Genel

Darty 15 mağazaya ulaştı

Elektronik mağaza zinciri Darty, Türkiye'deki toplam mağaza sayısını 15'e çıkarırken, yılda beş yeni mağaza hedefini sürdürüyor

Darty, gelecek ay İstanbul Pendik Marintürk'te ve 2010 yılı şubat ayında Ankara Kentpark'ta iki yeni mağaza açacak. Darty Türkiye mağazaları CEO'su ve Kesa Türkiye ortağı Nedim Esgin, “Elektronik perakendede, hem yabancı ortaklı şirketler, hem de yerli firmalar yatırımlarını sürdürüyor. Bu yıl dört mağaza açtık beşinci mağazamızı gelecek ay Pendik'te açıyoruz. Mağaza sayımız 15'e çıkacak. Yılda beş mağaza açma hedefimizi 2010'da da sürdüreceğiz. Mağaza başına 2.5-2.5 milyon Euro yatırım yapıyoruz” dedi.

Meyve sıkacağı kalmıyor

Krizin sektör üzerindeki etkisini de değerlendiren Esgin, sektörün geçen yıla göre yüzde 15 oranında küçüldüğünü aktardı. Küçülmeye karşın bazı ürünlerdeki satışların artması nedeniyle sektörün dinamik göründüğüne dikkat çeken Nedim Esgin, “Sektördeki dinamikliği bazı yeni ürünler sağladı. Bu ürünler arasında özellikle navigasyon cihazı GPS'ler, LED TV'ler, akıllı telefon ve notebook gibi ürünler var. Bu yıl en çok satılan diğer bir ürün ise domuz giribinin etkisi ile katı meyve sıkacağı oldu. Bu ürünü rafa koyduğumuz anda bitiyor” diye konuştu.

Nedim Esgin, bazı ürünlerin satışlarında ise daralma yaşandığını aktararak, şu bilgileri verdi: “Fotoğraf makinelerinde yüzde 23, tüplü TV'de yüzde 19.8, cep telefonunda ise yüzde 13.9, bilgisiyarda da yüzde 11 gerileme oldu. Bu yıl sektörün lokomotifi beyaz eşya. Bu alanda satışlar yüzde 4.2 artarken, yeni ürün gamlarında yaşanan artışlar ise sektörün dinamikliğini sağladı. GPS'lerde yüzde 340, LED TV'lere inanılmaz talep artışı oldu. Akıllı telefonlarda yüzde 3, notebook satışlarında ise yüzde 10'luk artış yaşandı.”

Mağaza performansı iyi

Mağaza performansları hakkında da bilgi veren Esgin, “9 mağazamızdan altısının bir önceki yıla göre satışları yüzde 4 arttı. 3 mağazada ise geçen yıla göre biraz gerileme var. Ama toplamda pozitifiz. Pazarın kötüye gittiği bir durumda yaşanan bu küçük artışlar ve düşüşleri iyi olarak görüyoruz” değerlendirmesini yaptı.
Nedim Esgin, şunları söyledi: “Bu olumlu bir gelişme. Böylelikle organize perakendenin bu sektörden aldığı pay giderek artıyor. Şu anda sektörün büyüklüğü 9.2 milyar dolar. Birçok yabancı firma pazar büyüklüğünü dikkate alarak Türkiye'ye giriyor” dedi.
Hürriyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

'Domuz gribi korkusuyla Darty'lerde katı meyve sıkacağı yok satıyor'

Tüketici elektroniği pazarının yüzde 15.7 daraldığını belirten Darty Türkiye CEO'su Nedim Esgin, 'Ama biz yeni ürünlerle ciromuzu artırmaya devam ediyoruz. Özellikle şu dönemde katı meyve sıkacağı mağazaya girdiği an tükeniyor' dedi

Tüketici elektroniği pazarı krizde daralırken, Darty, yeni ürünlerle cirosunu artırıyor. Türkiye'de tüketici elektroniği pazarının 2008 eylülünden bu yana yüzde 15.7 daraldığını kaydeden Darty Türkiye CEO'su Nedim Esgin, krizin etkilerini tüm dünyayla eş zamanlı olarak Türkiye pazarına da sunulan ürünlerle aşmaya çalıştıklarını söyledi.
Esgin, son dönemde en yüksek satışın ise, domuz gribi endişesiyle katı meyve sıkacaklarında yaşandığını vurguladı. İnsanların hastalanma korkusu nedeniyle sağlıklı gıdalara yöneldiğini belirten Esgin, “Şu anda meyve sıkacakları yok satıyor. Ürünler mağazaya geldiği anda tükeniyormuş. Talebe zor yetişiyoruz” dedi.

