22 / 11 / 2024
fuzul

Demir Sabancı 5 yılda 500 Gratis mağazası açacak

Demir Sabancı 5 yılda 500 Gratis mağazası açacak

Latince 'bedava' anlamına gelen Gratis markasıyla kişisel bakım perakendeciliğine giren Demir Sabancı, aileden bağımsız yürüteceği operasyonla 5 yılda 500 mağaza açacak




Bünyesinde Sedes Sigorta, Odesa Polimer, Doysa Air ve Demsa firmalarını bulundurdan Electroworld'de de ortaklığı bulunan Sedes Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, krizle birlikte düşen kiraları fırsat bilip yatırım kararı aldı. Holding bünyesinde kurulan Gratis'in tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Sabancı, Gratis'i kurma çalışmalarının 2003 yılından bu yana devam ettiğini söyledi. Latince 'Bedava' anlamına gelen Gratis markasıyla bakım, kozmetik, ıtriyat ve atıştırmalık ana gruplarında 4 bin ürünün bulunacağı mağazalar açacaklarını belirten Demir Sabancı, yıl sonuna kadar 20 mağaza açacaklarını franchise için ise ilk etapta işin oturmasını bekleyeceklerini söyledi.

AİLEDEN ORTAK YOK
Uzun vadeli hedeflerinin ise 5 yılda 500 mağazaya ulaşıp 5 bin kişiye istihdam yaratmak olduğunu vurgulayan Sabancı, daha önceki yatırımlarından farklı olarak bu işe Sabancı ailesinden bir ortakla girmediğini belirterek şunları söyledi: "Bu benim 2003 yılından beri istediğim bir alandı. Birtakım riskler içeriyor diye farklı şirketlerde ortaklıklarım olan kuzenlerime teklif etmedim. Bazı işlerde anlık karar verip hemen hayata geçirmek gerekiyor. Çok ortaklı yapı bunu engelliyor. Bu işi ortaksız yapmak daha mantıklı olacaktı ve bunu yaptık."

KRİZ KAPI AÇTI
Bundan bir yıl önce yüksek kiralar yüzünden yatırım planını askıya aldıklarını anlatan Sabancı, krizin yeni yapılanma ve yatırımlara fırsat yarattığını ve yatırımı şimdi yapmanın uygun olduğuna karar verdiklerini dile getirdi. Sabancı "Yaşanan afaki fiyat düzeylerindeki hiçbir iş karlı olamazdı. Şimdi masraf kalemleri düştü ve yatırımlar, daha çok önü görülebilir seviyelere geldi" dedi. Süper ve hipermarketlerden daha ucuz olacaklarını belirten Sabancı, "Raflarımızı kiraya vermeyeceğiz. Bizim esas işimiz, buradaki avantajlı fiyatları tüketiciye yansıtmak olacak" dedi.

Gratis zinciri öncelikle Marmara'da büyüyecek
GRATİS Genel Müdürü Mustafa Altındağ da, Gratis'in Sedes Holding bünyesinde kurulan bir şirket olduğunu, firmanın uzman perakende mağazalarının ilk olarak bu ay Bağdat Caddesi ve Metrocity'de hizmete gireceğini belirtti. Mustafa Altındağ, Almanya'nın tüm dünyada bu sektördeki gücünden hareketle, mağazalarında sadece Gratis'te bulunabilecek ithal özel ürünlerin de olacağının altını çizdi. Türkiye genelindeki Gratis mağaza zincirinin öncelikle Marmara Bölgesi'nde büyüyeceğini belirten Altındağ, kısa vadede en az yüzde 10 pazar payı almayı hedeflediklerini ifade etti.
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Demir Sabancı 5 yılda 500 ‘Gratis' açacak

Sedes Holding, kozmetik ve kişisel bakım sektörüne ‘Gratis' markasıyla giriyor. Bu işe 100 milyon dolarlık yatırım bütçesi ayıran grubun patronu Demir Sabancı, ilk etapta 20 mağaza açılacağını söyledi
Gratis adlı markayla kişisel bakım ve kozmetik alanında mağaza zincirleri kurmaya hazırlanan Sedes Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, bu yılın sonuna kadar 20 mağaza açmayı hedeflediklerini söyledi.
Bu sayının 5 yıl içerisinde 500'e ulaşacağını belirten Demir Sabancı, ilk mağazalarını bu ay içerisinde MetroCity AVM ve Bağdat Caddesi'nde mağaza açacaklarını belirtti. Sabancı, yatırım bütçelerinin 100 milyon dolar olduğunu ifade etti.

