Çukurova Bölgesel Havalimanı Üst Yapı İhalesi iptal mi edildi?
Çukurova Bölgesel Havalimanı Üst Yapı İhalesi'nin iptal edilme nedeni meclis gündemine taşındı. CHP'li Şevkin, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...
CHP Adana Milletvekili Müzeyyen Şevkin, Çukurova Bölgesel Havalimanı Üst Yapı İhalesi'nin iptal edilme nedenine ilişkin soru önergesi hazırladı. Şevkin, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlandırılmasını istedi.
CHP'li Şevkin, ''İhalesi 15.12.2011'de, yer teslimi 15.03.2013'te gerçekleştirilen ve temeli 28.05.2013'te atılan Çukurova Bölgesel Havalimanı tartışmaları devam etmektedir. 2016 yılı Mart ayında bitirileceği öngörülen havalimanı, önergenin verildiği 20.04.2020 tarihine kadar bitirilememiştir. Söz konusu havalimanında tam bir keşmekeş ve kaos hali devam etmektedir. 2013'ten bu yana birkaç kez yüklenici firması değişen, uzun bir süre inşaatı duran ve birkaç kez yeniden inşaat açılışı gerçekleşen Çukurova Bölgesel Havalimanı, birinci sınıf tarım arazileri üzerine inşa edilmektedir. Ayrıca bölgede yer altı su seviyesinin yüksek olması inşaat güvenliğini olumsuz etkilemekte, yapım maliyetini de arttırmaktadır'' diye konuştu.
Şevkin, açıklamalarına şöyle devam etti: ''Son olarak 4 Şubat 2020'de yapılacağı duyurulan 'Havalimanı üst yapı ihalesi'16 Mart 2020'ye ertelenmiş, bu tarihte Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin açtığı ihalede, Limak-Kalyon-Cengiz inşaat ortak girişiminin şartlı teklif verince elendiği, diğer ortak girişim Günbeton İnşaat-Terminal Yapı ortak girişiminin ise 100 milyon Euro kira bedeli karşılığında ihaleyi kazandığı kamuoyuna yansımıştır. Toplam yatırım tutarının 250 milyon Euro olması hesaplanan inşaat ihalesinin, ortaya çıkan güvensizlik nedeniyle Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulu'nca iptal edildiği, Ulaştırma Bakanı onayına sunulduğu ve Bakan Adil Karaismailoğlu'nun ihale iptalini hızla onayladığı iddia edilmiştir. İhale iptalinin ardından Terminal Yapı sahibi Alp Delimollaoğlu'nun sözcüsü Nilüfer Kadioğlu kanalıyla bir gazeteciye, "Çukurova Havaalanı ihalesini, ihale yönetmeliğine uyarak, en yüksek teklifi vererek kazandık. Elbette anlaşılması zor ifadeler var. Hangi uçuş okulu bölgeye önemli bir gelir getirebilir, bu mantıksız geliyor. Ayrıca rüzgârların cenneti olan bölgedeki her yapılaşma bir katliam gibi olacaktı. Kültür ve Turizm Bakanı'nın zamanında duruma el koyması ise bu açıklama da garip bir şekilde 'Başka yatırım' iması ile dillendiriliyor” açıklaması dikkat çekmiştir.''
CHP Adana Milletvekili Müzeyyen Şevkin'in soruları:
2- İlk olarak 4 Şubat 2020'de gerçekleşeceği açıklanan 'Çukurova Bölgesel Havalimanı Üst Yapı İhalesi' neden 16 Mart 2020'ye ertelenmiştir?
2- 16 Mart'ta gerçekleşen ihaleye giren iki konsorsiyumdan biri olan Günbeton İnşaat-Terminal Yapı ortak girişimi 100 milyon Euro kira bedeli karşılığında ihaleyi kazanmasına rağmen ihale neden hızlı karar süreciyle iptal edilmiştir?
3- İhalenin iptalinin ardından Terminal Yapı sahibi Alp Delimollaoğlu'nun sözcüsü Nilüfer Kadıoğlu'nun basına yansıyan, “Elbette anlaşılması zor ifadeler var. Hangi uçuş okulu bölgeye önemli bir gelir getirebilir, bu mantıksız geliyor. Ayrıca rüzgârların cenneti olan bölgedeki her yapılaşma bir katliam gibi olacaktı. Kültür ve Turizm Bakanı'nın zamanında duruma el koyması ise bu açıklamada garip bir şekilde 'başka yatırım' iması ile dillendiriliyor” açıklaması ile kastedilen nedir?
4- Önergenin sunulduğu tarih itibariyle bölgeye ait hangi ihaleler kaç kez ve neden iptal edilmiştir?
5- 15.12.2011'den bu yana projede kaç ihale gerçekleşmiş, bu ihaleler hangi ortaklıklara verilmiş, kaç kez temel atma töreni düzenlenmiştir?
6- 2013 yılından 2020 yılına kadar Çukurova Bölgesel Havalimanı ihaleleri, iptalleri ve ödenekleri nedeniyle kamu zarara uğratılmış mıdır? Uğratılmışsa toplam zarar ne kadar olmuştur?
7- Bölgedeki yer altı su seviyesi incelenmiş midir? Yer altı su seviyesinin yüksek olmasından kaynaklı inşaat güvenliği açığı ve maliyet yüksekliği göz önüne alınmış mıdır?