Genel

Saldıray Kızıltan, 90 ülkeye ihracat yapıyor!

Bundan 38 yıl önce menteşe üreterek mobilya aksesuarları alanına adım atan Saldıray Kızıltan, bugün 90 ülkeye ihracat yapıyor. Kızıltan, bu başarılarını, sürekli yenilik peşinde olan 120 kişilik Ar-Ge departmanlarıyla açıkladı

Gelibolulu çiftçi bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen ve üniversite eğitimi sırasında İstanbul 'da hem okuyup hem de çalışmak zorunda kalan Saldıray Kızıltan, bu sırada öğrendiği kalıpçılığı meslek edindi. 38 yıl önce gelişen bu süreç sonunda Kızıltan,   bugün beş kıtada toplam 90 ülkeye menteşe ihracatı yapan bir konuma ulaştı. Emlak sektörünün arka plandaki yüzlerinden biri olan Kızıltan'ın Samet Kalıp isimli şirketiyle edindiği bu çizgi, Türkiye'nin İlk 500 Sanayi Kuruluşu arasına da girmesini sağladı.
Bugün menteşe dahil mobilya aksesuarları alanında Türkiye 'deki pazar payının yüzde 95 'ini elinde tuttuklarını ve dünyada da ilk 5'in içinde yer aldıklarını belirten Samet Kalıp Yönetim Kurulu Başkanı Saldıray Kızıltan, yakaladıkları bu başarıda sürekli yeni projeler üzerinde çalışan 120 kişilik Ar-Ge departmanını en önemli etkenlerden biri olarak gösterdi. Kızıltan, bu konudaki iddialarının en önemli göstergelerinden biri olarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 'Ar-Ge Merkezi Belgesi' verilen 87 şirketten biri olmalarını gösterdi.

Günümüz insanının mutfaklardan banyolara, gardroplardan komidinlere kadar her şeyde maksimum işlevsellik aradığına dikkat çeken Kızıltan, bunun da sürekli Ar-Ge anlamına geldiğine işaret ederek, bu yönde geliştirdikleri en son ürünler olarak 'çekmece sistemi Smart Box 'u, kalkar kapak istemi Neolift 'i ve 3D menteşeyi' gösterdi. Kızıltan, 'Bu sistemler çok sessiz ve akıllı yapılarıyla hayatı daha da çok kolaylaştırıyor' dedi.

DAHA İYİ KONUT BEKLENTİSİ ÖNEMİMİZİ ARTIRDI

Diğer yandan, gayrimenkul sektöründeki gelişmeleri de sektörün kendini yenilemesindeki önemli etkenlerden biri olarak gösteren Saldıray Kızıltan, insanların daha iyi konutlarda yaşama beklentisinin artık aksesuarlar gibi ayrıntılara da doğrudan yansıdığını söyledi. Kızıltan, şöyle konuştu: “Ev sahibi olmak ya da kiralamak isteyenler, artık en ufak detaydan haberdar. Bu da projelerde sunulan her türlü mobilyanın, banyo ya da mutfak ürününün sağlam, kaliteli, şık ve uzun ömürlü olmasını zorunlu kılıyor. Dolayısıyla, mimarlar ya da yatırımcılar artık mobilya ya da mobilya aksesuarları konusunda da en iyinin peşinden gidiyor. Eskiden yalnızca zengin kesim denilen kitleye hitap eden konfor arayışı artık orta kesimlerle birlikte genişliyor ” diye konuştu.