07 / 11 / 2024

Dünyaca ünlü ayakkabı firması Ecco ilk mazağasını Marmara Forum AVM'de açacak!

Dünyaca ünlü ayakkabı firması Ecco ilk mazağasını Marmara Forum AVM'de açacak!

Dünyaca ünlü ayakkabı firması Ecco, önümüzdeki hafta Marmara Forum AVM'de açacağı ilk mağazasıyla Türkiye'ye giriyor. Firmanın en büyük hedeflerinden biri ise Güneydoğu'da deri fabrikası kurmak...




Dünyaca ünlü ayakkabı firması Ecco, önümüzdeki hafta Marmara Forum AVM'de açacağı ilk mağazasıyla Türkiye'ye giriyor. Firmanın en büyük hedeflerinden biri ise Güneydoğu'da deri fabrikası kurmak.


Dünyaca ünlü Danimarkalı ayakkabı firması Ecco, Türkiye pazarına iddialı girdi. Önümüzdeki hafta Marmara Forum AVM'de ilk mağazasını açmaya hazırlanan firma, üretim için de yeşil ışık yaktı. 


DERİ ÜRETİMİ YAPILACAK 

Firmanın Danimarka'daki merkez ofisinde biraraya geldiğimiz Ecco Türkiye Genel Müdürü Deniz Erda, "İstanbul'da yeni açılacak iki mağaza için 1.5 milyon lira yatırım yaptık. Önümüzdeki yıl Ankara,  İzmir  ve İstanbul'da büyümenin dışında yatırım da ypabiliriz. Tayland, Endonezya, Çin ve Hollanda'dan sonra Türkiye'de deri fabrikası kurma fikri doğdu" dedi. Bunun için fikir alışverişi yaptıklarını açıklayan Erda, şöyle konuştu: "Merkez ofisimiz Türkiye'de yapılacak bir yatırımın lojistik işlerini kolaylaştıracağına inanıyor. Bu yatırım olursa Güneydoğu'da olacak." 


3 YILDA 15 MAĞAZA 

Ecco'nun CEO'su Dieter Kasprzak ise, Türkiye'deki ayakkabı pazarının büyük potansiyel taşıdığına işaret etti. 3 yıl içinde 15 mağaza açmayı hedeflediklerini açıklayan Kasprzak, "2014'te sadece İstanbul'da 5 mağaza açacağız. 75 milyonluk nüfus ve yıllık bazda 150 milyon çift ayakkabı pazarına sahip Türkiye'yi büyük potansiyel olarak görüyoruz" şeklinde konuştu. 


SADECE AR-GE'YE 2.5 MİLYON EURO HARCIYOR

Ecco, ürünlerini 90'dan fazla ülkedeki bin 200 mono-brand mağaza ve 14 bin noktada satışa sunuyor. Diğer global ayakkabı markalarının aksine, kendi tabakhane ve fabrikalarını işletiyor. Üretimi kontrol ediyor. Yılda 2.5 milyon euroyu Ar-Ge için ayıran Ecco, tasarım ve yenilikleri hayata geçirmek için teknolojiye büyük yatırımlar yapıyor. Ecco CEO'su Dieter Kasprzak, "Yeni fikirleri, daha yüksek standartları ve işimizi daha iyi yapmanın yollarını durmaksızın takip ediyoruz" diyor.

Geçen yılki cirosu 1 milyar 173 milyon euro olan Ecco, dünyada her gün 55 bin çift ayakkabı satıyor.Ayakkabı dışında yine dünyada her gün Ecco markalı 750 çanta, 273 kemer, 186 cüzdan, 12 bin 328 adet ayakkabı bakım ürünü satın alıyor.


20 BİN ÇALIŞANI VAR

Marka 57 ülkede faaliyette. Toplam 20 bin çalışanı var. Tayland, Portekiz, Endonezya, Çin ve Slovakya'da üretim tesislerine sahip. Tüketiciye ulaşmadan önce her Ecco ayakkabısına 210 çift el dokunuyor. Ecco dünyanın önde gelen lüks markalarıyla (Louis Vuitton ve Apple) çalışıyor. Dünyada tüm üretim aşamalarını kendi tesislerinde gerçekleştiren tek ayakkabı üreticisi. Tayland, Endonezya, Çin ve Hollanda'da tabakhanelere sahip olan firma dünyanın 4'üncü büyük golf ayakkabısı tedarikçisi.


TÜRKİYE CEO'SU DENİZ ERDA:

Türkiye'de yılda toplam ne kadar ayakkabı satıyor? 

Yıllık 150 milyon çift ayakkabı satılıyor. Bu, kişi başına yaklaşık 2 ayakkabı demek. Avrupa'da bu rakam 8-9 seviyelerinde. Yılda yaklaşık 2.5 milyar euro perakende satış gerçekleşiyor. Bu rakam Almanya'da 9.7 milyar euro. Türkiye'deki satışların yüzde 50'si kadın, yüzde 35'i erkek, geri kalanı ise çocuk. 

 Türkiye'deki pazardan ne kadarlık bir pay almak istiyorsunuz? 

Hedefimiz 2014'te 5 mağaza, 3 yıl içinde 15 mağaza açmak. İlerleyen zamanlarda ise 30-35 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.



SİNAN ÖZEDİNCİK / Sabah Gazetesi 


Geri Dön