Genel

Damat, Giresun'da 2. fabrikasını açtı!

Erkek giyim markası Damatın üreticisi Orka Group, Giresundaki fabrika sayısını ikiye çıkardı. 5 milyon lira yatırımla açılacak tesisle 350 kişiye istihdam sağlayacak şirket, Ar-Geye ağırlık verecek...

Erkek giyim markası Damat, ADV ve Tween markalarını bünyesinde bulunduran Orka Group 2011 yılı sonuna kadar fabrika, mağazalaşma ve Ar-Ge alanında yatırıma hazırlanıyor. Şirket yıl sonuna kadar 5 milyon liralık yatırımla Giresunda ikinci fabrikasını açarak 350 kişiye istihdam sağlayacak. Yine 5 milyon lira yatırımla yurt dışı ve yurt içinde 35 mağaza açmayı planlayan şirket, 250 kişiyi daha istihdam edecek.

Krizde altyapı yatırımı yaptık

Ar-Ge alanında da yatırımlara hız vereceklerini söyleyen Orka Group Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yatırım pastasından 5 milyon liralık kısmı da Ar-Geye ayırdıklarını belirtti. 2010 yılında yüzde 54 büyüme ile 150 milyon lira ciro gerçekleştirdiklerini söyleyen Orakçıoğlu Biz krizi fırsata çevirmeyi bilen bir şirketiz. Kriz döneminde yeni yatırımlar yaptık. Altyapımızı yeniledik. Alternatif dış pazar arayışlarımızı yoğunlaştırdık. 2010 yılında da bu sayede büyümemizi sürdürdük diye konuştu. 2011 yılında da yüzde 33 büyüme hedefleri olduğunu dile getiren Orakçıoğlu Bu yıl 200 milyon lira ciro yapmayı planlıyoruz. 2010 yılında 7.5 milyon dolar ihracat yaptık. Bu rakamı da 10 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz diye konuştu. Ortadoğuda yatırımları olan şirket olarak bu bölgede bir sıkıntı yaşamadıklarını vurgulayan Orakçıoğlu Mısırda 3 mağazamız var. Olaylar yaşandığında 3 gün kapalı kaldık. Onun dışında bir sorun yaşamadık. Zaten bu olaylar geçici, devam edeceğini düşünmüyorum. Hatta şartların normale dönmesi Türk tekstil sektörünün menfaatine olacaktır. Bu bölgelerde fırsatlar doğacaktır diye konuştu.

Türk AVMciler bölgeye açıldı

Türk alışveriş merkezi (AVM) yatırımcılarının çevre ülkelerde yatırım yapmak için atağa geçtiğine de değinen Orakçıoğlu Burada hedef Ortadoğuydu, gerginlik belli bir süre gecikme yaratacak. Onun dışında sorun olmaz. Kriz bölgeleri bizim için önemli bir pazar, değerlendirmeliyiz dedi.

ÇOCUK ÜRÜNLERİNE GİREBİLİRİZ

Çocuk ürünlerine girme düşünceleri olduğunu söyleyen Süleyman Orakçıoğlu Damat, ADV ve Tweenle erkek ürünleri üretiyoruz. Çocuk ürünleri sıcak baktığımız bir alan dedi. Pazar potansiyelinın yüksek olduğunu söyleyen Orakçıoğlu Babalar gününde, babalar ve çocuklara özgü koleksiyonumuz olacak. Olumlu sonuç verirse eğer, çocuk ürünlerinde de üretim yapacağız. Zaten Tween ürünlerini en çok 14-18 yaş kullanıyor dedi.
Star/Kaan Zenginli