Deprem sigortası kontrol!
"Konut, işyeri gibi yapılarda yaptırılması zorunlu tutulan deprem sigortası kontrolü nasıl yapılıyor?" diye soranlar, sorunuzun yanıtı Afet Sigortaları Kanunu madde 11'de "Yükümlülerin saptanması ve sigortanın kontrolü" başlığı altında yer alıyor...
Deprem sigortası kontrol!
Zorunlu Deprem Sigortası (DASK), konut ve işyerleri için yapılması gereken bir sigorta olarak karşımıza çıkıyor. Peki, DASK sigortası yaptırmayan konut ve işyerlerinin denetimi nasıl yapılıyor, diyorsanız hemen yanıtlayalım.
Deprem sigortası kontrol leri, söz konusu konut veya işyeri üzerinde bir işlem yapılacağı zaman söz konusu oluyor. DASK sigortası olmayan daire ve işyerlerinde, kiralama ve alım satım gibi işlemler yapılamıyor. Ayrıca, elektrik, su ve doğalgaz gibi abonelik başvuruları da onaylanmıyor.
Konu ile ilgili yasal hükümler Afet Sigortaları Kanunu'nda 11. maddede şu şekilde ifade ediliyor:
Yükümlülerin saptanması ve sigortanın kontrolü
MADDE 11- (1) Zorunlu deprem sigortasını yaptırmakla yükümlü olanlar, 10 uncu madde hükümleri çerçevesinde Kurum tarafından tespit edilir. Mahallî idareler dâhil kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişiler, sigorta yükümlülerinin saptanmasına ve izlenmesine yönelik olarak Kurum tarafından kendilerinden istenecek bilgileri belirli aralıklarla ve düzenli olarak vermek zorundadır. Bu konudaki bilgi paylaşımı, gerektiği hâlde, elektronik ortamda yapılabilir.
(2) Tapu müdürlükleri, maliklerin veya intifa hakkı sahiplerinin taleplerine bağlı olarak tapu kütüğünde bu sigortaya tâbi bağımsız bölümler ve binalarla ilgili tescil işlemlerini veya tapuya kayıtlı taşınmazın kayda tâbi olmayan bir taşınmaza dönüşmesi hâli hariç olmak üzere terkin işlemlerini zorunlu deprem sigortasının yaptırıldığı ve işlem tarihi itibarıyla geçerli olduğu belgelenmedikçe yapamaz.
(3) Zorunlu deprem sigortasının kapsamına giren binalar ve bağımsız bölümlerle ilgili olarak yaptırılan su ve elektrik abonelik işlemlerinde, zorunlu deprem sigortasının varlığı ilgili kuruluşça kontrol edilir. Bu kontrol, gerektiği hâlde, Kurum tarafından elektronik ortamda sağlanan bilgi ve olanaklar ile yapılabilir.
(4) İkinci ve üçüncü fıkra hükümlerinin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar, ilgili kurumların görüşü alınarak Müsteşarlık tarafından belirlenir.
(5) Kurum, sigortanın yapılması ve düzenli olarak yenilenmesi için zorunlu deprem sigortasının kapsamına giren bina ve sitelerin yönetimleri ile kontrol uygulamaları geliştirebilir.
DASK başvuru!
Deprem sigortası ücretleri!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com