Genel

Derimod 2011'de 66 mağazaya ulaşmayı hedefliyor!

Rekabetin önemli olduğunu söyleyen Ümit Zaim, œRekabet firmalara, sektöre her zaman bir dinamizm getirir. Derimod"un pazarda yalnız kalması avantaj gibi görünse de bizi rehavete sürükleyebilir diyor

Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, Türkiye"ye pek çok sektörde onlarca markanın yatırım yaptığını ancak deri alanında faaliyet gösteren markaların pazara giremediğini söyledi. Zaim, œBir süre önce İtalyan bir deri markası gelmiş ve mağaza açmıştı. Ama sadece bir yıl dayanabildi ve kapattı gitti diyor.

Türk halkının deri konusunda çok şımartıldığını kaydeden Zaim, œTüketici yıllarca en güzel derileri giymeye alıştı. Modelse model, fiyatsa fiyat. Yabancı markalarla her alanda mücadele edebiliriz diyor.

Rekabetin önemine değinen Zaim, œRekabet firmalara, sektöre her zaman bir dinamizm getirir. Derimod"un pazarda yalnız kalması avantaj gibi görünse de bizi rehavete sürükleyebilir diye konuşuyor.

Müşterinin yeni dönemde kendisine bir kraliçe gibi davranılmasını istediğini söyleyen Ümit Zaim, œTüketici artık, ˜Deriye, kazağa, ayakkabıya bu kadar para vermem. Beni anla ve bana para kazandır. Hayatımı kolaylaştır" diyor. Müşteri artık bunları istiyor diye konuşuyor.

50 bin ceket toplandı

Müşteriye artı değer yaratacak projeler gerektiğini ifade eden Zaim, Derimod olarak ˜ceket değişim" kampanyası ile önemli bir projeye imza attıklarını, ayrıca bu kampanyanın sosyal sorumluluk tarafının da olduğunu hatırlatıyor.
Kampanya ile birlikte iki yılda 50 bin ceket topladıklarını kaydeden Zaim, şöyle devam ediyor: œ20-30 yıllık ceketler geri geldi. Geçen yıl bu ceketlerin 10 bin adedini elden geçirip Kızılay"a verdik. Bu ceketler Kızılay vasıtasıyla üniversite öğrencilerine dağıtıldı. Bu yıl da toplanan ceketlerden en azından 15 binini yine Kızılay"a vereceğiz.œ

˜İhtiyacı olana ulaşıyoruz"

Kızılay"ın ilk defa Derimod"un kampanyası için ezber bozduğunu belirten Ümit Zaim, bunun nedenini œNormalde kullanılmış giysi almıyorlardı. Ancak biz mevcut giysileri dikişinden astarına ve dış görünümüne kadar öyle güzel bakımdan geçirdik ki, bu kurallarını bozdular. Hem sektöre faydamız oldu hem de müşteriye kazandırdık. Hem de bu kampanyayla ihtiyaç sahibi 25 bin kişiye ulaşmış olacağız diye açıklıyor.

Kampanyayı beyaz eşya sektöründen esinlenerek düzenlediklerini belirten Zaim, œAma bizim projelerimiz onlarınkinden daha fazla ses getirdi diyor.

˜Ayakkabıda atağımız devam edecek"

2011"de de en az ˜ceket değişim" kampanyası kadar etkili bir proje üzerinde çalıştıklarını anlatan Ümit Zaim, œAyakkabıda çok büyük ataktayız. Atağımız devam edecek. Hedefimiz yılda 1 milyon adet ayakkabı satışı gerçekleştirmek. Her hafta bir koleksiyon çıkarıyoruz. Koleksiyonumuzu geliştireceğiz diyor.

Ayakkabının artık her zamankinden daha fazla ön plana çıktığını söyleyen Ümit Zaim, şunları söylüyor:
œAyakkabı bugün giysinin kurtarıcısıdır. Güzel bir ayakkabı ile sıradan bir kıyafeti şık bir kıyafete dönüştürebilmek mümkün veya tam tersi. Yani çok şık bir kıyafet ile uyumsuz bir ayakkabı çok sıradan olabilir. Ayakkabı ile ilişkimiz insan ilişkisine benzer. Bazen ayakkabı ile olan aşkımız, onu giydiğimiz zaman sona erebilir. Rahatsız bir kalıp, sert bir deri, sizi canınızdan bezdirebilir. Kadınları korkutan nedir Bedenindeki değişiklikler. Ama ayakkabı sadıktır. Bedeniniz değişse bile onun numarası değişmez.

˜66 mağazaya çıkacağız"

2010 yılının Derimod için süper geçtiğini söyleyen Ümit Zaim, 2011 planlarını œHalihazırda 53 mağazamız var. Önümüzdeki yıl mağaza sayısını 66"ya çıkarmayı hedefliyoruz. Anadolu"da yayılmayı sürdüreceğiz diyerek anlatıyor.

Türk markaların çevre ülkelere yatırımlara başladığını hatırlatan Zaim, şöyle devam ediyor:
œBiz de Yunanistan, Romanya, Gürcistan, Irak, Suriye ve İsrail gibi pazarlara girmeyi planlıyoruz. Derimod bu bölgelerde zaten çok iyi tanınan bir marka. Ve mağaza açmamız için çok teklif alıyoruz. Yabancı müşterilerimiz arasında başı İsrail çekiyor. Deriyi çok seviyorlar.

Bu yılı 120 milyar TL ciro ile kapatacaklarını kaydeden Zaim, œÖnümüzdeki yıl hedefimiz 100 milyon dolarlık ciroya ulaşmak. Bugün 16 adet Depo mağazamız var. Bu mağazalarda 350 TL"ye mont satışı yapıyoruz diyor.
Milliyet/Eylem TÜRK