Sigorta

DASK başvuruları nereye yapılır 2020?

Zorunlu Deprem Sigortası olarak bilinen DASK, konut sahiplerinin yaptırması gereken bir sigorta türü. DASK sigortası primi, yüksek riskli bölgeler de daha fazla iken, düşük riskli bölgelerde daha az olmakta. Peki DASK başvurusu nasıl yapılır? Başvurular nereye yapılır? İşte detaylar...

Devletin zorunlu kıldığı DASK sigortası deprem sonucu oluşan yangın, patlama ve yer kaymasının sadece binada oluşturduğu hasarları karşılar. Sözcü'de yer alan habere göre; bölgeye göre farklılık gösteren DASK sigorta primi son zamanlarda fazlaca araştırılıyor. 

Tüm konut sahiplerinin yaptırması gereken ve her yıl yenilenen DASK için nereye başvurulacağı vatandaşlar tarafından merak ediliyor. İşte DASK hakkında merak edilenler...

DASK İÇİN NEREYE BAŞVURULUR?

Zorunlu Deprem Sigortası yani DASK poliçesi yaptırmak oldukça kolay işlemlerden oluşuyor. Evinizi dolayısı ile ailenizi güvence altına almak için yapmak istediğiniz DASK sigortası için en yakın sigorta acentesine veya banka şubesine başvurarak sigortaları için gerekli evraklarla başvuruda bulunabilirler. Konut ve kimlik bilgilerini beyan ederek DASK yaptırılabiliyor.

DASK (Doğal Afet Sigortaları Kurumu) resmi sitesinde sigorta için gerekli belgeler şu şekilde sıralanmıştır:

Sigortalının:

– Adı
– Adresi
– Telefonu
– Cep Telefonu
– T.C. Kimlik Numarası
– Vergi Kimlik Numarası (Tüzel Kişiler için)

Sigortalanacak Binanın:

– Açık Adresi
– Tapu Bilgileri
– İnşa Yılı
– Yapı Tarzı
– Toplam Kat Sayısı
– Hasar Durumu

Meskenin (Dairenin):

– Brüt Yüzölçümü (m2)
– Kullanım Şekli

Hatırlatmak isteriz ki, Zorunlu Deprem Sigortası tümüyle beyan esasına dayanır. Yanlış beyandan doğabilecek maddi kayıplar, sigortalının sorumluluğundadır.

Türkiye'deki konutların yüzde 54'ü DASK güvencesinde!

DASK deprem risk haritası güncellendi!