Sektörel

Costa Group Antalya ve Bodrum'da otel ve villa için arazi arıyor!

Rusya’daki sektör profesyonellerini bir araya getirerek büyüyen Türk sermayeli grup şirketi Costa Group, Rusya’da kazandığını Türkiye’de yatırım yapmak için kullanacak

Costa Group Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Çalgüner, “Rusya’da inşaat sektöründe devlerin arasından sıyrılarak ülkede aranan bir isim haline geldik. Artık ülkemize yatırım yapmanın zamanının geldiğine karar verdik. İlk etapta İstanbul’da bir rezidans, Antalya’da ve Bodrum’da ise butik oteller ve villa projesi yapmak için arazi arıyoruz” dedi. 


Başta inşaat olmak üzere çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren İzzet Çalgüner, ayrıca Rusya’da iş yapmak isteyen herkes için bir iş olduğunu, isteyen her Türk şirketine rehberlik edebileceklerini söyledi.


Merkezi Moskova’da bulunan Türk sermayeli grup şirketi Costa, Rusya’da kazandığı gelirle Türkiye’de yatırım yapmaya hazırlanıyor. 

Lokomotif şirketi Costa Construction olan grup alışveriş merkezi, konut, ofis ve otel projelerinin temel müteahhitlik hizmetlerini üstlenen Costa, yatırım planları için gözünü Türkiye’ye dikti. 


İstanbul’da bir elite residence proje hazırladıklarını açıklayan Costa Group Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Çalgüner, bunun için iyi bir lokasyonda arazi arayışlarının sürdüğünü dile getirdi. Bodrum ve Antalya’da ise, daha önce İtalya’da başladıkları ve devam ettirecekleri butik otel ve villa projesi için de aktif şekilde arazi aradıklarını belirten Çalgüner, hem İstanbul, hem de Bodrum ve Antalya’da aradıkları arazilerin lokasyonunun çok önemli olduğunu ifade etti. 


Ultra lüks butik otel konseptini Türkiye’ye getirecek

Türkiye'deki yatırım alanlarını kendisi için sürekli keşfetme amacını taşıdıklarının da altını çizen Çalgüner, “Arazinin doğru bir yerde olması ve mal sahibinin yapılacak işin konsepti ve kalitesi konusunda bizimle hemfikir olması çok önemli. Antalya ve Bodrum’da yapacağımız butik oteller, daha önce İtalya’da Forte Dei Marmi’de inşaatına başladığımız ve 2013’ün Mayıs ayında açılacak ultra lüks butik otellerin benzeri olacak. Bu konseptin Türkiye’de bir benzeri yok” diye konuştu. 


Enerji santrali kuracak

Enerji alanındaki planları hakkında da bilgi veren İzzet Çalgüner, “Üretim alanında yatırım yapmayı planlıyoruz. Şu an keşif aşamasındayız. Bu güneş, rüzgâr, hidroelektrik olabilir. Hidroelektrik santral kurma fikri son sırada. İlk etapta 20 megavatlık bir kurulu güç hedefliyoruz. Bir sonraki hedefimiz ise 100 megavat olacak. Türkiye’nin hangi bölgesinde yatırım yapacağımızı bilemiyoruz. Bu alanda bölgeler belirlenmiş durumda. Bize neresi kalırsa, orayla ilgileneceğiz” dedi.  


Türk iş adamlarına Rusya’da yol gösterecek

İnşaat alanında Rusya'da tercih edilen bir marka haline geldiklerini anlatan İzzet Çalgüner, Rusya'da iş yapmak isteyen herkese bir iş olduğunu ve burada yatırım yapmak isteyen Türk yatırımcılara rehberlik edebileceklerini kaydetti. Rusya’da bir Türk şirketi olarak iş yapmanın zor taraflarından bahseden Çalgüner, şunları söyledi: “Ama bir o kadar da avantajı var. Rusya’da olmanın en büyük avantajı, bu ülkenin zengin ve hala bakir olmasıdır. Bunun dışında hizmet sektörünün hala yeterince gelişmemiş olması, inşaattan turizme kadar birçok alan için Rusya’yı çok büyük bir pazar durumuna getirmektedir. Bu eksiklik yavaş yavaş kapanıyor. Fakat biz 10-15 yıl daha her gün azalarak da olsa, doğru Türk firmalarının burada iş yapabileceğine ve buradaki pastadan pay alabileceğine inanıyoruz.” 