Yatırım cazip hale geldi
Piyasadaki gerek kira koşullarının bundan bir yıl önce inanılmaz yüksek düzeylere ulaştığını kaydededen, bu nedenle de yatırımlarını dondurmak zorunda kaldıklarını söyleyen Demir Sabancı, “Bundan bir yıl önceki afaki fiyat düzeylerindeki hiçbir iş kârlı olamazdı. Bu yüzden 'bekleyip görelim' dedik. Fiyatlar ve masraf kalemleri düştü.
Yatırımlar, daha çok önü görülebilir seviyelere geldi. Bundan bir yıl önce alışveriş merkezlerinde kiralamak için yer bile bulunamıyordu. Herkes afaki fiyat düzeylerinde 5-10 yıllık kiralamalar yapmıştı ama şimdi durum böyle değil. Yatırımları şimdi yapmak daha cazip oldu” diye konuştu.

Gratis'i ortaksız kurdu
Gratis ile tüm gelir gruplarına hitap edeceklerini dile getiren Sabancı, ürün fiyatlarının süper ve hipermarketlerden daha ucuz olacağını belirtti. Sabancı, satışını yaptıkları ürünler için rafları kiraya vermeyeceklerini belirterek, “Bizim esas işimiz, buradaki avantajlı fiyatları tüketiciye yansıtmak olacak” dedi.
Demir Sabancı, franchise vermeyi ilk etapta düşünmediklerini, öncelikle mağazalarını kendilerinin açacağını belirterek, “Gratis'i çok uzun zamandır düşünüyorduk. Ancak birtakım riskler elbette içeriyor. Ayrıca, ortak sayısı da arttıkça hareket kabiliyetiniz azalıyor. Bu yüzden Gratis'i ortaksız kurmaya karar verdik” dedi.
 
Ortaklıklarla hızlı büyüyor
2005 yılında Sabancı Holding'teki hisselerini 250 milyon dolara satarak holdingden ayrılan Demir Sabancı, 2006'da Sedes Holding'i kurdu.
2008 konsolide cirosu 150 milyon dolar olarak açıklanan holding bünyesinde 500 kişi istihdam ediliyor. Demir Sabancı, holding dışında Sabancı ailesinin diğer fertleriyle de ortaklıklar yaptı. Demir Sabancı'nın şirketleri ve ortaklıkları şöyle:
-   Sedes Holding: Bu şirket çatısı altında Sedes Sigorta ve Gratis var.
-  DÖYSA: VIP havacılık alanında kurulan DÖYSA'nın ortakları Yalçın Sabancı, Demir Sabancı ve Ömer Sabancı.
-  ODESA Polymer: Ömer Sabancı, Demir Sabancı ve Çiğdem Çetindoğan'ın eşi Cengiz Çetindoğan ortaklığıyla kuruldu. Şirket, plastik kasa üretimi yapıyor.
-  Electroworld: Uluslararası teknomarket zincirinin Türkiye ayağı olan şirketin kurucu ortakları arasında Sedes Holding, ODESA ve Ali Sabancı ile Emine Kamışlı'nın kontrolündeki Esas Holding bulunuyor.
-  Demas Int.: Demir Sabancı tarafından kurulan şirket denizyolu, havayolu, demiryolu, karayolu, fuar lojistiği, taşıma sigortası ve depolama dağıtım alanlarında iş yapıyor.
Birleşik Arap Emirlikleri'nde (BAE) faaliyet gösteren liman işletmecisi Gulftainer, Demas International'ın yüzde 50 hissesini alarak, şirkete ortak oldu.
 