İki telefondan biri 3G'li
Pazardaki daralmaya karşın, yeni ürünlerin sektörü dinamik tuttuğunu vurgulayan Esgin, hayatımıza yeni giren ve tüketicinin merak ettiği cihazların satışlarının hızla arttığını ifade etti.
Bu anlamda navigasyon cihazında geçen yıldan bu yana yüzde 340 büyüme gözlendiğini belirten Esgin, yeni nesil LED TV'lerde de benzer bir durum yaşandığını belirtti. İnternete bağlanılan smart telefonların satışlarının da çok hızlı arttığını aktaran Esgin, “Bu yeni ürünler geçen yıl neredeyse hayatımızda yoktu ama şimdi pazarı çok canlandırdı” diye konuştu. Şu anda mağazalarında satılan her iki telefondan birinin de 3G uyumlu olduğunu kaydeden Esgin, satılan notebookların da yüzde 10'unun netbook olduğunu ifade etti. Esgin, Darty'nin bu ürünlerden yüksek pay aldığının da altını çizdi.
Pazarın iki yıl üst üste gerilemesine rağmen, yine de Türkiye'deki toplam büyüklüğünün 9.2 milyar dolar civarında olduğunu vurgulayan Esgin, kampanya ve promosyonların da pazarı canlı tuttuğunu ifade etti. Elektronik pazarında kampanyaların sürekli tartışılan bir konu olduğunu ifade eden Esgin, “Satışların yüzde 90'ı kampanyalar üzerinden yapılır. Tüketici de buna alışık. Bu yüzden elektronikte de sürekli yeni kampanyaların çıkması normal” diye konuştu. Rekabetin de bu anlamda iyi algılanması gerektiğini kaydeden Esgin, pazarda herkese yer olduğunu, tüketiciye sunulan hizmetin öne çıkacağını belirtti. Rekabetin tüketiciye yaradığının altını çizen Esgin, “Tüketici böylece, fiyat karşılaştırması yapabiliyor, bir ürünü çok daha ucuza alabiliyor” dedi.

2010 sonunda 20 mağaza
Darty'nin her yıl beş mağaza açma politikası doğrultusunda 2010 yılında yani Türkiye'deki dördüncü yıllarında 20 mağazaya ulaşacaklarını anlatan Esgin, şöyle devam etti: “Yabancı şirketlerin en büyük özelliği, kriz olsa da olmasa da yaptıkları planı, bütçeyi devam ettiriyorlar. Geçen yılı dokuz mağazayla kapatmıştık. Bugün 13 mağazamız var, önümüzdeki ay bir mağaza daha açacağız. 2010 şubatta da 15 mağazaya ulaşacağız. Bir mağaza için 2.5-3.5 milyon avro arasında yatırım yapıyoruz. Bunlar mağazanın yerine ve büyüklüğüne göre değişiyor. Örneğin İstinye Park'ta açtığımız bir mağazayla Eyüp'te açtığımız aynı olmuyor.”
Hükümetin vergi indirimlerinin satışlara çok destek olduğunu vurgulayan Nedim Esgin, indirimler süresince, satışlarda muazzam bir patlama olduğunu ve tüm stokların tükendiğini vurguladı. Bu noktada Darty'nin Türkiye cirosunun Avrupa'daki diğer Darty'lerin üstüne çıktığını belirten Nedim Esgin, “Mart, nisan aylarında Türkiye'nin performansı en iyisiydi” dedi. Esgin, yaklaşan bayram ve yılbaşı için de satış beklentilerinin çok yüksek olduğunu kaydetti.

