Darty Türkiye 2011 yılında 5 mağaza daha açmayı hedefliyor!
Yılda beş yeni mağaza açma hedefini 2010 yılında da tutturarak 20 mağazaya ulaşan DARTY, 2006’da Türkiye pazarına girişinden bu yana hızlı yükselişini sürdürerek büyümeye devam ediyor
Yılda beş yeni mağaza açma hedefini 2010 yılında da tutturarak 20 mağazaya ulaşan DARTY, 2006’da Türkiye pazarına girişinden bu yana hızlı yükselişini sürdürerek büyümeye devam ediyor. DARTY Türkiye mağazaları CEO’su ve Kesa Türkiye’nin ortağı Nedim Esgin bugün DARTY Eyüp Flat Ofis’te yaptığı basın toplantısında Türkiye’deki elektronik sektörünü ve DARTY mağazalarının genel durumunu değerlendirdi.
Nedim Esgin, elektronik perakende sektöründe bu yıl yaşanan %20’lik büyümeye dikkat çekti. Türkiye’nin, 2010 yılını %6’lık bir büyümeyle kapatacağının öngörüldüğünü söyleyerek, sektörde yaşanan bu büyümenin son derece dikkate değer olduğunun altını çizdi ve 2011 yılında da bu büyüme eğiliminin devamını beklediklerini sözlerine ekledi.
Esgin sözlerine şöyle devam etti: “Özellikle elektronik perakende sektörünü değerlendirdiğimizde %20’lik bir büyümenin çok ciddi bir büyüme olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Türkiye’de yaşanan yaklaşık %6’lık bir büyümeyle birlikte düşündüğünüzde bu sonuç normaldir. Ülke ekonomileriyle elektronik perakende sektörü arasında ortalama olarak bu oranda bir bağ vardır. Yaklaşık olarak ülke ekonomisi gerilediğinde elektronik sektörü 2 katı küçülürken büyüdüğünde ise 2-3 katı oranında bir büyüme gösterir”.
Esgin, “DARTY mağazaları Türkiye’de bu yıl 20 mağazaya ulaşarak %30’un üzerinde bir fiziksel büyüme kaydetti. Satılan ürünleri incelediğimizde de son teknoloji ürünlerinin en çok DARTY mağazalarından satın alındığını görebiliyoruz. Teknolojide çıkan son ürünleri ve elektronik ürünlerdeki yenilikleri yakından takip eden tüketiciler özellikle bizi tercih ediyor. DARTY olarak özellikle bu alanda güçlüyüz. Cep telefonlarından fotoğraf makinelerine, televizyonlardan kameralara, beyaz eşyalardan ses sistemlerine, saç kurutma makinelerinden bilgisayarlara kadar aklınıza gelebilecek bütün elektronik ürünlerde yaşanan sürekli yenilikleri düşündüğünüzde bunun önemini daha iyi kavrayabiliriz. Ürün yelpazesindeki farklar sadece içerik değil, şekil bakımından da bir fark oluşturuyor. Örneğin bir netbook almaya gittiğinizde bir dolu renk ve desen farkı göze çarpıyor. Kişisel zevkler de ön plana çıkıyor, kişiler kendilerini kullandıkları bu ürünlerle de ifade etmek istiyor. En trendy, en çok beğenilen, en fazla çeşitli ürünü raflarına koyan ve nabzı tutan mağazalar ise kazanıyor. DARTY mağazalarında tüm bu yenilikler mümkün olduğu kadar yakından takip edilip müşterilerin beğenisine sunuluyor. Biz başarımızı dinamik olmamız borçluyuz. Bu dinamizm ise müşterilerin gözünde bizi farklı kılıyor” dedi.
Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberlerElektronik pazarı kriz öncesine döndü
Darty Türkiye CEO’su Nedim Esgin, son çeyrekte yüzde 23 büyüme kaydeden Türkiye tüketici elektroniği pazarının ciroda 2007 yılı ilk çeyreğini geçtiğini 2011’de de yüzde 20’lik bir büyüme beklediklerini söyledi
Türkiye pazarının 9 milyar euro’ya ulaştığına dikkat çeken Esgin, “Şu anda Avrupa’nın 7. büyüğüyüz. Bu hızla gidersek 2 yıl içinde Hollanda’yı geçip Avrupa’nın 6. büyük pazarı olacağız” dedi. Türkiye’deki 509 teknoloji marketin toplam pazardan aldığı payın son 5 yılda yüzde 7’den yüzde 19’a çıktığına dikkat çeken Esgin, “Bu gidişle 5 yıl içinde bu pay yüzde 35’e çıkacak. Tüm dünyada olduğu gibi klasik kanal kan kaybediyor. Geçen yıl 2 bin tane karma bayi kapandı” dedi. Dünyadaki elektronik ürünler pazarının büyüklüğünün 700 milyar euro olduğuna işaret eden Esgin, “Bunun yüzde 70’ini cep telefonları, ince ekranlı televizyonlar ve bilgisayardan oluşan ‘üç ekran’ dediğimiz ürünler oluşturuyor. Bu ürünler 552 milyar euro tutuyor. Rakam gün geçtikçe büyüyor” dedi.
5 mağaza açacak
Aralıkta İstanbul Avcılar’da açacakları mağazayla 21 noktaya ulaşacaklarını ifade eden Esgin, 2011’de 5 yeni mağaza için mağaza başına 2-4 milyon euro arasında yatırım yapacaklarını anlattı. Yüzde 2.5 pazar paylarının olduğunu ifade eden Esgin, “Mağazalarımızı günde 40 bin kişi ziyaret ediyor. Satın alınan ürünün daha düşük fiyatlısını bulan müşterilerimize uyguladığımız çikolata ve fark ödemesini sürdürüyoruz” dedi.
Milliyet/Nedim Esgin