Genel

Demsa Group, Harvey Nichols'ın Türkiye haklarını aldı!

Demsa Group, küresel krizin en yoğun yaşandığı dönemde Harvey Nichols'ın Türkiye haklarını satın aldı

Harvey Nichols'ın Türkiye haklarını alan Demsa Group'un Başkanvekili Demet Sabancı Çetindoğan, bu sayede yabancıların pazara girmek için ilk kendi kapılarını çaldığını söyledi. Harvey Nichols'ta Guess, Fornarina gibi 'lüks ama makul fiyatlı' markaları satmaya başladıklarını da açıklayan Çetindoğan, "B grubunu da çektik" dedi

Demsa Group, küresel krizin en yoğun yaşandığı dönemde Harvey Nichols'ın Türkiye haklarını satın aldı, Türkiye pazarına girmek isteyen yabancılar ilk onların kapısını çalmaya başladı. Harvey Nichols'ın bünyelerine katılmasıyla yabancı markaların sürekli kendileriyle temasa geçtiğini söyleyen Demsa Group Yönetim Kurulu Başkanvekili Demet Sabancı Çetindoğan, "Daha önce yabancı markaları Türkiye'ye getirmek için biz onları ikna etmeye çalışıyorduk. Şimdi iş tersine döndü. Önce markalarını Harvey Nichols'ta satışa sunmak için bize geliyorlar. Mağaza açmak isteyen yabancılar da ilk bizimle temasa geçiyor" diye konuştu.

Harvey Nichols'ın satın almasını kriz ortamında yaptıklarını ama bunun Demsa Group'un stratejisi için doğru bir adım olduğuna dikkat çeken Çetindoğan, "Bizim hedefimiz perakendede Türkiye'de bir numara olmak. Bu hedefe ilerlerken de Harvey Nichols gibi bilinirliği çok yüksek bir markanın Türkiye haklarını satın almak bize çok uygundu. Bu satın alma kriz ortamında da olsa uzun vadede doğru olacağını düşünüyoruz" dedi.

Harvey Nichols'ın yeni bir mağazasını Ankara'da açmak için de çalışmaların sürdürülğünü açıklayan Demet Sabancı Çetindoğan, "Yeni açılacak alışveriş merkezleri sürekli bizimle temasta. Harvey Nichols'ı merkezlerinde görmek konusunda istekliler, çünkü Kanyon'da komşu mağazalardan aldığımız tepkilere göre bu marka 'çekim merkezi' yaratıyor" değerlendirmesini yaptı.

30 yeni marka olacak

Harvey Nichols'ın yaklaşık 6 ay önce Demsa bünyesine geçtiğini hatırlatan Sabancı Çetindoğan yaşanan değişimi ise şöyle anlattı: "Ev bölümü yeniden yapılandırıldı. Yurtdışındaki 9 Harvey Nichols mağazasında cafe konsepti vardı. Bunu İstanbul'daki mağazaya da getirmek için Butterfly'la anlaştık."

Harvey Nichols'ın Demsa bünyesine geçinceye kadar A ve A+ müşteriye hitap eden bir kurgusunun olduğuna dikkat çeken Demet Sabancı Çetindoğan, şunları söyledi: "Portföyümüzü genişlettik. A ve A+ müşteriye B ve B+'yı da ilave ettik. Bu grubu çekecek mağazaları olan markaların ürünlerini Harvey Nichols'a taşıdık. Portföyü genişletirken daha büyük bedene de hitap eden ve lüks ama makul fiyatlı markaları seçtik. Örneğin, Guess, Fornaria, Marc Klein, Gerard Darel'i mağazaya dahil ettik. Eylül ayı itibarıyla 10 yeni marka girecek, yılsonu itibarıyla da 30 yeni marka olacak Harvey Nichols'ta. Müşteri ve marka çeşitliliğini artırmak adına sürekli çalışıyoruz. Krizden de etkilenmedik."

