Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri'nin planı değişti!
Maçka Parkı’ndan geçeceği söylenen Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri'nin girişi değişti. İmar planı değişen tünel projesi için teklif, Ulaşım Komisyonu’na devredildi.
Semt sakinleri ve doğa savunucularının koruma kalkanı olduğu Maçka Parkı’nın bir bölümünden geçecek olan tünel projesinin imar planları değiştirildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) değişiklik teklifini Ulaşım Komisyonu’na havale etti. Teklifin bugün Meclis’te oylanması bekleniyor. İBB Planlama Müdürlüğü, dün, Meclis üyelerine değişiklikle ilgili sunum yaptı. Sunuma göre, tünel girişi Maçka Parkı’ndan başka bir noktaya alındı.
Revize edildi
CHP Grup Başkan Vekili Ertuğrul Gülsever, yeni plana ilişkin bilgi verdi. Gülsever, “Direnmemiz sonucunda İBB geri adım atarak planı revize etmek zorunda kaldı. Değişiklikte tünel girişini başka bir noktaya almışlar. Alanda açma kapama metodu uygulanacağını söylediler. Buna göre ağaçlar yine sökülecek. Parkın altından geçecek tüp geçidin üstü toprakla örtülerek ağaçlar geri dikilecek” dedi. Gülsever, imar planlarına Maçka Parkı’nın eskisi gibi kalacağına ilişkin plan notu eklenmesini istediklerini de belirtti.
‘Trafik sorunu çözülmez’
İBB Ulaşım Komisyonu üyesi CHP’li Yunus Can da tünelin girişinin Kasımpaşa’dan gelen tünelin çıktığı noktaya alındığını belirtti.
Cumhuriyet
Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı
İSTANBUL’daki Maçka Demokrasi Parkı’nın bir kısmının kapatılmasıyla ile birinci etabına başlanan 7.2 km’lik Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi’nin imar planında değişiklik yapıldı.
13 Mayıs 2016’da İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) onayladığı proje, yeniden Meclis’e geldi. Tartışma yaratan rapora göre, güzergah kuzeye kaydırıldı, tünel hattı Maçka Parkı’nın altından geçirildi. Plan notlarına, park sınırlarının korunacağına yönelik ibare de eklendi. Ulaştırma ve trafik komisyonu başkanı Mahmut Yeter, “Yeşil alanda en ufak bir küçülme söz konusu değil. 199 ağacı taşıyacağız” dedi. CHP’li üye Yunus Can da, “Teklife karşı oy kullandık. Çünkü lastik tekerlekli araçların da geçişini ve yoğunluğunu arttıracak her türlü tünel yapılaşmalarına karşıyız” dedi. Konuşmaların ardından rapor oy çokluğu ile kabul edildi.
Hürriyet