5 bin kişiye istihdam
Gratis Genel Müdürü Mustafa Altındağ da, “Şımart Kendini” sloganıyla hizmet verecek olan şirketin, “kişisel bakım”, “kozmetik”, “ıtriyat (parfümeri)” ve “atıştırmalık” olmak üzere 4 ana grupta 4 bini aşkın ürün seçeneği sunacağını anlattı. Mustafa Altındağ, 5 bin kişiye istihdam sağlayacaklarını ve kısa vadede en az yüzde 10 pazar payı alma hedefini taşıdıklarını belirtti.
Milliyet

5 yılda 100 milyon dolarlık yatırım yapacak, 500 'uzman mağazaya' ulaşacak

Kişisel bakım ve günlük ihtiyaç pazarı hızla büyüyor. Gratis markasıyla pazara adım atan Sedes Holding 5 yılda 100 milyon dolarlık yatırım planlıyor. Sedes Holding Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, "Uzman mağazacılık alanında yatırım yapmayı uzun zamandır planlıyorduk. Krizi fırsat görüp yatırım kararı aldık" dedi.

İŞTİRAKLERİ arasında elektronik mağaza zinciri Electro World'ün de bulunduğu Sedes Holding, Gratis markasıyla uzman perakende mağazacılığına da adım atıyor. 5 yılda 100 milyon dolarlık yatırım yapmayı hedefleyen Gratis, bu süre içinde 500 mağaza açıp 5 bin kişiye iş imkanı sağlayacak. Ekonomik krizin yatırımlar için bir fırsat olduğunu söyleyen Sedes Holding Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, "Bu pazar hızla büyüyor. Yatırım fikri uzun zamandır aklımızdaydı. Ancak doğru zaman için bekledik" dedi.

5 yılda 500 mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Gratis Genel müdürü Mustafa Altındağ, ilk olarak bu ay içinde İstanbul Bağdat Caddesi ve Metrocity mağazalarını açacaklarını belirtti.

Yılda 30 Euro harcanıyor

Gratis'i tüketiciler ile tedarikçiler arasındaki en doğru platform olarak konumlandırdıklarını belirten Mustafa Altındağ, şu bilgileri verdi: "Bu alanda en iyi örnek Almanya. Bu ülkede yıllık kişisel bakım harcamaları kişi başına 180 Euro'yu buluyor. Türkiye'de bu rakam 30 Euro olarak dikkat çekiyor. Türkiye nüfusunun yarısı 25 yaşın altında ve her yıl bu nüfusa 650-700 bin insan ilave oluyor. Bu potansiyeli değerlendirmek amacıyla sektöre girdik. Pazar payımızı hızla artırıp yeni mağazalarımızı da açmayı planlıyoruz."

2.5 milyar Euro'luk pazar

Günlük ihtiyaç ve kişisel bakım pazarının Türkiye'de 2.5 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını açıklayan Mustafa Altındağ, şöyle konuştu: "Bu pazarda satılan ürünlerin sadece yüzde 5'i uzman mağazalarda satılıyor. Bu rakam Almanya'da çok daha yüksek. Almanya'da pazarın büyüklüğü 13.5 milyar Euro'yu buluyor. Ancak bu rakamın yüzde 40'ı uzman mağazacılar tarafından yapılıyor. Türkiye'de rakamların hızla büyüyeceğini tahmin ediyorum. 5 yıl içinde pazar büyüklüğü 2'ye katlanabilir."

Daha ucuza satacağız

Mağazalardaki ürün çeşitliliği hakkında da bilgi veren Mustafa Altındağ, şöyle konuştu: "Mağazalarımızın büyüklüğü standart olacak. Süper marketlerden daha ucuz olacağız. Mağazalarımızda 4 bine yakın ürün olacak. Bu ürünler arasında deodorant, duş jeli, tıraş kremi, renkli kozmetik gibi ürünler yer alacak. Günlük ihtiyaçları karşılayacak ürünlerde bu mağazalarda bulunacak. Tüm bunların yanı sıra temizlik malzemelerinden bebek bakım ürünlerine kadar bir çok farklı ürün yer alacak. Atıştırmalıklar arasında ise çikolata, diyet ürünler, gazlı içecekler ve dondurma gibi ürünler bulunuyor."

