Genel

DYO Boya leke tutmayan ürününü pazara sundu!

Dyojen isimli hybrid teknolojili ürün 3500 ev kadını ve ustanın beklentileri doğrultusunda geliştirildi. Araştırmada tüketicinin iç cephe boyasında ilk beklentisinin kolay temizlenme ve leke tutmaması olduğu ortaya çıktı...

 Yaşar Holding'in amiral gemilerinden DYO Boya, nano boyadan sonra yeni bir teknolojik ürününü daha pazara sundu.


Dyojen isimli hybrid teknolojili ürün 3500 ev kadını ve ustanın beklentileri doğrultusunda geliştirildi. Araştırmada tüketicinin iç cephe boyasında ilk beklentisinin kolay temizlenme ve leke tutmaması olduğu ortaya çıktı. Ar-Ge mühendisleri, tüketiciden gelen talepler doğrultusunda oluşturdukları yeni boyaya; kolay uygulanma, silinince yüzeyde parlama yapmama gibi özellikler de kazandırdı. Duvara kolayca uygulanan ve bir kerede çok daha fazla kapatıcılık sağlayan bu boya sayesinde ustaların boyama süresi de kısalıyor, zamandan ve boyadan tasarruf sağlanıyor. Normal boyalarda lekelerin silinmesi sonrası duvar yüzeyinde oluşan parlama ve kötü görünüm de tarihe karışıyor.

Yeni boya markası Dyojen'in tanıtımı İzmir Çiğli fabrikasında düzenlenen basın toplantısında yapıldı. Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, grubun bugün 1100'ün üzerinde kişiye istihdam sağladığını belirterek, 2010 yılında boya satışlarının 400 milyon TL'ye ulaştığını, 2011 yılında bu rakamı 500 milyon Türk Lirası'na çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.

Hedef yüzde 5

2010 yılında sektörünün iki katı büyüdüklerini söyleyen Dyo Boya Genel Müdürü Serdar Oran ise 2011 yılında da büyümenin devam edeceklerini ifade ederek "Ar-Ge merkezimiz Türk boya sektörünün tek, ülkemizin ise sayılı Ar-Ge Merkezleri'nden biri. Bu sayede sektörde teknolojik boya üretiminde açık ara öndeyiz" dedi. Oran, Dyojen'in toplam satışları içinde yüzde 4 - 4.5 gibi bir paya sahip olmasını hedeflediklerini de kaydetti. Türkiye'de kişi başı boya tüketiminin 9 -10 kilogram civarında olduğunu, gelişmiş ülkelerde kişi başı tüketimin 2 -2,5 kata kadar çıktığını da kaydeden Oran, bu rakamın daha da yukarılara çıkması halinde yenileme pazarının da büyüyeceğini söyledi. İnşaat Boyaları Pazarlama Müdürü Yasemin Aker de Dyojen'in renk kartelasının tüketicinin en çok tercih ettiği renklerle oluşturulduğunu ifade etti.

İsim babası tatile gitti

Dyo yeni boyasının adını da Türkiye çapında düzenlenen, " En iyi ismi bul tatili kazan" isimli bir yarışma ile belirledi. Yarışmaya gelen 5 bin 500 isim önerisi arasından seçilen Dyojen ismini bulan talihli Paris tatili ile ödüllendirildi.

Bugün/Selma ŞENOL