Genel

DYO, 40 ülkeye boya ihracatı yapıyor!

Serdar Oran, AA muhabirine yaptığı açıklamada, inşaat, sanayi, mobilya, deniz boyaları ve vernikleriyle sentetik reçine ve polyester, otomotiv boyaları ve ısı yalıtım sistemleri gibi alanlarda geniş bir ürün yelpazesine sahip bulunduklarını kaydetti

Türkiyenin ilk boya fabrikalarından DYOnun 40ı aşkın ülkeye boya ihracatı yaptığı ve Ar-Ge
 çalışmaları sonucu geliştirilen yeni ürünlerle pazar payını artırmayı hedeflediği
 bildirildi.
        
 DYO Fabrikaları Genel Müdürü Serdar Oran, AA muhabirine yaptığı
 açıklamada, inşaat, sanayi, mobilya, deniz boyaları ve vernikleriyle sentetik
 reçine ve polyester, otomotiv boyaları ve ısı yalıtım sistemleri gibi alanlarda
 geniş bir ürün yelpazesine sahip bulunduklarını kaydetti.
        
  Oran, Türkiyedeki iki fabrikalarının yanı sıra Romanya, Rusya ve
 Mısırda da iştirakleri aracılığıyla yılda toplam 110 bin donun üzerinde üretim
 yaptıklarını, iç piyasanın yanı sıra 40ı aşkın ülkeye ihracat
 gerçekleştirdiklerini vurguladı.
        
 Serdar Oran, ihracatta önemli pazarlarını Ortadoğu olmak üzere Avrupa,
 Türk cumhuriyetleri, Rusya ve Afrika ülkelerinin oluşturduğunu, Mısır, Suudi
 Arabistan, Rusya Federasyonu, İran, Romanya, Balkanlar, Suriye ve Irakta bilinen
 bir marka olduklarını belirtti.
        
 Yaşanan krizin olumsuz etkilerini üzerlerinden çabuk attıklarını ve
 2010u sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme ile kapattıklarını anlatan Oran,
 "Satış ve karlılıkta iyi bir yıl geçirdik. 2010da satışlarımızı bir önceki
 döneme göre yüzde 42 artırarak 301 milyon TLye, faaliyet karımızı da yüzde 89
 oranında artırarak 14,5 milyon TLye yükselttik. Bu dönemdeki net karımız ise 1
 milyon TL olarak gerçekleşti" diye konuştu.
        
 2010 yılında satışları, boya pazarının büyümesinin yaklaşık iki katı
 oranında artırdıklarına dikkati çeken Oran, sektöründe her zaman yenilikçi bir
 marka olmanın avantajını kullandıklarına dikkati çekerek, şunları kaydetti:
        
 "2011 yılında da yeni ürünlerle müşterilerimizin karşısında olacağız.
 Tüm sektörleri olumsuz etkileyen kriz atmosferi ile geçen 2009un ardından, çok
 iyi bir büyüme trendi yakaladık. 2011 yılında da büyümemizi sürdürmeye
 odaklanacağız. Hedefimiz, Türkiye başta olmak üzere faaliyet gösterdiğimiz
 ülkelerde, pazar payımızı geliştirdiğimiz yeni ürünlerle artırmaktır."
        
 Oran, yeni ürünler geliştirmelerine olanak tanıyan Ar-Ge yatırımlarına
 devam edeceklerini de sözlerine ekledi.
AA