Krizde kadın çorabı satışı yüzde 15 arttı

KRİZ dönemlerinde tüketicilerin kişisel bakıma daha çok ilgi gösterdiğini söyleyen Gratis Genel Müdürü Mustafa Altındağ, şöyle konuştu: "Nüfusun artmasıyla pazarın büyümesi etkileniyor. Sektör son 1 yıl içinde çift basamaklı büyümeleri gerçekleştiriyordu. Krizde genel alım azalırken, saç boyası ve kişisel bakım ürünlerine de ilgi hızlı artıyor. Kadın çorabı satışları son dönemlerde yüzde 15 arttı. İnsanlar bu dönemde kendisini şımartacak alımlar yapıyor. İyi bir tahminle 5 yıl içinde pazar 2 katına çıkarak 5 milyarı bulabilir."

Gider kalemlerindeki düşüşler yatırımcıyı cesaretlendiriyor

BİR yıl önceki fiyatlarla bugünün fiyatları arasında önemli farklar bulunduğunu belirten Demir Sabancı, şu değerlendirmeyi yaptı: "Pazara girmemize etken olan münferit zincirler değil ekonomik koşullar oldu. Bu fiyatlar daha ne kadar yukarıya doğru gidebilir diyorduk. Bundan 1 yıl önceki fiyatlar depara kalkmış gibiydi. Petrol, kiralar, demir her şey hızla artıyordu. Bu aşırı ısınma nereye doğru gidiyordu bunu merak ediyordum. Depara kalkan koşucu şimdi düştü. Düşen masraf kalemleriyle yatırımlar daha çok kabul edilebilir seviyeye geldi. Dalgalanmalar devam edecektir. Düşen gider kalemleri yatırımcının cesaretini artırıyor. AVM'lerde yer bulmak bile çok önemli bir gelişme. 1 yıl önce girsem yer bulamayacaktım."

Mağazaları kendimiz açacağız

İLK etapta franchise vermeden büyümeyi planladıklarını söyleyen Mustafa Altındağ, şöyle devam etti: "Kendi mağazalarımızı açacağız. İstanbul'dan başlayarak Marmara Bölgesi'ne yoğunlaşacağız. İleriye dönük olarak farklı satış kanalları da düşüneceğiz. 500 mağaza hedefimizin büyüklüğünün farkındayız. Bu konuda tecrübeli bir ekibe sahip olduğumuz ve yatırımcımızın perakende deneyimi bize bu konuda önemli katkılar yapıyor. Bu hedeflere çok çalışarak ulaşacağımızı düşünüyorum."
Hürriyet

Gratis'te hedef 5 yılda 500 mağaza

Sedes Holding bünyesinde kurulan Gratis mağaza zinciri 5 yılda 500 mağaza hedefliyor. Sedes Holding Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, "Bundan bir yıl önceki afaki fiyat düzeylerindeki hiçbir iş kârlı olamazdı. Şimdi masraf kalemleri düştü ve yatırımlar, daha çok önü görülebilir seviyelere geldi" dedi. Sabancı, Gratis'i kurma çalışmalarının 2003 yılından bu yana devam ettiğini söyledi. Özellikle son birkaç yıl içerisinde girişimlerini hızlandırdıklarını dile getiren Sabancı, şunları kaydetti: "Ancak, piyasadaki gerek kira koşulları gerek diğer oluşumlar, bundan bir yıl önce inanılmaz afaki düzeylere ulaşmıştı ve bu nedenlerden dolayı bu yatırım kararımızı dondurduk. Ancak son zamanlarda hepimizin tanık olduğu iktisadi gelişmeler, birtakım yeni yatırımlara fırsat açtı. Hem tüketici hem de tedarikçilerimiz nezdinde en cazip kanal olmayı amaçlıyoruz. Verimlilik her zamankinden daha önemli hale geliyor."
Yenişafak

İşler düzeliyor, Sabancı 500 mağaza açacak 
 
Sabancı ailesinden ayrılarak kendi şirketini kuran Demir Sabancı, perakende sektörüne adım atıyor. Sabancı'nın yönetim kurulu başkanlığını yaptığı Sedes Holding, 5 yıl içinde 500 mağaza açacak. Gratis adı verilen mağaza zincirlerinde kişisel bakım, kozmetik, ıtriyat ve atıştırmalık ana gruplarında toplam 4 bini aşkın ürün satılacak. Gratis'in ilk şubeleri bu ay içinde Bağdat Caddesi ve Metrocity alışveriş merkezinde hizmete girecek. 
 
