oti Holding, Coral'ı global bir marka yapmayı hedefliyor. Ukrayna, Polonya ve Gürcistan'da da farklı markalar altında tur operatörlüğü yürüten şirket, bu yıl hepsini Coral çatısı altında toplayacak. Coral Travel İç Pazar Satış ve Pazarlama Müdürü Mehmet Kamçı ile Odeon'dan Coral'a geçiş sürecini ve hedeflerini konuştuk. 


 2014'te Odeon Tur'dan Coral Travel'a doğru bir geçiş yaptınız. Neden böyle bir karar aldınız? 

Oti Holding'in ilk kurulan şirketi Odeon Tur. 2006'ya kadar in-coming yapan Odeon daha sonra iç pazarda da faaliyet göstermeye başladı. 2014'te Odeon'den Coral'a geçiş süreci yaşadık. 2015 başında da Odeon'u yer hizmetleri veren bir marka haline dönüştürdük ve Türkiye'deki tur operatörlüğü faaliyetlerimizi Coral Travel ile devam etme kararı aldık. Coral'ı global bir marka yapmayı hedefliyoruz. Coral, artık Oti Holding'de tur operatörlüğü yapan tek marka olacak. 


 Peki Odeon Tur markasıyla nasıl bir çalışma yürüteceksiniz? 

Oti Holding, kaynak pazarları Rusya, Ukrayna, Polonya ve Gürcistan başta olmak üzere 30'dan fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Odeon Tur, bu ülkelerdeki turistlerin yer hizmetlerini yürütecek. Örneğin Coral Travel misafirlerini Türkiye'den İspanya'ya gönderdiğinde in-coming işlemini Odeon yapıyor. Ya da Yunanistan'dan bir grup Dubai'ye gittiğinde yine aynı hizmeti veriyor. Eskiden Türkiye'de satan firma da misafiri karşılayan da Odeon'du. Şimdi Türkiye'de misafirle muhatap olan firma Coral, yer hizmetlerini Coral Travel markasıyla Odeon yapıyor. Böylece diğer kaynak pazarlarla birlikte bir sinerji ortaya çıkıyor. 


YURTDIŞINDA İKİ KAT BÜYÜYECEĞİZ 

 Coral Travel Türkiye'de hangi alanlarda faaliyet gösteriyor? 

Yurtiçi, yurtdışı, Kıbrıs ve gemi turları satıyoruz. Türkiye'de operasyonlarımızın yüzde 75'ini yurtiçi, yüzde 15'ini Kıbrıs, yüzde 10'unu da yurtdışı turlar oluşturuyor. Ama makas bu yıl açılacak. 2014'te daha radikal ve agresif bir politika izleyeceğiz. 


 Bu nasıl olacak? 

30'un üzerinde ülkeye operasyon yapıyoruz. Bunu kullanarak Kıbrıs ve yurtdışı satışlarımızı daha da artıracağız. 2014'te yurtdışı turlarda iki kat büyüdük. Bu yıl da hedefimiz aynı. Ayrıca gemi turlarında pazarda ciddi bir potansiyel olduğunu gördük ve bu operasyonumuzu genişletme kararı aldık. Hedeflerimizi yakalayacağız. 


 Bu yıl hedefiniz ne? 

2014'te toplamda 85 bin kişi taşıdık. Hedefimiz yüzde 70 oranında bir büyümek ve 150 binli rakamları yakalamak. 


 Yüzde 70 çok iddialı bir rakam. Bu oranı nasıl yakalayacaksınız? 

Biz bu yıl Türk tatilcisinin köy tatili ve akraba ziyaretinden ziyade farklı seçeneklere yöneleceğine inanıyoruz. Bundaki en büyük etken fiyatların geçen yıla oranla aynı olması. Bazı pazarlarda yaşanan sıkıntılar nedeniyle de otellerin daha farklı bir strateji belirleyeceğini ve iç pazara odaklanacağını düşünüyoruz. Aynı zamanda geçen yılki gibi seçim takviminin yoğun olmaması da bu artışı tetikliyor. Mevcut gidişat da bu öngörümüzün doğru olduğunu gösteriyor. Erken rezervasyonda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100'ün üzerinde bir büyümeyle gidiyoruz. Hatta yurtdışı ve kültür turlarında 3 kat büyüdük. Geçen yıl ciromuzun yüzde 40'ını erken rezervasyonla sağlamıştık. Bu yılki oranın yüzde 50 üzerine çıkacağını düşünüyoruz. 


 Paris'te yaşanan olaylar ve Sultanahmet'teki patlama turizm hareketini nasıl etkiledi? 

Bu gibi üzücü olaylara dönem dönem farklı destinasyonlarda da rastladık. Ama uzun soluklu olmadığı sürece olumsuz yansımasının olmayacağını düşünüyoruz. Biz yarıyıl tatili için Paris-Disneyland paketimizin tamamını sattık ve hiçbir şekilde iptal talebi almadık. Sultanahmet'teki patlama turizmin göbeğinde yaşandı. Belki birkaç günlük iptaller oldu uzun vadede sorun yaşanmaz. Çünkü İstanbul dünya çapında bir marka ve bu kolay oluşmadı. Turistler de bunun farkında. Türkiye'den kolay vazgeçmezler. 


Betül Alakent-Sabah


Geri Dön