Yeni markalar geliyor, Brandroom'lar 'küçük Harvey Nichols'lar olacak

Demet Sabancı Çetindoğan, bu yılsonuna kadar Türkiye'ye yeni markalar getireceklerinin de sinyalini verdi. Nişantaşı'nda MilleniumBank'ın binasını aldıklarını ve burada 1.500 metrekarelik bir Brandroom mağazası açacaklarını söyleyen Çetindoğan, "2-3 tane de Türkiye'ye ilk kez gelen ABD'li ve Avrupalı markanın müstakil mağazaları açılacak" dedi. Nişantaşı Millenium adını verdikleri binanın yanı sıra Bağdat Caddesi'nde Brandroom mağazası açacaklarını açıklayan Çetindoğan, "Ankara'da da 2.600 metrekarelik en büyük Brandroom'umuzu açacağız" diye konuştu. Bu yıl yatırımları Harvey Nichols'la küçük Harvey Nichols diye tanımladığı Brandroom'ların çekeceğini aktaran Çetindoğan, "Talebe Brandroom'la ulaşacağız" açıklamasını yaptı.

Sadece Mothercare krizden etkilenmedi

Harvey Nichols dışında 13 markayı bünyesinde bulunduran Demsa Group'un krizden hiç etkilenmeyen markası ise Mothercare. Çocuk ve hamile ürün grubuna sahip olan Mothercare'in hitap ettiği kitle ve ürün gamı nedeniyle krizde en rahat marka olduğunu söyleyen Demet Sabancı Çetindoğan, "Genel anlamda aslında lüks ürünlerde de büyük bir etkilenme yok. Bir geçiş süresi yaşandı ama ardından toparlanma başladı. Şu anda pazar eski rakamlarına gelmediği gibi belki hiç o seviyelere gelmeyecek. Çünkü çok fazla noktada mağaza açıldı" dedi.

ZTV'yle 'eğitimde fırsat eşitliği' yarattık

Demet Sabancı Çetindoğan, bünyesinde Fashion TV ve ZTV'yi bulunduran Medisa'nın başkanlığını da yürütüyor. Eitim kanalı ZTV'yle Türkiye'de bir ilki gerçekleştiren Çetindoğan, 'sosyal sorumluluk projesi' olarak nitelendirdiği bu kanal ve internet sitesi sayesinde gençlerin üniversiteye girdiğini, ev hanımlarının İngilizce öğrendiğini açıkladı. ZTV'nin Türkiye'nin ilk ve tek eğitim ve gençlik kanalı olduğunu belirten Çetindoğan, "Müfredata uygun 24 saat eğitim veriyoruz. Ayrıca bir internet sitemiz var. Bir hafta öncesine kadar günlük ziyaretçi sayımız 150 bin, üye sayımız 50 bindi. Şimdilerde tıklanma çok arttı" dedi. Takı tasarım, rehberlik, müzik gibi programların da yayına eklendiğini söyledi.

'900 resmimiz Pera'da müzeye taşınacak'

* Demsa Pera'da bir müze açmaya da hazırlanıyor. Tarhan İşhanı'nı aldıklarını ve restorasyona başlamak için izinlerin çıkmasını beklediklerini söyleyen Demet Sabancı Çetindoğan, 900 parçadan oluşan Demsa Collection'ı bu müzede sergileyeceklerini ve müzeyi 2010 yılı sonuna kadar yetiştirmeyi istediklerini açıkladı. Demet Sabancı resim meraklarının koleksiyoner olan eşi Cengiz Çetindoğan'dan geldiğini açıkladı.

Kandilli Konakları 2010'da hazır

* 'Ana işimiz perakendecilik' diyen Demet Sabancı Çetindoğan, 'Kandilli Konakları' adıyla butik bir inşaat projesine de imza attıklarını açıkladı. 15 konaktan oluşan ve kullanım alanı 1.000 metrekare olan özel bir proje yaptıklarını söyleyen Çetindoğan, "Şubat 2010'da hazır olacak" dedi.

Demsa cirosunu katlayacak

Mağaza sayısı 80

Çalışan sayısı (mevcut) 680

Çalışan sayısı (hedef) 800

2008 ciro 103 milyon TL

2009 hedef ciro 150 milyon TL

Vatan/Hale Tüzün