Costa Group, Moskova'da Go!Spresso zincirini başlattı!
İnşaat, turizm ve enerji alanlarında faaliyet gösteren Rusya’nın Türk sermayeli grup şirketi Costa, GO!SPRESSO adıyla tüm dünyaya yayılacak bir Türk kahve zincirinin temellerini Moskova’da attı
GO!SPRESSO’nun beğenilmesinin ardından zincir mağazalar açmaya karar veren Costa Group, başta İstanbul olmak üzere Dubai, Miami, New York ve Milano’da yer arıyor.
İnşaat, turizm ve enerji alanlarında faaliyet gösteren Costa Group, 1 yıl önce Rusya’da temellerini attığı kahve zinciri ile Türkiye’den başlayıp dünyaya yayılmayı planlıyor.
Rusya’da inşaat sektöründe rakiplerinin arasından sıyrılarak büyük projelere imza atan ve güven oluşturan Costa, turizm alanındaki çalışmalarına bir yenisini ekledi.
Bundan yaklaşık bir yıl önce ünlü bir kahve zincirinde kahve içerken GO!SPRESSO fikrinin ortaya çıktığını söyleyen Costa Group Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Çalgüner, “Format olarak ünlü Starbucks kahve zincirlerinden pek bir farkı olmamakla birlikte, bizim konsepte eklediğimiz yeni şeyler de oldu. Öncelikle kafenin iç dizaynını sadece Starbucks’tan değil, tüm diğer benzeri kafelerden radikal bir şekilde ayırarak daha genç, ferah ve dinamik bir ortam yaratmak istedik” diye konuştu.
Aroması ile tüketicide bağımlılık yaratacak
Costa’nın renkleri olan beyaz ve kırmızının ağırlıklı olduğu bir ortam hazırladıklarını dile getiren İzzet Çalgüner, “Diğer kafeler gibi loş ve romantik yerine, aydınlık ve canlı bir ortam sağlamayı hedefledik. Sonuçta çok güzel ve çarpıcı bir iç konseptimiz olmuş oldu” dedi.
Kahve konusunda başarıyı yakalamak için çok seçici davrandıklarını belirten Çalgüner, “Kahveyi içtikten sonra ağızda kalan aroma sizi aynı yere tekrar getiren en büyük özeliktir. Bu yüzden de dünyadaki tüm kahve karışımları içinden en iyisini bulup bunu tüm GO!SPRESSO’larda kullanılacak şekilde standart hale getirdik” diye konuştu.
Kahve ve Jazz ile hem damağa, hem kulağa hitap ediyor
Bu konseptin bir başka farkına dikkat çeken Çalgüner, içeride çalınan müziğin ve tarzının bu kafeye özgün olması için GO!SPRESSO jingle ve cd’leri hazırladıklarından bahsetti. Çalgüner, Nu-Jazz tarzında hazırlanmış GO!SPRESSO albümlerini, beğenen müşterilere aynı zamanda sattıklarını aktardı.
Türkiye’de ilki bu yıl açılacak, 2013’de 15’e çıkacak
İlk noktayı 6 ay önce Moskova’da inşaatını yaptıkları bir AVM’de deneme amaçlı açtıktan sonra, gelen talep bu zinciri geliştirmeye karar verdiklerini ifade eden İzzet Çalgüner, “Bu tip bir kafe zincirinin uluslararası olması markaya olan güvenini artırdığı için biz de bu projeyi Rusya ile sınırlandırmayıp uluslar arası hale getirme kararı aldık. Bu yüzden Dubai, Miami, New York, Milano ve İstanbul’da birer şube açmak için yer arıyoruz. Yıl sonuna kadar Miami ve Dubai şubeleri açılmış olur ve bununla beraber Rusya’da da 4 adet daha yeni noktayı açmış oluruz diye düşünüyorum. 2013 başında 7 noktada servis veriyor olacağız. İstanbul’ da doğru bir lokasyon bulursak bu yıl sonuna kadar İstanbul’daki ilk GO!SPRESSO’yu da açarak sekiz nokta ile bu yılı kapatmak istiyoruz. 2013 hedefimiz ise toplamda 15 noktada hizmet vermek olacak” şeklinde konuştu.
Costa Group Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Çalgüner
Marka bilinirliği arttığında franchise’a geçilecek
Bu işin maliyet ve kazanç kısmından söz eden Çalgüner, her bir mağazanın ortalama 40-50 bin dolar ciro yapmasını planladıklarını, ilk kuruluş masrafının ise aşağı yukarı bir nokta için 300 bin dolar olduğunu belirtti.
Belli bir noktaya gelindiğinde franchise sisteminin gündeme gelebileceğini söyleyen Çalgüner, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunun için hem markanın piyasada yeterince biliniyor olması, hem de GO!SPRESSO’nun franchise alanlara gerekli servisi verebilecek alt yapıya sahip olması gerekiyor. Bu nedenle bu iş için şu an acele etmiyoruz. Yeterli sayıya ve bilinirliğe ulaşıldığında bu sisteme geçebiliriz.”
Costa Group
Krizde tüm firmaların personel çıkardığı bir dönemde, yetenekli sektör profesyonelleri ile anlaşıp insana yatırım yaparak büyüyen Costa Group, ortaya koyduğu farkla da krizi tam anlamıyla fırsata çevirdi. Lokomotif şirketi Costa Construction olan grup, turizm ve enerji sektörlerinde de faaliyet gösteriyor. Alışveriş merkezi, konut, ofis ve otel projelerinin temel müteahhitlik hizmetlerini üstlenen ve merkezi Rusya’da olan Costa’nın ayrıca İstanbul, Katar ve Dubai’de de ofisi bulunuyor. Costa, İtalya ve Amerika’da ise farklı sektörlerde faaliyet gösteriyor. Yurt dışında kazandığı sermaye ile Türkiye’ye yatırım yapan Costa; Capital Partners, Capital Group, BEL Development, Donstroy, IKEA, RMB Invest, Torgovy Kvartal etc gibi isimleri portföyünde bulunduruyor. Geçen yıl cirosu 200 milyon dolar olan Costa'nın bu yılsonundaki hedefi 420 milyon dolar. Mühendis ve yönetim kadrosu 250 kişi olan Costa'nın şu anki toplam istihdamı 1800. Yılsonunda ise bu sayının 2500 olması bekleniyor. Kurumun çok kültürlü bir yapısı ve her milletten çalışanı bulunuyor. Rusya'da iş yapmak isteyen Türk yatırımcılara, tecrübesiyle yardım etmek isteyen Costa, bu ülkede iş yapmak isteyen herkese bir iş olduğunu belirtiyor. Ayrıca kurum, Türkiye'deki yatırım alanlarını kendisi için sürekli keşfetme amacını taşıyor.