Genel

Seramiksan 32 ülkeye ihracat yapıyor!

Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Bülent Şamlı, seramikte Avrupanın önde ülkelerinden olan İtalya, ABD, İngiltere, İsrail ile Uzakdoğu ülkeleri başta olmak üzere 32 ülkeye  ihracat yaptıklarını ifade etti...

          Şamlı, bir etkinliğe katılmak üzere geldiği Mersinde, AA muhabirine
 yaptığı açıklamada, uzun yıllar tuğla üretiminde faaliyet gösteren Demirdöver
 ailesinin, seramik sektöründe de Seramiksan firmasıyla hizmet verdiğini
 dedi.
        
Türkiyenin ilk 3 firması arasına giren Seramiksanın ürün deseninde de
 ilklere imza attığını, Türkiyede ilk defa nanoteknoloji özellikli bakteri
 oluşumunu engelleyen karo imal ettiğini ifade eden Şamlı, hedeflerinin marka
 bilinirliğini artırmak olduğunu ifade etti.
        
Manisanın Turgutlu ilçesinde 1960lı yıllarda kurdukları Bloksan ile
 inşaat malzemesi üretimine başlayan Demirdöver ailesinin, 1990lı yılların
 başında Seramiksanın temellerini attığını anlatan Şamlı, "1994′te 1
 milyon 500 bin metrekare olan üretim kapasitesini her yıl artırarak 2009da 28
 milyon metrekareye ulaştık" diye söyledi.
        
Seramiksanın, yer ve duvar karoları, sırlı ve teknik porselenler, bordür
 ve dekoratif ürünler, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları ürettiğine işaret
 eden Şamlı, şöyle konuştu:
        
"Geçen yıl ağırlıklı olarak üretim alanlarına yatırım yaptık. Hedefimiz
 üretimde olduğu gibi marka bilinirliğini de artırmak. Bunu büyük oranda başardık.
 NanoTech Granit Karo serisi de bunlardan biri. Bu ürünün yüzeyindeki gözenekler
 özel bir işlemle kapatılıyor. Bu sayede kir ve leke tutmayan yapıya kavuşuyor.
 Nanoteknolojiyle üretilen granitlerle doğadaki bütün renk ve desenler
 yansıtabiliyor. Kendi mimarlarımızın tasarladığı ürünleri piyasaya sürüyoruz.
 Türkiye genelinde Seramiksan olarak 180 bayimiz var. Türkiyenin hemen her
 yerinde varız.
        
İstikrarlı bir iç pazar ve ihracat dengemiz var. Firmalar genellikle
 döviz yükseldiğinde ihracata, düştüğünde ise iç pazara yönelirler. Bu da iç ve
 dış müşterilerde rahatsızlık yaratır. Ama biz, belirlediğimiz hedef doğrultusunda
 kurulduğumuz günden bu yana istikrarlı olarak üretimimizin yüzde 70ini iç
 pazarda, yüzde 30unu ise ihracata yönelik yapıyoruz. Bu da dengeyi sağlıyor. Bu
 oranlar satış politikamız. İtalya, ABD, İngiltere, İsrail ve Uzakdoğu ülkeleri
 olmak üzere 32 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bunlar arasında seramikte önemli bir
 yere sahip İtalyaya da makarnadan sonra seramik ihraç eden ülke konumundayız.
 Hedefimiz geçen yıla göre yıllık ihracatı yüzde 20 oranında artırarak 135 milyon
 dolara çıkartmak." dedi.
        
TÜRK SERAMİKÇİLER İÇİN FIRSAT

         Sektörün hızla büyüdüğünü, bunun önümüzdeki dönemde de devam edeceğine
 inandığını belirten Şamlı, son yıllarda yapılan lüks konutların, pazarın
 büyümesinde önemli bir yeri olduğunu vurguladı.
        
Türkiyenin dünyanın 6ıncı, Avrupada ise İtalya ve İspanyadan sonra
 3üncü büyük üretici olduğunu ifade eden Şamlı, şunları belirtti:
        
"Aynı zamanda ülke olarak İtalya ve İspanyadan sonra 3üncü büyük
 ihracatçıyız. İspanya ve İtalyadaki firmaların üretimlerini kısmen veya tamamen
 durdurması, Türk seramikçiler için fırsat olacak. Bu amaçla kriz döneminde dahi
 üretimlerimizi kısmadan, yeni tesisler açarak ve istihdamı artırarak ilerliyoruz.
 Lavabo sektöründe ise Türkiye Avrupanın en büyük ihracatçısı konumunda.
        
Seramik ülkemizde ileri bir teknolojiye sahip ve yüksek oranda katma
 değer yaratıyor. Otomotiv gibi ya da diğer sektörler gibi değil. Çünkü ithal
 girdilerle, ihracat yapmıyor. Direkt yerli girdilerle gerçekleştirilen üretimi
 ihraç ediyor. Dolayısıyla ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor." dedi.
AA