Dün bir basın toplantısı düzenleyen Demir Sabancı, sadece AB gelir grubuna değil, C ve D grubuna da hitap edeceklerini söyledi. Süper ve hipermarketlerden de kesinlikle daha ucuz olacaklarını vurgularken, "Raflarımızı kiraya vermeyeceğiz. Bizim esas işimiz, buradaki avantajlı fiyatları tüketiciye yansıtmak olacak." dedi. Demir Sabancı, bir yıl önce fiyat düzeyindeki hiçbir işin kârlı olmadığını, ama şimdi ortamın marka çıkaracak kadar müsait olduğunu ifade etti. Sabancı, "Son zamanlarda hepimizin tanık olduğu ekonomik kriz, birtakım yeni yatırımlara fırsat açtı." diye konuştu. Sedes Holding, perakende zinciri için toplam 100 milyon dolar yatırım planlıyor. Gratis Genel Müdürü Mustafa Altındağ ise öncelikle Marmara Bölgesi'nde büyüyeceklerini, 2009 yılı sonuna kadar 20, 5 yıl içerisinde de 500 mağaza sayısına ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
Kenan MEHMETZADE/Zaman

Demir Sabancı Gratis'le uzman mağazacılığa girdi
 
Sedes Holding Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, kozmetik ve atıştırmalık gibi ihtiyaçların satılacağı Gratis markasıyla perakendeciliğe girdi

SABANCI Holding'den ayrıldıktan sonra Sedes Holding'i kuran Demir Sabancı, kişisel bakım, kozmetik, atıştırmalık ve günlük ihtiyaçların satılacağı Gratis markasıyla uzman perakendeciliğe girdi. İlki bu ay içinde İstanbul'da Bağdat Caddesi ve Metrocity alışveriş merkezinde açılacak olan mağazaların sloganı ise 'kendini şımart' olarak belirlendi. Yaklaşık 4 bin ürünün uygun fiyatlarla satılacağı mağazaların 5 yıl içinde 500 mağazaya ulaşması hedefleniyor. Yeni şirketini tanıtmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Sedes Holding Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, 'Bu proje üzerinde birkaç yıldır çalışıyorduk ancak kiralar ve maliyetler o kadar afaki bir hal almıştı ki yatırım yapmak mümkün değildi. Bundan bir yıl önce alışveriş merkezlerinde kiralamak için yer bile bulunamıyordu. Bütün bu faktörler bir araya geldiğinde, yatırımları şimdi yapmak daha cazip oldu. Son dönemde ekonomide yaşanan gelişmeler ile maliyetler de daha mantıklı bir seviyeye inince düğmeye bastık' dedi. Gratis için 100 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini belirten Sabancı, 'Geniş bir müşteri kitlesi hedefliyoruz. Sadece A ve B gelir grubuna değil, C ve D gelir grubuna da hitap edeceğiz. Süper ve hipermarketlerden kesinlikle daha ucuz olacağız ve raflarımızı kiraya vermeyeceğiz. Bizim esas işimiz, buradaki avantajlı fiyatları tüketiciye yansıtmak olacak' dedi.

2 yıl gibi bir sürede 150 milyon dolar ciro yaptık
DEMİR Sabancı, kendi kanatlarıyla 2002'de Sedes Bilgi Teknolojileri adlı şirketiyle uçmaya başladı. 2006'da holdingleşen ve kuzenleriyle ortak şirketler kuran Sabancı, Sedes'in bünyesinde kuzenleri ile ortak olduğu Odesa Polymer, Döysa VIP Havacılık, Electroworld, Dörtsa, Demas International ve Sedes Sigorta bulunuyor. Holdingde çalışan sayısının 600'e çıktığını ve 2 yıl gibi kısa bir sürede mütevazı bir topluluğun 150 milyon dolarlık ciroya ulaştığını söyleyen Sabancı, 'Yapmaktan mutlu olduğum işleri yapmak istiyoruz. Küçük olsun benim olsun diye bir egom da yok' diye konuştu.
Esin GEDİK/Akşam

Sabancı'dan 500 mağaza! 
 
