26 / 12 / 2024

Dünyanın 4. büyük köprüsü Körfez Köprüsü’nde çalışmalar hızla ilerliyor!

Dünyanın 4. büyük köprüsü Körfez Köprüsü’nde çalışmalar hızla ilerliyor!

İzmit Körfezi’ne yapılan dünyanın 4. büyük köprüsü için denize 6 bin 400 metrekarelik dolgu alanı inşa edildi. Köprü bitince feribotla bir saat süren mesafe 6 dakikaya inecek...




İstanbul ile  İzmir  arasını 3.5 saate düşürecek, Gebze - İzmir Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilecek olan Körfez Köprüsü’nde çalışmalar hızla ilerliyor. Marmara Denizi’nin doğusunda İzmit Körfezi’nin Dilovası Dil Burnu ile Karamürsel’in Hersek Burnu arasında yapılan köprü dünyanın en uzun 4’üncü asma köprüsü olacak. Proje bittiğinde şu anda feribotla yaklaşık 60 dakika süren, körfezi dolaşarak ise 1 saat 20 dakikada katedilen mesafe 6 dakikada geçilecek. Şu anda 8 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğunun süresi ise 3.5 saate inecek. 2015 yılı içerisinde bitirilmesi hedeflenen köprü 6.2 milyar dolara mal olacak.



İki ayağı denizde olacak


VATAN, 30 Mart’ta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın temelini attığı Körfez Köprüsü inşaatına giderek çalışmaları bizzat yerinde gözlemledi. İnşaatı gerçekleştiren Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail Kartal, çalışmalar hakkında bilgi verdi: “Köprünün Altınova kesiminde, inşaa edilecek ayaklar için denizde 6 bin 400 metrekarelik dolgu alanı inşa edildi. Köprünün iki ayağı denizin içerisinde olacak. Toplam uzunluğu 2 bin 682, kuleden kuleye uzunluğu ise bin 550 metre olan köprünün ayakları için Altınaova’da denizin doldurulması ile bir dolgu alanı inşaa ettik. Bu alanda bir kuru havuz yaptık. Bu kuru havuzda, toplam 42 metre uzunluğunda 2’şer adet ayak yükseliyor. Ayakların içerisinde boş odalar olacak. 38 bin tonluk ayakların etrafındaki setler eylül ayında çıkarılacak ve ayaklar yüzdürülerek körfezin ortasında temelleri atılan iki ayrı noktaya yerleştirilecek. Ayaklar içerisindeki odalar suyla doldurularak denize rahat batması sağlanacak.”



Bir ilçeye yetecek beton


Köprü inşaatının Dilovası ve Altınova kesiminde toplamda 900 kişinin çalıştığını kaydeden Kartal, kullanılacak beton miktarının da devasa olduğunu belirtti: “Köprü için kullanılacak beton miktarı inşaat sona erdiğinde 198 bin metreküp olacak. Bu devasa bir miktar. 25 bin nüfuslu Altınova’daki konutlar için kullanılan beton miktarı kadar. Yani bu miktarda betonla bir ilçe inşaa edilir. Ayrıca deprem yönünden de son derece sağlam olacak. Köprü, 2 bin 475 yılda olacak bir depreme dayanıklı bir şekilde projelendirildi.”


Yüksekliği 235 metre


İşte Körfez Köprüsü’nün ebatları...


- Toplam uzunluk: 2682 metre


- Genişlik: 35.93 metre


- Kule yüksekliği: 235.43 metre


En uzun köprü Japonya’da


Körfez Köprüsü tamamlandığında dünyada kuleden kuleye uzunlukta dördüncü sırada yer alacak...


- Japonya Akashi Kaikyo Köprüsü: 1991 metre


- Çin Xihoumen Bridge Köprüsü: 1650 metre


- Danimarka Great Belt Köprüsü: 1624 metre


- Körfez Köprüsü (Tamamlandığında): 1550 metre


Vatan Gazetesi


Geri Dön