Ekonomi

e-Ticaret devi Türkiye'ye geliyor

Uluslararası markaların Rusya'dan çekilmesi üzerine Rusya'nın en büyük e-Ticaret firması Ozon, Türkiye'nin kapısında. İstanbul'da ofis açan şirket, Türk mallarının e-İhracat yoluyla Rusya'ya satışına öncülük etmesi bekleniyor.Uluslararası markaların bu ülkeden çekilmesi üzerine Rusya'nın en büyük e-Ticaret firması Ozon, Türkiye'yi üs kurdu

Rusya-Ukrayna savaşının ardından Rus firmaları bir biri ardına Türkiye'nin kapısını çaldı. Uluslararası markaların bu ülkeden çekilmesi üzerine Rusya'nın en büyük e-Ticaret firması Ozon, Türkiye'yi üs kurdu. İstanbul'da ofis açan Ozon'un başına ise Hazal Maraşlı atandı. Hepsiburada'dan transfer olan Maraşlı, Türk mallarının Rusya'ya e-İhracat yoluyla satışına önayak olacak. Türk satıcılar hiçbir işlem yapmadan aynı Türkiye'de ürün satıyormuş gibi Rusya'ya ihracat yapması bekleniyor.

70 MİLYON KİŞİYE ULAŞTIRACAK
Türkiye gazetesinden Ömer Temür'ün haberine göre, Ozon Global Üst Yöneticisi Stepan Gusamov, Rusya'daki perakende pazarının 564 milyar dolar büyüklüğe ulaştığını, bunun 58,5 milyar dolarlık kısmının e-Ticaret’ten oluştuğunu ifade etti. Rusya'da 70  milyon kişinin e-Ticaret yaptığını vurgulayan Gusamov "Türkiye ve Rusya'nın nispeten gelir seviyeleri birbirine benzemekte. İki ülkenin trendleri aynı e-Ticaret her yerde kullanıma uygun çok hızlı büyümekte. Rus e-Ticaret pazarında 2022'nin ilk çeyreğinde online satışlar yüzde 65'ten fazla büyüdü ve pazar büyümesi yüzde 50'nin üzerinde. Ayrıca, Rus müşterilerin yarısından fazlası Ozon'dan alışveriş yapmakta. Aktif müşterilerimizin 37,5 milyonun üzerinde olduğunu söyleyebilmekteyiz Bu rakam gitgide büymekte. 2 yıl önce yılda 5 işlem yapılırken, şu anda yılda 12 işlemden fazlasını bahsediyoruz. Hem müşteri sayımız artıyor hem de müşterilerimizin alışveriş sıklığı eskiye kıyasla yükseldi" diye konuştu.

Ozon'un son 5 yılda 25 kat büyüdüğünü ifade eden Gusamov "Ayrıca, pazar ortalamasından da hızlı büyüyoruz" dedi.  Ozon Global Lojistik Başkanı Aleksandr Zhukov da Rusya'ya mal transferi için Türk satıcılarımıza lojistik bir çözüm sunduklarını belirtti. Ozon Türkiye Direktörü Hazal Maraş ise 15 Ağustos itibarıyla Ozon'un Türkiye Direktörü olarak başlayacağını ifade ederek "Yeni bir ekip kurarak faaliyetlerimize hız vermekteyiz. Yeni satıcıları ve perakendeciler ile Ozon platformu üzerinden mikro ihracat hacmini artırmak ve Türk satıcılara daha fazla döviz sağlamak için çalışıyoruz" dedi. 

19 BİN NOKTADA GEL-AL HİZMETİ
Ozon'da şu an 120 binden fazla satıcı, kitap ve giyimden gıda ve sağlık ürünlerine kadar 20'den fazla kategoride 100 milyondan fazla ürün bulunmakta. Rakiplerinden farklı olarak Rusya'da 19 binden fazla nokta gel-al hizmeti veriyor. Ozon'un başarısının sonucu, şirket Rus e-Ticaret pazarından daha hızlı genişledi. Sadece geçen yıl Ozon'un Brüt Ürün Değeri (GMV) 6 milyar dolardı. 2022'nin ilk çeyreğinin sonunda GMV'si yıllık yüzde 139 büyüyerek 2,5 milyar dolara ulaştı ve 2022 sonuna kadar GMV'sini yüzde 80 büyütmeyi hedeflemekte.

Ozon'ın global markası Ozon Global ise 45 ülkeden 10.000'den fazla satıcıyla Rus tüketicilerle bir araya getirmekte. Şimdilik uluslararası ticaretin ana yönleri Çin, Türkiye, Kazakistan, Beyaz Rusya, Hindistan, Kore, İsrail, Moldova ve Tayland. 2021'de Ozon, Kazakistan ve Beyaz Rusya'daki işini yerelleştirip bölgede pazar platformunu ve kendi lojistik altyapısı oluşturmakta.

TÜRKÇE ARAYÜZÜ
Ozon, Türkiye'deki daha çok satıcıya ulaşmak için ara yüzünü Türkçe'ye de çevirdi. Uygulamanın da yıl sonuna kadar Türkçe olarak hizmete sunulacağı ifade edildi.