Demir Sabancı'dan ‘For You' konseptine rakip 500 mağaza

Demir Sabancı, 2003 yılından beri 'Hayalini kuruyordum' dediği kişisel bakım ve günlük tüketim ürünleri mağazacılığına Gratis markasıyla giriş yaptı.

5 yılda 500 mağaza hedefleyen Sabancı, bu iş hızlı karar alma gerektirdiği için kuzenlerinden ayrı hareket ettiğini açıkladı

2003 yılından beri kişisel bakım ve günlük tüketim ürünleri mağazacılığına yatırım için fırsat kollayan Demir Sabancı, kriz sayesinde 'Uzun süredir hayalini kuruyordum' dediği pazara Gratis markasıyla girdi. Latince'de hediye, jest ya da avantaj olarak tanımlanan Gratis'i hızlı hareket edilmesi ve ani kararlar alınmasını gerektiren bir sektörde yer aldığı için genellikle birlikte çalıştığı kuzenlerinden ayrı olarak hayata geçiren Sabancı, 5 yılda 500 mağaza açmayı ve 5 milyar dolarlık hacme ulaşması beklenen pastadan yüzde 10 pay almayı hedefliyor.

Gratis için ilk fazda 50 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini ve bunun 100 milyon dolara kadar çıkacağını söyleyen Sedes Holding Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, “Gratis'te kendini şımartmak isteyen ve en ucuz fiyatı bulmak isteyen herkese açığız. Kendimizi C gelir grubuna göre de yapılandırdık” dedi.

Nerdeyse ‘bedava' fiyat

Gratis'te kadın çorabından deodaranta, ampulden SD Kart'a kadar yaklaşık 4 bin ürün çeşidinin yer alacağına dikkat çeken Sabancı, “2003'ten beri bu işi yapmak için konuşuyoruz. Ama son bir yıl öncesine kadar başta mağaza kiraları olmak üzere diğer enstrümanlar o kadar 'afaki fiyatlara' gelmişti ki, ne satıp, ne kazanacağız da bu kiraları çıkaracağız diye düşünüyorduk. Ancak son yaşanan ekonomik gelişmeler bize fırsat yarattı. Cazip kiralamalar yapabildik. Doğru günde yatırımı hayata geçirdik” diye konuştu. Gratis'te fiyatların süpermarket ve hipermarketlerden ucuz olacağını aktaran Demir Sabancı, ilk aşamada sabah gidilip, akşam dönülecek uzaklıkta mağaza açarak fiyatları düşük tutacaklarını ifade etti.

Gratis Genel Müdürü Mustafa Altındağ ise ilk aşamada Metrocity ve Bağdat Caddesi'nde mağaza açacaklarını, yıl sonuna kadar bu rakamın 20'ye ulaşacağını açıkladı. 5 yılda 5 bin kişiye istihdam yaratacaklarını aktaran Altındağ, “Bizim için 'tüketici kraldır' ve buna uygun fiyat stratejisi belirledik. A marka ürünler de kendi markalı ürünlerimiz de mağazamızda olacak” açıklamasını yaptı.

Gratis'te ürünlerin tüketiciye nerdeyse 'bedava' gelecek kadar ucuz olacağına dikkat çeken Altındağ, şöyle devam etti: “Krizde başta saç boyası, kişisel bakım ürünleri gibi tüketicilerin küçük paralara kendilerini mutlu edeceği ürünlerin satışı hızlanıyor. Pazarın 5 yılda 5 milyar euro seviyesine çıkmasını bekliyoruz.”