‘İki yıl garanti'yi uzatacak
Sattıkları her ürünü montaj ekibiyle gönderdiklerini kaydeden Nedim Esgin, servis araçlarının ayda 120 bin kilometre yaptığını ve bugüne kadar 150 bin eve hizmet verdiklerini söyledi. Mağazalarına günde 25 bin tüketicinin girdiğini belirten Esgin, şöyle devam etti:
“Bunun yarısı sadık müşteri. Yüzde 15'i reklam yoluyla geliyor. Web satışlarımız da çok iyi. 81 ile de ürün satıyoruz bu yolla. Web satışlarının yüzde 50'si mağazamızın olmadığı yerlerde. Tüketicinin bize duyduğu güveni hizmet çeşitliliğimizi sürekli artırarak, devam ettiriyoruz. Örneğin önümüzdeki aylarda iki yıl garantinin üzerine ilave zaman koymaya başlayacağız. ‘Click&collect' diye de bir hizmetimiz var. Burada ürünü web'den seçiyorsunuz ama gelip mağazadan dokunarak, görerek alıyorsunuz.  İki hafta oldu başlayalı ama ilgi çok yüksek. Ayrıca, bunun dışında yeni bir uygulama daha başlattık. ‘Çözüme tam destek Darty'den sloganıyla, eve götürüp montajını yapmakta ya da teknik anlamda sorun yaşadığınız ürünle ilgili, telefondan, webden ya da mağazadan destek hizmeti veriyoruz.”
Radikal

Grip olan meyve suyuna sarıldı, sıkacağa talep patladı
  
Nedim Esgin, domuz gribinin yayılmasıyla Darty mağazalarında meyve sıkacaklarının yok sattığını belirtti. Esgin,'Rafa koyduğumuz anda gidiyor, talebe yetişemiyoruz' dedi

Kriz nedeniyle daralan teknoloji perakendeciliğinde, cep telefonu, kamera gibi pek çok ürünün satışı düşerken, meyve suyu sıkacağı yok satıyor. İngiliz Kesa Electrical bünyesinde faaliyet gösteren Darty Türkiye'nin CEO'su Nedim Esgin, 'Domuz gribi yayılmaya başladığından bu yana meyvesıkacakları yok satıyor. Rafa koyduğumuz anda tükeniyor. Talebe yetişemiyoruz' diye konuştu. Son bir yılda pazarın yüzde 15.7 daraldığını vurgulayan Esgin, eylül sonu itibarıyla yüzde 23.5 ile en fazla daralmanın fotoğraf makinesinde yaşandığını, bunu yüzde 20 ile televizyonun takip ettiğini ifade etti. Cep telefonunda yüzde 14, bilgisayarda yüzde 10.9, küçük ev eşyalarında ise yüzde 2.8 daralma olduğunu anlatan Esgin, beyaz eşyanın yüzde 4.2 büyüdüğünü söyledi.

Esgin, Darty'nin 9 mağazası, geçen yıl ile kıyaslandığında 6 mağazada ciro artışı olduğunu, totalde de cironun geçen yılın üzerinde olduğunu ifade etti. Artışın yeni ürünler ile sağlandığına dikkat çeken Esgin, 'LED TV,  GPRS, Netbook, 3G ve Smart telefonlar, geçen yıla kadar hayatımızda yoktu. Şimdi ise en çok satan ürünler arasında' dedi.

Her yıl 5 mağaza açacak
Her yıl 5 mağaza açma hedefi belirlediklerini ve 2009'da bu hedefe ulaştıklarını hatırlatan Esgin, 'Hedefimizi önümüzdeki ay İstanbul Pendik Marintürk'te açacağımız mağaza ile tamamlayacağız. Aynı hedefi 2010'da da sürdüreceğiz' diye konuştu. 2010 yılı şubat ayında Ankara Kentpark'ta da bir mağaza açacaklarını vurgulayan Esgin, Böylece 'Türkiye'deki toplam mağaza sayımız 15 olacak' dedi.
Akşam