Orka Grup, Giresun'da ikinci fabrikasını kuruyor!
Orka Grup, Giresun'da ikinci fabrikasını kuruyor. Süleyman Orakçıoğlu, bu yıl için 10 milyon TL'lik yatırım bütçesi planladıklarını, bunun 5 milyon TL'sinin fabrika, 5 milyon TL'sinin ise Ar-Ge çalışmalarına yönlendirildiğini açıkladı....
Bu yıl cirosunu yüzde 35'e yakın oranda artırmayı hedefleyen Orka Grup, Giresun'da ikinci fabrikasını kuruyor. Süleyman Orakçıoğlu, bu yıl için 10 milyon TL'lik yatırım bütçesi planladıklarını, bunun 5 milyon TL'sinin fabrika, 5 milyon TL'sinin ise Ar-Ge çalışmalarına yönlendirildiğini açıkladı.
Damat, ADV ve Tvveen markalarını bünyesi altında bulunduran Orka Grup, bu yıl Giresun'da yeni bir fabrika daha kuracak. 2011 yılı için 10 milyon TL yatırım bütçesi hazırlayan grup, bu bütçenin 5 milyon TL'sini üretim yatırımlarına ayırdı. Orka Grup ayrıca 5 milyon TL'de Ar-Ge ve tasarıma harcayacak.
Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, grubun 2010 yılında 150 milyon TL ciro elde ettiğini hatırlatarak, "Bu yılki hedefimiz yüzde 30-35 civarında bir büyüme yakalayarak 200 milyon TL ciroya ulaşmak" dedi. Yurtiçinde ve dışında bayilerle birlikte 175 mağazaya sahip olduklarına işaret eden Orakçıoğlu, yine bu yıl mağaza sayısını da 210'a çıkaracaklarını kaydetti. Hali hazırda Giresun'da bir fabrikalarının bulunduğuna dikkat çeken Orakçıoğlu, bu yıl yeni bir fabrika daha kuracaklarını ifade etti.
Orakçıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Giresun'da ikinci bir fabrika daha kuracağız. 2011 yılı için 10 milyon TLyatırım bütçesi ayırdık. Bunun 5 milyon TL'si üretim yatırımlarımızı kapsayacak. Yeni fabrikamızda 350 kişilik istihdam yaratacağız. Mağazalaşma çalışmalarımız için de yine 250 kişi istihdam edeceğiz. Yani toplamda 600 kişilik yeni istihdam yaratacağız. Biz 20 yıldır tasarıma önem veren bir markayız. Ancak farklılaşma ile rekabetin dışma çıkmak mümkün. Bu yüzden Ar-Ge'ye de 5 milyon TL bütçe ayırdık."
"Moskova ve Dubai'de mağaza sayılarımız artacak"
Orka Grup'un yurtdışında da iyi bir yol izlediğini söyleyen Orakçıoğlu, Londra ve Barselona'da farklı stratejiler izlediklerini bildirdi. Orakçıoğlu, yurtdışındaki en iyi pazarlarının Londra olduğunu kaydetti. Orka Grup'un Uzakdoğu'ya da mal sattığına vurgu yapan Orakçıoğlu, "Moskova ve Dubai'deki mağazalarımızın sayısını artırmayı hedefliyoruz. Moskova'da sayımız 2'den 5'e, Dubai'de ise l'den 3'e çıkacak" diye konuştu. Mısır'da ise çıkan ayaklanmalar dolayısıyla burada bulunan 3 mağazanın 15 gün boyunca kapalı kaldığını kaydeden Orakıoğlu, şu an Mısır'da da normal diyalog sürecine girildiğini ifade etti. Türk yatırımcıların çevre ülkelerde AVM yatırımı konusunda önemli bir atak içerisinde olduğuna da işaret eden Orakçıoğlu, "Çıkan isyanlar dolayısıyla bu yatırımların belli bir süre gecikeceğini düşünüyorum" diye konuştu. Polonya'da da mağaza açmak için görüşmelerde bulunduklarını kaydeden Orakçıoğlu, Orka Grup'un marka bilinirliği yüksek markalara sahip olduğunu belirtti.
"2012 yılında yeni sektörleri deneyebiliriz"
Türkiye'de üretilen ürünlerin pek çok ülkeye oranla çok daha kaliteli olduğunu söyleyen Orakçıoğlu, Türkiye dışında üretim yapmayı düşünmediklerini bildirdi. Haziran ayında kutlanan 'Babalar Günü' için de bu yıl yeni bir 'baba-çocuk' koleksiyonu hazırlayacaklarını kaydeden Orakçıoğlu, "Yeni yeni çalışmalara devam edeceğiz. 2012 yılında da farklı alanlara girmeyi düşünüyoruz. Bunun için araştırma durumundayız" dedi. Orakçıoğlu, 2010 yılında 7,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini hatırlatarak, bu yıl 10 milyon dolara ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
Dünya/Serap GÜNEŞ