Emlak Terimleri

DASK yaptırmak için istenilen bilgi ve belgeler nelerdir?

Eviniz belediye sınırları içinde ve henüz DASK'ı yapılmamışsa, zorunlu deprem sigortası için işe DASK yaptırmak için istenilen bilgi ve belgeler nelerdir, ayrıntılarını okuyarak başlayabilirsiniz...

DASK yaptırmak için istenilen bilgi ve belgeler nelerdir?

DASK, belediye sınırları içerisinde olan konutlara yönelik oluşturulan bir sigorta uygulamasıdır. Günümüzde, DASK'ı yapılmamış bir daire üzerinde alım-satım, kiralama gibi işlemler yapılamıyor. 


Güvenliğiniz ve geleceğiniz için DASK yaptırmaya karar verdiniz. Ancak DASK yaptırmak için istenilen bilgi ve belgeler nelerdir bilmiyorsunuz. İşte DASK yaptırmak için istenilen bilgi ve belgeler;


DASK yaptırmak için istenilen bilgi ve belgeler nelerdir?

- Sigortalının adı, adresi, telefonu, varsa cep telefonu

- Sigortalının vergi kimlik numarası ve T.C. kimlik numarası

- Sigortalanacak yerin açık adresi

- Tapu bilgileri (ada, pafta, parsel, sayfa no) (mesken tapusu - veya arsa tapusu)

- Binanın inşa yılı (1975 ve öncesi, 1976 - 1996 arası, 1997 - 1999 arası, 2000 ve sonrası)

- Binanın yapı tarzı (çelik / betonarme karkas, yığma kagir, diğer)       

- Binanın toplam kat sayısı

- Binanın hasar durumu (hasarsız, hafif hasarlı, orta hasarlı)

- Meskenin  brüt yüzölçümü (m2)

- Meskenin  kullanım şekli (mesken, ticarethane, büro, diğer)

- Zorunlu Deprem Sigortası tümüyle beyan esas alınarak düzenlenmektedir. Yanlış beyandan doğabilecek tüm sorumluluk sigorta ettirene aittir.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com