Dünyaya yayılacak Türk kahve zincirinin temelini attı

İnşaat dışında gıda sektörüne de kısa bir süre önce girdiklerini söyleyen Costa Group Yönetim Kurulu Başkanı Çalgüner, dünyada marka olacak Türk kahve zinciri GO!SPRESSO’nun ilk noktasını 8 ay önce Moskova’da açtıklarını anlattı. Başta İstanbul olmak üzere Dubai, Miami, New York ve Milano’da birer şube açmak için yer aradıklarını belirten Çalgüner, yılsonuna kadar Miami ve Dubai şubeleri ile Rusya’da 4 adet daha yeni noktanın açılmasını planladıklarını bildirdi. 


Renkleri kırmızı beyaz, kahve ve müzik özgün

Şubeleri 2013 başında 7 noktaya çıkartacaklarını ve 2013’te ise toplamda 15 noktada olmayı hedeflediklerini ifade eden Çalgüner, franchise’ı ise marka bilinirliği arttığı anda gündeme alabileceklerini açıkladı. 

Kahve zincirinin yapısından da bahseden Çalgüner, “Costa renkleri olan beyaz ve kırmızının ağırlıklı olduğu iç mekânda, loş ve romantik bir ortam yerine aydınlık ve canlı bir ortam sağlamayı hedefledik. Dünyadaki tüm kahve karışımları içinden en iyisini bulup bunu tüm GO!SPRESSO’larda kullanılacak şekilde standart hale getirdik. Ayrıca, içerideki çalınan müziğin ve tarzının bu kafeye özgün olması için GO!SPRESSO jingle ve CD’leri hazırladık” şeklinde konuştu. 


İnsana yatırım yaparak büyüdük

Costa Gorup’un kuruluş hikâyesi ve yapısını da anlatan İzzet Çalgüner, “Krizde tüm firmaların personel çıkardığı bir dönemde, yetenekli sektör profesyonelleri ile anlaşıp insana yatırım yaptık. Bu da bizim için büyümenin anahtarı oldu. Ortaya koyduğumuz farkla da krizi tam anlamıyla fırsata çevirdik” dedi. Bugüne dek inşaat alanında Capital Partners, Capital Group, BEL Development, Donstroy, IKEA, RMB Invest, Torgovy Kvartal gibi isimlerle çalışan Costa’nın ayrıca İstanbul, Katar ve Dubai’de de ofisleri bulunuyor. Costa olarak İtalya ve Amerika’da ise farklı sektörlerde faaliyet gösteriyoruz” açıklamasında bulundu. 


2012’de ciro 500 milyon dolara, istihdam 3000’e çıkacak

İstihdam ve ciro hedeflerini açıklayan Çalgüner, “Geçen yıl ciromuz 200 milyon dolardı. Bu yılsonundaki hedefimiz ise 500 milyon dolar. Mühendis ve yönetim kadromuz 300’ü aşkın sayıda. Şu anki toplam istihdamımız 2500. Yılsonunda ise bu sayının 3000 olmasını hedefliyoruz. Kurum olarak çok kültürlü bir yapıya sahibiz ve her milletten çalışanımız bulunuyor” diye konuştu.


Kalite ve liderlikte dünya çapında ödül

Costa olarak başarılarını tamamlayan ödüllerini de anlatan İzzet Çalgüner, uluslararası çapta başarılarının dünyadaki otoriteler tarafından da görüldüğünü söylerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “İnşaat sektöründeki yatırımlarımızla Business Initiative Directions’ın (BID) Paris’te düzenlenen 2012 Uluslararası Kalite Ödülleri’nde, kalite anlamında ‘uluslararası yıldız’ unvanıyla Altın Kategoride Liderlik Ödülü’nün sahibi olduk. Costa olarak 28 Mayıs’ta New York’ta düzenlenen B.I.D Uluslararası Kalite Zirvesi’nde de Altın Kategori’de liderlik ödülünü de kazanmıştık. Yurt dışında faaliyet gösteren bir Türk firması olarak firma olarak, her iki ödülü de faaliyet gösterdiği ülke adına alan ilk Türk kuruluşu olduk.”