DYO sektör liderliğini kutladı!
1927 yılında İzmir Şeritçiler Çarşısı’nda kurulan Durmuş Yaşar Müessesesi ile temelleri atılan, Türk sanayiinin emekleme dönemini yaşadığı 50’li yıllarda Türkiye’nin ilk yerli boya fabrikası olarak kurulan DYO, 60. yaşını kutladı.
1927 yılında İzmir Şeritçiler Çarşısı’nda kurulan Durmuş Yaşar Müessesesi ile temelleri atılan, Türk sanayiinin emekleme dönemini yaşadığı 50’li yıllarda Türkiye’nin ilk yerli boya fabrikası olarak kurulan DYO, 60. yaşını kutladı.
DYO Boya Fabrikaları, 1954 yılından bu yana her biri sektörde ilk olan yenilikçi ürünleri ile hayatımıza renk katıyor. İnşaat boyalarından sanayi boyalarına, mobilya boyalarından otomotiv boyaları ve toz boyaya kadar pek çok sektörde faaliyet gösteren DYO, son 5 yıldaki büyüme ivmesini 2014 yılında da sürdürerek 2015 yılı için güç topladı. 2014’te 2 yeni sektöre daha adım atan ve fabrika sayısını 5’e çıkaran DYO’nun 60. yıl kuruluş yıldönümü töreninde, Yaşar Topluluğu’nun Kurucusu ve Onursal Başkanı Selçuk Yaşar’a Dyo çalışanları tarafından bir teşekkür plaketi takdim edildi.
Türkiye’de boya sanayiinin gelişimine de öncülük eden DYO Boya Fabrikaları’nın kuruluşunun 60. yıl kutlamaları Gebze ve İzmir’de düzenlenen törenlerle yapıldı. Kutlamalara; Yaşar Topluluğu’nun Kurucusu ve Onursal Başkanı Selçuk Yaşar, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, Dyo Boya Fabrikaları Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, DYO Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Serdar Oran ile DYO çalışanları katıldı.
Konuşmaların ardından Onursal Başkan Selçuk Yaşar ile Yaşar Holding ve DYO yöneticileri 60. yıl pastasını birlikte kestiler. Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı ile DYO Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Serdar Oran, Türk sanayiine böylesine köklü ve değerli bir markayı armağan eden Selçuk Yaşar’a bir teşekkür plaketi takdim etti.
DYO’da, 5 yıldan 30 yıla kadar görev yapan çalışanlar da markaya olan katkılarından dolayı Hizmet Onurlandırma Sertifikası ile ödüllendirildi. Kutlamalar, DYO Çiğli ve Dilovası fabrikalarının çalışanlarının kurduğu, Engin Gürkey yönetimindeki Perküsyon Grubu ve Halk Oyunları ekiplerinin gösterileri ile renklendi.
Törende konuşan Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, grubun boya sektöründeki faaliyetlerini temsil eden DYO’nun 60. Yılını kutlamaktan dolayı mutluluk duyduklarını ifade ederek şunları söyledi: “DYO; öncülüğün, liderliğin, kararlı olmanın, markaya sevdalı olmanın, zor zamanlarda güçlü durarak zorlukları aşmanın ve başarıya ulaşmanın sembolü. 60 yılı bu duygularla ve başarılarla geride bırakırken gelecek için hepimiz üzerimize düşen sorumluluğun farkındayız. 60 yıllık yolculukta edinilen başarılarımız markamızı zirveye taşıdı. Zirvede kalmak için hep birlikte yapacağımız çok iş var. Bizi bugünlere getiren birlik ve güven duygusu gelecekte de başarılı olmamızdaki en önemli unsurdur.” dedi.
Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, DYO’nun 60 yıllık köklü bir marka olmayı başardığını, bu süreçte Türkiye ve dünyada büyük değişimlerin yaşandığını dile getirdiği konuşmasında, güçlü kurumsal değerlere sahip olan şirketlerin uzun ömürlü olmayı başardığına dikkat çekti. Dr. Mehmet Aktaş, günümüzde önemi yadsınamaz olan Ar-Ge ve inovasyonun DYO için her zaman öncelikli olduğunu da vurguladı.
DYO’nun 60. kuruluş yıldönümünde söz alan Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, Yaşar Holding Boya Grubu’nun ulaştığı büyüklük ve güçlü markaları ile uluslararası alandaki yerini her geçen gün sağlamlaştırdığını söyledi. Yiğitbaşı, “Ülke ekonomisine yarattığımız katma değeri daha da ileriye götürmek için yatırımlarımıza ara vermiyoruz. Turgutlu’da açılışını gerçekleştirdiğimiz toz boya fabrikamız ile Çiğli’deki bobin boyaları üretim tesisimiz bu yatırımların en büyükleri.” diye konuştu.
Son 5 yılda olduğu gibi 2014 yılında da boya sektörünün üzerinde büyüme rakamlarına ulaştıklarını belirten DYO Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Serdar Oran ise “Global ve yerel boyutta, büyüme ve kârlılıkları artırmanın giderek zorlaştığı bir ortamda üretim yaparken, sürdürülebilir büyümenin parametreleri üzerinde daha fazla mesai harcıyoruz. DYO, 60’ıncı yılında faaliyet gösterdiği tüm iş kollarında genel sektör ortalamasının üzerinde büyüme rakamlarına ulaşmayı ve pazar payını artırmayı başardı. Kalite, mükemmellik, müşteri memnuniyeti ve verimlilik artışı üzerine yoğunlaşan çalışmalar sonucu yüksek kârlılık oranlarını yakaladık. 2015 yılına Türkiye ve yurtdışında 5 fabrikası, 1.100 çalışanı ve binlerce iş ortağı olan bir şirket olarak girdik. Bir marka için 60 yıldır var olmak ve aynı heyecanla bir sonraki günü planlamak büyük başarıdır. DYO’yu sektörünün lider markası yapan değerlerimize mükemmelliği ve sürdürülebilirliği ekledik.” dedi.