DeFacto 2025'e kadar 50 mağaza açacak!
Türkiye pazarından çekilmeye karar veren C-A'in mağazalarını DeFacto devraldı. DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, "2025'e kadar fiziki mağaza açarak 50, online satışla 100 ülkede olmak istiyoruz.'' dedi
Türkiye pazarından çekilmeye hazırlanan Hollandalı C&A'in mağazalarını devralıp içerideki rekabette bir adım öne geçen DeFacto, uluslararası arenada atağa kalkacak. Online satışla 100 ülkeye ulaşma planı yapan marka, e-ticaretin gururları arasında gösterilen, Türkiye'nin ilk özel alışveriş kulübü Markafoni'nin kurucusu Sina Afra'yı yönetim kuruluna aldı. Çok kanallı (omnichannel) büyüme stratejisinde Afra ile ilerleyeceklerini belirten DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, "2025'e kadar fiziki mağaza açarak 50, online satışla 100 ülkede olmak istiyoruz. Bu planı paylaştığımız Sina Afra ile aramızda bir işbirliği gelişti. Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi olarak haziran itibarıyla birlikte çalışmaya başladık" dedi.
E-TİCARETİ AKINCI BİRLİĞİ GİBİ GÖRÜYORUZ'
Afra'nın Dijitalden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi unvanı aldığını kaydeden Ateş, DeFacto'yu dünya markası yapmak için çalışacaklarını söyledi. C&A'in Türkiye'deki 24 mağazasını Kasım ayına kadar devralarak İstinye Park gibi yer almadıkları AVM'lere gireceklerini belirten Ateş, şöyle devam etti: "Bazı AVM'lerde de kendi mağazamızı boşaltıp C&A'e ait büyük mağazaya geçeceğiz. Bu hamle 2017'de toplam satış gelirimizi en az yüzde 10 artıracak. Türkiye'de yerli oyuncuların gücünü, rekabetin doğal sonucunu gösteren bir durum yaşandı. Kendi sahamızdaki maçı mutlaka almamız lazımdı, aldık. Şimdi deplasmana hazırız." DeFacto'nun 2015'i 1.6 milyar TL ciroyla kapattığını ve 2016 itibarıyla online satışların ciroda yüzde 4 pay sahibi olduğunu kaydeden Ateş, "2016'yı 2.1 milyar TL ile kapatacağız. Hedefimiz, 2025'te ciromuzu 11 milyar TL'ye çıkarıp online satışların payını yüzde 10'a yükseltmek. E-ticareti aslında akıncı birliği gibi görüyoruz. İnternetten satışla girdiğimiz ülkelere fiziki varlığımızı böyle yerleştireceğiz" dedi.
'3 yılda 5 ülkede defacto.com açılacak'
İnternetten satışta farklılaşmak için inovatif ürünleri kullanacaklarını belirten Sina Afra, "Örneğin, defacto.com.tr üzerinden tüketici kendi tişörtünü tasarlayabiliyor. Renk değiştiren tişörtlere pantolon ve gömlek eklendi. Herkesin üzerindeki koda kendi mesajını yükleyebildiği QR kodlu tişörtler yeni çıktı. Bunlar tercih sebebi oluyor" dedi. Afra, 3 yıl içinde 5 ülkede defacto.com açma planı olduğunu, her ülkede piyasanın kendi gerekliliklerine göre yatırım yapılacağını söyledi.
'Perakendecinin internetten satışa karşı direnci kırılıyor'
Markafoni'nin yurtdışına açılan ilk internet şirketi olduğunu hatırlatan Sina Afra, "100 ülkeye açılmak ise hem Türkiye'de bir ilk, hem de çok büyük bir hedef. Bir Türk markasının dijitalleşmesine katkıda bulunmak benim için de heyecan verici bir meydan okuma" dedi. DeFacto'yu hem kendi e-ticaret sitesi defacto.com.tr, hem de diğer kanallar üzerinden büyüteceklerini belirten Afra, "Halihazırda DeFacto ürünleri Amazon.com, Aliexpress, e-bay gibi platformlarda satılıyor. Bunları pek çok ülkede yeni anlaşmalar takip edecek" dedi. Türkiye'nin henüz İngiltere gibi çok kanallı sisteme geçmediğini kaydeden Sina Afra, "Yeni yeni hazmediliyor. Hâlâ bir direnç var ama bunun kırılmak üzere olduğunu düşünüyorum" diye konuştu.
'Hindistan'a kadar uzanacağız'
Online ve offline stokları birleştirdiklerini, henüz yurtdışına yapılan tüm gönderimlerin Türkiye'den olduğunu belirten İhsan Ateş, orta ve uzun vadede yurtdışında üretim yapıp online satışa yönlendirebileceklerini söyledi. Bu yıl online satışa 6 yeni ülke eklemek istediklerini kaydeden Ateş, "2017'de bu sayı 35-40'a çıkacak. Hindistan'a kadar uzanacağız. Şu an görüşmelerimiz var. Amazon'da 1.5 ay önce başladık. İlk etapta 5 bin ürün gönderdik. Rusya'nın önde gelen e-ticaret sitesi Lamoda'da da satışa başlıyoruz" dedi.
Habertürk