Sektörel

Digital Network Alkaş DNA ile gayrimenkul sektörü yeni bir soluk kazanacak!

Avi Alkaş ve Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, gayrimenkul sektörüne yeni bir soluk kazandıracak olan DNA platformunu anlattı. İşte platforma ilişkin bilgiler...

Dünya Gazetesi köşe yazarı Fatoş Karahasan bugünkü köşesinde Avi Alkaş'ın hayata geçirdiği Digital Network Alkaş DNA’yı kaleme aldı. 

İşte Fatoş Karahasan'ın 'DNA uluslararası bir etkinlik platformu olma yolunda ilerliyor' başlıklı yazısı...

Çok uzun zamandır küresel platformlarda Türkiye’nin gayrimenkul piyasasını temsil etmek ve yatırımcı almak amacıyla çalışmalar yapan Avi Alkaş, son dönemde dijital dünyada büyük bir girişim hayata geçirdi. 

Çalışma sisteminde üyelik bulunan bir ortak alan platformu olarak belirlenen Digital Network Alkaş DNA kuruldu. 

Sektörel içerik hazırlamaya ve iş birliği yapılmasına fırsat sağlayacak olan DNA'ya ilişkin Avi Alkaş ve Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, açıklamalarda bulundu. 

DNA nasıl doğdu?

Alkaş olarak uzun yıllardır fuarcılık, sponsorluk, etkinlik ve danışmanlık çalışmalarıyla özellikle perakende ve gayrimenkul sektörüne hizmet veriyorduk. Bu network gücümüzü Digital Network Alkaş (DNA) çatısı altında dijitale taşıdık. Bu platform üyelerine özel hizmetler sunmasının yanı sıra iş dünyasının tüm dijital etkinliklerini gerçekleştirebileceği çok yönlü bir mecradır diyebiliriz

Kimler DNA’ya üye olmalı?

Biz Alkaş olarak gayrimenkul ve perakende sektörünü odağımıza aldık.

Bu sektörler ve alt sektörleri ile birlikte 20 farklı sektörü hedefliyoruz. Perakende markaları, bu markalara hizmet veren teknoloji firmaları, AVM’ler, mimarlar, hukuk firmaları, turizm yatırımcıları, sağlık yatırımcıları, gayrimenkul yatırım ortaklığı şirketleri, ofis, şehir planlamacısı, tesis yönetimi, değerleme firmaları, bankalar, karma projeler, lojistik, araştırma şirketleri, proptech firmaları ve araştırma firmaları. Bu şirketler ve hitap ettikleri sektörler bizim hedef alanımız. Örneğin Bilişim sektörü tüm sektörlerin en büyük çözüm ortağı. Bu sektördeki tüm şirketler bizim üyemiz olabilir. Ayrıca biz bu sektörlerin bağlı olduğu tüm STK’larımızı da sistemimize dahil ediyoruz.

Platformda hangi kuruluşlar yer alıyor?

Platformumuzu toplamda 1200 iş ortağımız ve üyemiz kullanıyor. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER), Gıda Perakendecileri Derneği (GPD), Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD), Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYID), Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği (TDUB) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) iş ve çözüm ortağımız olarak DNA’da yer alıyor.

Üyelere hangi imkanları sunuyorsunuz?

DNA aslında sektörün dijital kütüphanesi olma yolunda ilerliyor da diyebiliriz. Günümüzde bilgiye (big data) ulaşmaktan daha önemlisi, akıllı bilgiye- süzülmüş içeriğe (smart data) ulaşmak. Buradan yola çıkarak geliştirdiğimiz en önemli hizmetlerimizden biri de, üyelerimizin sektörel süzülmüş içeriklere kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlamak.

"Dijital sahne" ile farklı sektörlerden farkı içerikler ile hazırlanmış canlı yayınlar yapabiliyoruz. Tam bir etkinlik alanı olan Dijital Sahne’de bizim kendi etkinliklerimiz dışında üyelerimiz de diledikleri etkinlikleri yapabilirler. Tüm canlı etkinliklerimiz arşive alınıyor ve üyelerimiz bu içeriklere dilekleri zaman kolaylıkla ulaşabiliyor.

