Dyo, iç pazara odaklanacak!
Dyo Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı Serdar Oran, " Isı yalıtımında iç pazarın büyüme dinamiklerinin yüksek olması nedeniyle ihracattan çok iç pazara odaklanma stratejisi benimsiyoruz " dedi
Isı yalıtım pazarında Klimatherm markası ile faaliyetlerin sürdüren Dyo, yurtiçi satışlara ağırlık veriyor. Isı yalıtımının Türkiye'de hızlı büyüyen bir pazar olduğuna dikkat çeken Dyo Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı Serdar Oran, "Isı yalıtımında iç pazarın büyüme dinamiklerinin yüksek olması nedeniyle ihracattan çok iç pazara odaklanma stratejisi benimsiyoruz. Amacımız, her yıl ortalama yüzde 15-20 büyüyen bu pazardaki payımızı artırmak" dedi.
Türkiye'de 19 milyonluk konut stokunun yüzde 85'inde ısı yalıtımının olmadığına değinen Serdar Oran, "Pazardaki büyüme bizi de yeni yatırımlar konusunda teşvik ediyor. Pazarda güçlenmemizi sağlayacak yatırımları 2015 sonrasında devreye almayı hedefliyoruz" dedi. Markaları adına 2013'ün iyi bir yıl olduğunu söyleyen Oran, bu yüa da büyüme hedefiyle başladıklarını aktardı. 2013 yılındaki büyüme rakamlarının üzerine çıkabilmeyi amaçladıklarını bildiren Oran, düzenledikleri kampanya ve Klimatherm markasının sunduğu hizmetleri ve ısı yalıtımında esas olanın güvenilir bir marka tercihi yapmayı vurgulamayı hedeflediklerini anlattı.
Klimatherm'in ısı yalıtım pazarındaki payını artırmak için marka çalışmalarına ağırlık verdiklerini belirten Oran, şöyle devam etti: "Ürün kalitemiz, uzman ekibimiz ve satış sonrası hizmetlerimize güveniyoruz ve bu alandaki yatırımlarımız aralıksız sürüyor. Havaların ısınmasıyla birlikte ısı yalıtım uygulamaları da hız kazandı. Yılın ilk yarısında büyümede iyi bir performans gösterdik ancak asıl büyümenin yılın ikinci yarısında gelmesini bekliyoruz. Son dört yılda satışlarımızı büyük oranda artırdık, pazarda daha güçlü bir konuma sahip olduk. Önümüzdeki yıllarda ısı yalıtımına yönelik yatırımlarımız artarak sürecek." İstanbul'un yanı sıra bölge müdürlükleri aracılığıyla hizmet verdikleri Anadolu'daki diğer illerde de birçok projenin ısı yalıtımını üstlendiklerinden bahseden Serdar Oran, "Klimatherm markamızın pazarda güçlenmesi amacıyla bayi ağımız, teknik ekibimiz, sunduğumuz ürün ve hizmetlerle farklılaşmak adına önemli adımlar attık. Yaptığımız bu çalışmalar sonuç verdi.
Ürün kalitemiz, uzman ekibimiz ve satış sonrası hizmetlerimize güveniyoruz. Bu alanda yatırımlarımız aralıksız sürüyor" diye konuştu. Dyo olarak Ar-Ge'ye önemli yatırımlar yaptıklarını ileten Oran, "Boya sektöründe ilk olan Ar-Ge merkezimiz, Türkiye'nin de ilk Ar-Ge merkezlerinden biridir. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 'Kimya Sektörünün En Başarılı Ar-Ge Merkezi' seçildik ve ödül aldık.
Isı yalıtımı ürünleri ve çözümlerimizde de Ar-Ge çalışmaları yürütüyoruz. Gelecekte hangi ürünler ve teknolojiler öne çıkacak, dünyada genel trend hangi yöne gidiyor, tüm bunların cevabını Ar-Ge ile bulabileceğimize inanıyoruz" şeklinde konuştu.
İki yıl sigortalıyor, beş yıl garanti veriyor Isı yalıtım sektörüne 2006 yılında girdiklerini aktaran Serdar Ora, "Isı yalıtım sistemi içinde üretimi gerçekleştirilen ürünlerimiz arasında Expanded Polisitiren Köpük (EPS), Karbonlu EPS, Neopor, XPS ve taş yünü ısı yalıtım levhalarının yanı sıra yapıştırma harcı, dübel, sıva donatı filesi, profiller, mineral sıva ile son kat boya, kaplama ve astarları yer alıyor. Doğru uygulamayı iki yıl boyunca sigortalıyor, uygulama sonrası da malzemeye beş yıla kadar da garanti veriyoruz" diye konuştu.
Isı yalıtımı ile komutlarda kullanılan enerji giderlerinde yüzde 50'ye yakın tasarruf sağlanabileceğini vurgulayan Oran, "Isı yalıtımı için yapılan yatırım, sağlanan enerji tasarrufu sayesinde 3-4 yıl içinde geri dönüyor" dedi
Dünya Sektörel Ek