Perakende

Divan Pastaneleri Katar'da ilk pastanesini 2015 yılında açacak!

Divan Pastaneleri, Ortadoğu’da büyümek için kolları sıvarken, üretim kapasitesini dört katına çıkartmak için de düğmeye bastı. Firma, Katar’da Almana Grup’la yaptığı franchise anlaşması sonrasında ilk pastanesini 2015 yılında açmaya hazırlanıyor...

Divan Pastaneleri, Ortadoğu’da büyümek için kolları sıvarken, üretim kapasitesini dört katına çıkartmak için de düğmeye bastı. Firma, Katar’da Almana Grup’la yaptığı franchise anlaşması sonrasında ilk pastanesini 2015 yılında açmaya hazırlanıyor.




Divan Grubu Tedarik Zinciri ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güçlü Şeneler, üretim tesislerini daha büyüterek yeni yere taşımak için 20 milyon TL’lik yatırım yapacakları bilgisini vererek, “Yeni tesisimizle daha organize ve esnek hale gelerek talebe daha kolay cevap verebileceğimiz bir yapıya geçiyoruz.

Hem yurtiçi hem de yurtdışında planladığımız büyüme için tabiri caizse ‘önce mutfağı büyütüp sonra misafir kabul etmeye başlıyoruz’. Üretim kapasitemizi bütün ürün gruplarımızda üç dört katına çıkartıyoruz” dedi.


Yeni fabrika kuruyor

Yeni fabrikanın 2015 yılında faal duruma geçeceğini aktaran Şeneler, kapasite genişlemesinin ardından yurtdışındaki çalışmalarına da daha fazla ivme kazandırıp, partnerlerle ilerleme düşüncelerini hızlandıracaklarını kaydetti. Şeneler, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yurtdışında uygun bir partner bulmak için yıllardır görüşmeler yapıyoruz. İlk anlaşmamız Katar merkezli Almana Grup’la oldu. 2015’te ilk pastanemizi burada açıyoruz. Ayrıca burada da üretim tesisi kuruyoruz. Bu üretim tesisinden Ortadoğu’daki diğer ülkelere de ürün tedarik edeceğiz. Ülkede beş yıl içinde 15 pastane planlıyoruz.


‘Ciddi potansiyel var’

Suudi arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) de partnerlik görüşmelerimiz ciddi aşamada. Bu bölgede ciddi potansiyel görüyoruz. Dünyanın her yanından yatırımcılarla bağlantımız var. Sadece Ortadoğu değil, Amerika’dan Avrupa’ya, Uzakdoğu’ya kadar her bölgeyle ilgileniyoruz. Şu anda fabrikamızı genişleterek kendimizi hazır hale getiriyoruz. Gelecek her fırsatı değerlendirme şansımız olacak. Biz bunun haricinde ihracat da yapıyoruz. İhracatımızın en büyük kalemi lokum.”

Şeneler, şu ana kadar sektörde faaliyetlerinin bulunmadığı alanlara da gireceklerini dile getirerek, endüstriyel ürün üreteceklerini, otel, restoran ve kafe zincirlerine ürün vereceklerini ve ‘private label-özel markalı ürün’ üretmeye de başlayacaklarını kaydetti.




Misafirlik ve ikram kültürü çok gelişmiş

Şeneler, Ortadoğu’nun pastane ürünlerinde çok önemli bir pazar olduğunu da vurgulayarak, “Misafir ve ikram kültürleri çok gelişmiş. Her gün evlerine pastane ürünleri alıyorlar. Hem kendileri tüketiyor hem de misafirlerine ikram ediyorlar. Kişi başına kilolarca tüketim mevcut. Bölgede ürünlerimiz için ciddi potansiyel bulunuyor. Ayrıca Ortadoğu’yla damak tadı ve tüketim alışkanlıklarımız benzeşiyor” diye konuştu.


 


Beş yıl içinde 50 mağaza hedefi...

Güçlü Şeneler, yurtiçinde

17 mağazaları bulunduğunu anımsatarak, gelecek beş yılda

50 mağaza sayısına ulaşmayı hedeflediklerini aktardı.

Şu anda ellerinde reçetesi olan 3 bin 600 ürün bulunduğunu belirten Şeneler, bunların şu anda 500 tanesinin faal olarak satıldığını dile getirdi. Şeneler, “Dönemine göre en çok satan ürünümüz baget ekmeği, lokumlar, madlen çikolataları, rokoko denilen pastalarımız. Beş yıl içinde de

250 milyon TL’lik ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.



Hanife Baş/ Milliyet