DNA üyelerimiz arasında verimli işbirlikleri yaratabilmek için "İş geliştirme sohbet odası", "Business meeting room" hizmeti sunuyor. Dijital iş geliştirme buluşma alanını üyelerimiz toplantı saatini belirleyerek, diğer üyeler ile görüntülü bir tanışma toplantısı yapabilirler.

Dijital fuar hizmetimiz ile de firma ve kuruluşlar kendi konferans programları, katılımcıları ve stantları ile online bir fuar düzenleyebilirler. Bu etkinliklerde şirketler kendi kurumsal giydirmeleri ile marka iletişimlerini en üst seviyede kullanarak, kendi hedef kitlelerine direk olarak ulaşabiliyorlar

Sektörden Haberler’de ise sektör temsilcileri ve iş ortaklarımız için bir alan oluşturduk, üyelerimiz çözüm ortaklarımızın yayınladığı araştırma ve raporlara kolaylıkla erişip kullanabiliyor. .Bu alanda aynı zamanda gazeteci, eğitmen, dalının uzmanı kişileri DNA üyelerine özel yazılarıyla yer alacaklar. Buradaki içerikte üyelerimize özel hazırlanmış hukuk, IK, pazarlama, ofis, tasarım yaşam gibi ile ilgili güncel yazılarımıza ulaşabilecekler.

DNA ile ilgili hedefleriniz nelerdir?

Biz her şeyden önce uluslararası bir etkinlik platformu olma yolunda adımlar atıyoruz. Geçmişte fiziki olarak yapılan uluslararası fuarların ve etkinliklerin online olarak bizim platformumuz üstünden yapılıyor olması en büyük hedefimiz.

Çok yeni bir oluşum olmamıza rağmen şuanda platformumuzda çevrimiçi etkinliklerde kullanıcı verimliliği yüzde 80 artarken, nokta atışı hedef kitleye ulaşma oranımız da yüzde 100 büyümüş durumda.

Hizmet verdiğimiz 1yıllık süreçte 120 nin üstünde canlı yayın, 346 konuşmacı ve 50 bin üst düzey yöneticiye ulaştık. Hedefimiz bu yılın sonunda 100 bin kişiye ulaşmak. Uluslararası konuşmacılarımıza ev sahipliği yapmak ve sektörlerdeki gelişmeleri uluslararası düzeyde değerlendirmek. Bu yüzden içeriklerimize göre global konuşmacılara yer veriyoruz.

2022 sonuna kadar 5 kat daha büyüyeceğimizi öngörüyoruz. Bu süreçte en az 4 uluslararası etkinliğe ev sahipliği yapmak ve 10 ülkeyi de üyelerimizle iş bağlantıları yapabilmek için konuk etmek istiyoruz. Tüm bunları yaparken de MIPIM ve MAPIC fuarlarındaki kazanımlarımız ile uluslararası işbirliği görüşmelerini görüntülü toplantılar olarak DNA da yaparak bu konuda da sektöre öncülük etmek istiyoruz.

Yakın zamanda planlanan etkinlikleriniz var mı?

Evet 26 Mayıs’ta ZMD (Zincir Mağazalar Derneği) ile birlikte düzenlendiğimiz perakendenin olmazsa olmazı çoklu kanal yönetimi, e-ticaret ve omnichannel konularının işleneceği Omnichannel Konferansımız var.

8 Haziranda DNA’da sekizincisini gerçekleştireceğimiz FutureCommerce360 “E-Ticarette yenilikçi fikirler ve uygulamalar neler?” konu başlığımız ile Dijital ticaret globalde nereye gidiyor, global sahnede öne çıkan faaliyet gösteren firmalar ile yeni neslil e-ticareti değerlendireceğiz.

23 Haziran ‘da ise RE360 Gayrimenkul Buluşmamız var. 2020 Aralık ayında 3 gün olarak düzenlediğimiz konferans serimizi bu yıl Aralık ayına kadar düzenleyeceğimiz 3 farklı buluşma ile gerçekleştireceğiz. Her bir etkinliğimizi de gayrimenkul ve alt sektörlerinin farklı konularının 360 derece ele alacağız.

Plaza ve AVM'lerde Kovid-19 dönüşümü!