Milyar dolarlık holding hedefim yok, keyif istiyorum

Sedes Holding çatısında Gratis'in yanı sıra Electro World, Sedes Sigorta, Odesa Polimer, Demes International ve Doysa Air olmak üzere ortalama yaşı 2 olan farklı şirketlerin de bulunduğu söyleyen Demir Sabancı, “Grubumuzun 2008 cirosu 150 milyon dolar, çalışan sayısı ise 500. Benim milyar dolarlık şirketlerin sahibi olmak gibi bir hedefim yok. Mutlu işler yapıp, keyif almak istiyorum. En büyük sürpriz, ekonomik koşullara rağmen şirketlerimizin bir önceki yıla göre çift haneli büyümesi” dedi.

2 YIL ÖNCE BASIN KARŞINA ÇIKTI

Yaklaşık 1.5-2 yıl önce yapılan Electro World'ün lansman toplantısından beri basının önüne çıkmayan Demir Sabancı'ya Gratis'in toplantısında Sedes Holding'in yönetim kurulu başkan yardımcısı ve eşi Aslıhan Sabancı da destek verdi.

Dünya depara kalkmış koşucu gibiydi

Demİr Sabancı, son dönemde dünya ekonomisinde aşırı bir ısınmanın olduğunu ve dünyanın depara kalkmış koşan bir sporcu gibi olduğunu belirterek, “Şimdi sporcu düştü. Fiyatlar da düştü, hazmedilebilir seviyelere geldi. Bir dönem bırakın AVM'lerdeki kiraların yüksekliğini, yer bile bulunamıyordu” dedi.

Türkiye'de bakıma ayda 5 TL harcanıyor

* Kişisel bakım ürünleri mağazacılığında uzmanlaşan Almanya'da mağaza sayısı 20 bine ulaşırken Türkiye'de bu rakam 200'ün altında.

* Almanya'da ayda kişisel bakıma ayrılan bütçe 30 TL düzeyinde iken Türkiye'de 5 TL.

* Almanya'da pazarın büyüklüğü 13.5 milyar euro. Türkiye'deki rakam ise 2.5 milyar euro.
Vatan

Demir Sabancı, Gratis'le beş yılda 500 mağaza açacak

Metro City ve Bağdat Caddesi'nde açacağı Gratis'lerle kişisel bakım ürünleri mağazacılığına adım atan Sedes Holding, beş yılda 500 mağazaya ulaşmayı hedefliyor

Sabancı Holding'ten ayrılarak Sedes Holding'i kuran Demir Sabancı, Gratis markasıyla kişisel bakım ve günlük tüketim ürünleri mağazacılığına girdi. 2003 yılından bu yana kişisel bakım ve günlük tüketim ürünleri mağazacılığına girmek için fırsat kollayan Demir Sabancı, kriz sayesinde ‘uzun süredir hayalini kuruyordum' dediği pazara Gratis markasıyla adım atmış oldu. Latince'de hediye, jest ya da avantaj olarak tanımlanan Gratis'i kuzenlerinden ayrı olarak hayata geçiren Sabancı, beş yılda 500 mağaza açmayı ve pazardan yüzde 10 pay almayı hedefliyor.
Gratis için ilk fazda 50 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini ve bunun 100 milyon dolara kadar çıkacağını söyleyen Sabancı, “Gratis'te kendini şımartmak isteyen ve en ucuz fiyatı bulmak isteyen herkese açığız” dedi. Gratis'te kadın çorabından deodoranta, ampulden bebek ürünlerine kadar yaklaşık 4 bin ürün çeşidinin yer alacağına dikkat çeken Sabancı, “2003'ten beri bu işi yapmak için konuşuyoruz. Ancak son yaşanan ekonomik gelişmeler bize fırsat yarattı. Cazip kiralamalar yapabildik. Doğru günde yatırımı hayata geçirdik” diye konuştu.

