Perakende

Divan Pastanesi Katar'da açılacak!

Yurt dışında ilk Divan Pastanesi Katar’da açılacak. 2015 yılında Katar’da 5 pastane hizmete girecek. Katar’ın ardından Suudi Arabistan gelecek. Hedef 5 yılda Ortadoğu’da 25 pastane.

Divan Grubu, otel işletmeciliğiyle başladığı yurt dışı açılımlarına pastanelerle devam edecek. Grup, Divan Pastaneleri’nin ilk şubesini Katar’da açmaya hazırlanıyor. Katarlı Almana Grup ile yapılan iş ortaklığa göre ülkede hem üretim tesisi kurulacak hem pastane açılacak. 2015 yılında Katar’da 5 mağaza birden açılacak. 

 

Katar’ın ardından Suudi Arabistan’a açılmayı planlayan Divan, 5 yıl içinde Ortadoğu’da 25 mağazaya ulaşmayı öngörüyor. Bir diğer yurt dışı hedefi ise New York, Londra ve Paris gibi önemli metropollerde de pastane açmak. 

 

Fabrikasını taşıyor

 

Yurt dışında ilk olma özelliğini taşıyacak franchise şubesini 2015 yılında Katar’ın Doha şehrinde hayata geçireceklerini söyleyen Divan Grubu Tedarik Zinciri ve Satış’tan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güçlü Şeneler, “Uzun zamandır tüm Körfez ülkelerinde Divan lokumları ve çikolataları ile varlığımızı sürdürüyoruz. Bu bölgenin tüketicisinden gelen olumlu tepkiler ve yapmış olduğumuz finansal analizler bizleri bu pazarın iyi bir başlangıç noktası olduğu sonucuna götürdü” dedi.

 

 Şeneler, Divan markasını taşıyabilecek heyecana, dikkate ve tecrübeye sahip olduğuna inandıkları firmalarla iş birliğine gideceklerini vurguladı.  Ümraniye’deki 2.500 metrekarelik fabrikalarını arsa hariç 30 milyon dolar civarında bir yatırımla Taşdelen’de 15 bin metrekarelik alana taşıyacaklarını bunun da birçok planlarını daha kolay hayata geçirme fırsatı sunacağını anlatan Güçlü Şeneler, sözlerine şöyle devam etti:  “Birkaç yıldır talebe yetişemiyorduk. Satışlarımız 4 yılda 4 katına çıktı. Bu da kapasitemizi yetersiz hale getirdi. Önümüzdeki yıl tam randımanlı çalışacağız. Sadece perakende değil kurumsal satışa da daha daha rahat cevap verebileceğiz. Yurt dışı planlarımızı da daha hızlı hayata geçireceğiz. Katar bu çerçevede hayata geçen bir proje. Üretim tesisi 2015’te devreye girecek. Ortadoğu’ya yayılma planımız var. Katar’da 2015’te 5 pastane açılacak. Hedef 5 yılda 25 pastane. Katar’da hem perakende hem kurumsal tedarik hizmeti vereceğiz.”

 

Arabistan sırada

 

Katar’dan sonra bölgede açılacakları ikinci pazarın Suudi Arabistan olacağını kaydeden Güçlü Şeneler, “Bölge insanı Divan markasını çok iyi tanıyor. Bu da bölgeye yayılma konusunda zorluk çekmeyeceğimizi gösteriyor. Suudi Arabistan için de görüştüğümüz büyük gruplar var” diye konuştu.

 

Ünlü markalara üretim yapıyor

 

SON 4 yılda cirolarının 4 kat arttığını yineleyen Güçlü Şeneler, şunları söyledi: “Şu anda marketler dahil 75 satış noktasında ürünlerimiz tüketiciye ulaşıyor. Bunların 17 tanesi Divan Pastanesi... Her yıl 5 yeni perakende satış noktası açma hedefimiz var. Çok ünlü markaların unlu mamül ve pastalarını biz yapıyoruz. Bu alanda da büyüme planları yapıyoruz. Satışlarımızın yüzde 33’ü kurumsal, yüzde 66’sı perakende. Bunu 2 yıl içinde tersine çevirmek istiyoruz.”

 

17 bin ev dışı noktaya ulaşacak

 

Divan, kısa bir süre önce yeni bir anlaşmaya imza attı. Ev dışı tüketim sektörünün önde gelen oyuncularından G2M ile iş birliğiyle Divan markası artık otel, restoran, kafe ve yemek şirketleri gibi ev dışı tüketim noktalarında da tüketiciyle buluşacak. Bu anlaşma ile ilk etapta 17 bin noktaya ulaşmayı hedeflediklerini anlatan Divan Grubu Tedarik Zinciri ve Satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güçlü Şeneler, şu bilgileri verdi: “Endüstriyel alana G2M genişletecek. Biz ürünleri onlara vereceğiz, onlar da müşteriye ulaştıracak. Bu iş birliği üzerinde 

 

2 yıl çalıştık. 17 bin noktaya ulaşmayı hedefliyoruz. İstanbul ve Güney sahilleri öncelikle ulaşmak istediğimiz bölgeler... Operasyonel başka ortaklıklara da sıcak bakıyoruz. Örneğin bir havacılık şirketine de hizmet verebiliriz.”


Vatan