Genel

Derince Limanı şantiyeye dönüşecek!

Özelleştirme süreci 2004 yılında başlayan ancak şimdiye kadar özelleştirilemeyen Derince Limanı şantiyeye dönüşecek. 2.5 milyon ton yükleme ve boşaltma yapılan limanda hedef bu yıl sonuna kadar 3 milyon tona çıkılması....  

İşletmeciliğini TCDD'nin yaptığı Derince Limam'nda özelleştirme öncesi makyajlama çalışmaları başladı. Yılda 15 milyon dolar gelir sağlayan ve 2.5 milyon ton yükleme   boşaltmanın yapıldığı liman, adeta şantiyeye dönecek. Yolların ve rıhtım düzenlemelerinin yeniden yapılacağı, altyapı yatırımlarının tekrar elden geçirileceği liman için toplam 11 milyon dolarlık harcama yapılacak. Söz konusu yeniden yapılandırma hareketinin 2004 yılında başlayan ancak bir türlü mesafe alınamayan özelleştirme sürecine olumlu katkı yapması bekleniyor.

419 bin metrekare alan üzerine kurulan, gümrüklü, gümrüksüz antrepo sahalarının yer aldığı limanda, 2011 yılı sonuna kadar 3 milyon tonluk yükleme ve boşaltma yapılmasının hedeflendiğini ifade eden Derince Liman İşletme Müdürü Hilmi Sönmez, söz konusu yatırım hamlesinin ihracata olumlu katkılar sağlayacağını savundu. Ağır sanayinin merkezi konumunda olan Kocaeli'de limanlardan hammadde girişinin ağırlıkta olduğunu savunan Sönmez, 'Limanımızda en fazla taşıdığımız ürün otomobil. Geçtiğimiz yıl 290 bin adet otomobil bu limandan giriş çıkış yaptı. Bu yıl ki hedefimiz, 400 bin. Yükleme esnasında çamur, tümsek, hasarlanma gibi kaliteyi etkileyen faktörleri yapacağımız bu yatırımlarla ortadan kaldırmak istiyoruz' açıklamalarım yaptı. Otomotivin ardından dökme yük grubunun geldiğinin altını çizen Sönmez, 'Magnezit, krom gibi değerli madenler yine bu limandan yurtdışına ihraç ediliyor. En önemlilerinden biri de cam, boya ve deterjan sanayinin hammaddelerinden bir tanesi olan soda külü. Geçtiğimiz yıl 650 bin ton soda külü ihracatı yaptık. Bu ağırlıklı olarak Ankara Beypazarı'nda çıkan bir maden. Bu yıl hedef 1 milyon ton, ikinci ocak açıldığında ise 3 milyon tona çıkacak' dedi.

Aylık ortalama 100 gemi yanaşıyor
Aylık ortalama 100 geminin yanaştığı Derince Limanı'nm sanayinin adeta göbeğinde yer aldığına dikkat çeken Hilmi Sönmez, kamu limanı olma sıfatıyla her müşteriye eşit mesafede olduklarına dikkat çekti. Özellikle önemli projelerde kullanılacak büyük parçaların Derince'den gönderilmek istendiğini ileri süren Sönmez, '2006 yılında Zonguldak Ereğli için gerekli doğalgaz platformları bizim limanımızda bir araya getirilerek gönderildi. Büyük tonajlı parçalar limanda birleştirilerek gönderiliyor. Her limanda bu yüklemeleri yapmanız mümkün değil' şeklinde konuştu.
Dünya/Bahar KAYMAKçI ERDOĞAN