Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tüneli'nde son durum!
İstanbul'un en önemli sorunlarından biri olan trafik sorunun çözümü için başlatılan projelerde son durum ne? İşte, Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tüneli'nde son durum..
14 Mayıs 2016 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi meclis toplantısında Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi" için hazırlanan plan tadilatı teklifi ve "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifi İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından onaylanmıştı.
Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri olarak kamuoyunda tanıtılan Maçka'da yapım çalışmalarına başlanan karayolu tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Karadeniz'de sahilinde bulunan Kumköy koyuna kadar uzanıyor.
İLK AYAĞI MAÇKA PARKI
Dolmabahçe'den 3. Köprüye uzanacak şekilde projelendirilen Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tüneli Projesi imar planına göre, Maçka Parkı’nın güney kısmında yerin altına giren Karayolu Tüneli, parkın etrafından Nişantaşı’na uzanan Bayıldım Caddesi hizasında ilerleyecek.
2019 yılında tamamlanması planlanan Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tüneli projesine itirazlar yapıldı. Maçka Parkı'nın zarar göreceği, sit alanı ve kentsel park alanının ortadan kaldırılacağına dair çeşitli itirazlar üzerine proje için imar planları yenilendi.
İmar planı askıya alındı
İstanbul Beşiktaş İlçesi, Dolmabahçe - Levazım - Baltalimanı - Ayazağa Tünelleri Projesine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planı tadilatı 14 Nisan 2017 tarihinde askıya çıkarılmıştı ve 15 Mayıs 2017 tarihinde askıdan indirilmişti. Yeniden hazırlanan imar planında Fulya girişi, Maçka Parkı’na alındı.
Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tüneli'nde son durum ne?
"Söz konusu "Dolmabahçe-Levazım Arası Tünel" projesi kapsamında şuana kadar Kültür Varlıkları tarafından çalışmaların durdurulması sebebi ile sadece Fulya şantiyesine kadar çalışmalar tamamlandı.
11 soruda Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tüneli Projesi!