‘Fiyatlar düşük olacak'
Gratis'te fiyatların süpermarket ve hipermarketlerden ucuz olacağını aktaran Demir Sabancı, ilk aşamada sabah gidilip, akşam dönülecek uzaklıkta mağaza açarak fiyatları düşük tutacaklarını ifade etti.
Gratis'in büyüme planları ve stratejisiyle ilgili olarak bilgi veren Gratis Genel Müdürü Mustafa Altındağ ise, ilk aşamada Metrocity ve Bağdat Caddesi'nde mağaza açacaklarını, yıl sonuna kadar bu rakamın 20'ye ulaşacağını açıkladı. Beş yılda yaklaşık 5 bin kişiye istihdam yaratacaklarını aktaran Altındağ, “Şu dönemde tüketici en hesaplı ürünü ve alışverişi istiyor. Bizim için de ‘tüketici kraldır' buna uygun fiyat ve ürün stratejisi belirledik” diye konuştu.
Gratis'te ürünlerin tüketiciye neredeyse ‘bedava' gelecek kadar ucuz olacağına dikkat çeken Altındağ, şöyle devam etti: “Bu dönemlerde başta saç boyası, kişisel bakım ürünleri gibi tüketicilerin küçük paralara kendilerini mutlu edebilecekleri ürünlerin satışı hızlanıyor. Biz de bunu sağlayacağız. Pazarın beş yılda 2.5 milyar avrodan 5 milyar avroya çıkmasını bekliyoruz.”

‘Milyar dolar hedefim yok'
Sedes Holding çatısında Gratis'in yanı sıra ElectroWorld, Sedes Sigorta, Odesa Polimer, Demes International ve Doysa Air olmak üzere ortalama yaşı iki olan farklı şirketlerin de bulunduğunu belirten Demir Sabancı, “2008 cirosu 150 milyon dolar, çalışan sayısı ise 500 seviyesinde. Benim milyar dolarlık şirketlerin sahibi olmak gibi bir hedefim yok. Mutlu işler yapıp, keyif almak istiyorum. En büyük süpriz, ekonomik koşullara rağmen şirketlerimizin bir önceki yıla göre çift haneli büyümesi” dedi.  Sabancı, dünyanın depara kalkmış koşan bir sporcu gibi olduğunu belirterek, “Şimdi sporcu düştü. Fiyatlar da düştü. Bir dönem bırakın AVM'lerde kiraların yüksekliğini, yer bile bulunamıyordu” diye konuştu.
Radikal

Demir Sabancı 6 yıl sonra muradına erdi

Demir Sabancı sanayi, parekende, havacılık, sigorta ve inşaattan sonra 6 yıldır beklettiği kişisel bakım mağazaları zinciri için adım attı Sabancı, Gratisler'lerin ilk halkasını bu ay açıyor. Hedef 500 mağazada 5 bin kişiye iş

Krizi fırsat bildi
Sabancı Holding'ten 2005 yılında ayrılarak Sedes Holding'i kuran Özdemir Sabancı'nın oğlu Demir Sabancı, kişisel bakım pazarına girdi. Sabancı, kişisel bakım, kozmetik, ıtriyat ve atıştırmalık olmak üzere 4 grupta hizmet verecek olan Gratis ile ilgili  'Uzun süredir bu yatırımı istiyorduk. Krizi fırsat gördük. Hedefimiz Türkiye'nin bir numaralı kişisel bakım zincirini olmak' dedi.

Fikir 2003' te doğdu
Gratis'in tanıtım toplantısında konuşan Sabancı, fikrin 2003'te doğduğunu belirterek, 'Gratis'i bugün kurmamızın sebebi diğer zincirlerin durumu değil. Piyasadaki gerek kira koşulları gerek diğer oluşumlar, bundan bir yıl önce afaki düzeylere ulaşmıştı. Bu sebeple yatırım kararımızı dondurduk. Ancak son zamanlarda ekonomik gelişmeelr, yeni yatırımlara fırsat açtı' diye konuştu.

5 Yılda 500 mağaza hedefi
Gratis Genel Müdürü Mustafa Altındağ Türkiye genelindeki Gratis mağaza zincirinin öncelikle Marmara Bölgesi'nde büyüyeceğini dile getirdi. 2009 sonuna kadar 20, 5 yıl içerisinde 500 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Altındağ, '5 bin kişiye istihdam sağlayacağız ' dedi. Gratis mağazalarının ilki bu ay İstanbul Bağdat Caddesi'nde ve daha sonra Metrocity alışveriş merkezinde açılacak.
Posta


Geri Dön