Sektörel

Ece Banyo yıl sonunda 45 milyon lira ciro hedefliyor!

Geçen yıl yaptığı 1.5 milyon liralık yatırımla 55 inovatif (yenilikçi) ürünü piyasaya sunan Ece Banyo, bu sayede krizi hasarsız atlattığını bildirdi

İnşaat sektörünün yüzde 30 daralma yaşadığı kriz döneminde yeni ürün portföyüyle birlikte ihracatını yüzde 22 artıran şirket, 2009 sonunda 45 milyon lira ciro elde etmeyi hedefliyor. Gelecek yıl 2.5 milyon liralık yeni fırın yatırımıyla vitrifiye ürünleri alanındaki 1.5 milyon adetlik kapasitesini 2 milyona çıkarmayı planlayan şirketin büyüme hedefi ise yüzde 20. Geliştirilen yeni ürünler arasında hareketli lavabo ve banyo dolabı, mobilya içine gömülü klozet, antibakteriyel özelliğe sahip klozet ve 2 litre su harcayan sifon yer alıyor.

TÜBİTAK'la çalışıyor
Ece Banyo Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, yıl sonunda 10 milyon euro ihracat geliri elde edeceklerini söyledi.
40 farklı ülkeye ürün gönderdiklerini ifade eden Çenesiz, "Katma değeri yüksek ürünlere yönelik yaptığımız değişiklikler ciroda kayıp olmamasını sağladı. Hedefimizi yüzde 90 yakaladık. Yıl sonunda açığı kapatacağız. 45 milyon TL'lik ciro hedefimize ulaşacağız" dedi.
Seramik Araştırma Merkezi'nde düşük ısıyla vitrifiye ürünleri üreten bir teknoloji üzerinde çalıştıklarını dile getiren Çenesiz, şunları söyledi:
"İki yıldır sürdürdüğümüz çalışmada TÜBİTAK'tan da destek alıyoruz. Seramik fırınları 1200- 1500 derecelerde çalışıyor. Bu projeyle ısıyı 50 derece düşürmeyi başarırsak, emisyon azalımına katkıda bulunacağız. Yüksek enerji ihtiyacı olan seramik üretiminde önemli tasarruflar sağlayabileceğiz."

AB'YE MOLDOVA'DAN GÜMRÜKSÜZ MAL SATIŞI
Beş yıl önce Moldova'da 1 milyon adet üretim kapasiteli bir üretim tesisini hayata geçirdiklerini ileten Erdem Çenesiz şunları söyledi: "Bu fabrikayla hedefimiz Bağımsız Devletler Topluluğu. Moldova'nın Romanya'yla gerçekleştirdiği anlaşma çerçevesinde bu ülkeden AB'ye gümrüksüz mal satıyoruz. Fabrika istenilen seviyede değil. Kriz bu ülkeyi çok etkiledi. Uluslararası markalardan biriyle fason anlaşma imzalayarak, önemli bir büyüme hedefliyoruz."
Beste ÖNKOL/Milliyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

İhracatını artıran firma, krize rağmen büyüdü 
 
Banyo malzemeleri üreticisi Çorum merkezli şirket Ece, küresel krize rağmen 2009'da yüzde 5 büyüdü
 
Ece Banyo Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, sektördeki yüzde 30 daralmaya rağmen bu yıl 45 milyon liralık ciro hedefine ulaştıklarını söyledi. Büyümeyi ihracattaki yüzde 22'lik artışla sağladıklarını ifade eden Çenesiz, "Yurtdışındaki fuarları iyi değerlendirdik ve 44 ülkeye ihracat yapar hale geldik. Bu yılki ihracatımız 10 milyon Euro'yu aşacak. Özellikle İtalyan markalardan aşırı talep geliyor. Bu sebeple önümüzdeki yıl, şu an yapılan görüşmeler ışığında yeni pazarlara da açılacağız." dedi. Çenesiz krizi rahat atlatmalarını firmada patron kültürünün olmamasına, hazırlıklı yakalanmalarına ve ihracatı artırmalarına bağladı. 2008 yılında 1,5 milyon liraya mal olan 80 değişik tasarım yaptıklarını belirten Çenesiz, "Bu tasarımlarla katma değeri yüksek ürünler ürettik. Bu sebeple 2009'da adetsel olarak küçülme yaşasak da cirosal anlamda büyüdük." diye konuştu. Bunların 55'ini bu yıl içerisinde piyasaya sürdüklerini, tasarımda otorite kabul edilen İtalya ile yarışır duruma geldiklerini ifade etti.

Firmanın başarısının Çorum ve benzeri illere umut olduğunu ifade eden Çenesiz, "Batılı firmalarla sadece İstanbul'da yeri bulunanlar değil, bizim gibi Anadolu fabrikaları da yarışabilir, alışveriş yapabilir. Biz bunu gösterdik." dedi.

Çorum'da 1993 yılında vitrifiye seramik sektörüne yönelik üretim yapmak amacıyla 7 kişiyle işe başlayan fabrikada bugün 250 farklı ürün başta Avrupa olmak üzere dünyanın 44 ülkesine ihraç ediliyor. Ece Banyo, önümüzdeki yıl 2,5 milyon Euro değerinde bir seramik fırını alacak. 2010'da kapasiteyi yüzde 20 artıracak şirket yılda 1,5 milyon parça banyo malzemesi üretim kapasitesini 2 milyon adede çıkaracak. Şirketin tasarruflu ürünleri, 4 kişilik bir ailenin banyoda su tüketimini aylık 50 ton azaltıyor.

44 ülkeye ihracat yapıyor

Ece Banyo 1993'te 600 metrekare kapalı alanda 7 kişi ile üretime başladı.

Yılda 30 bin parça seramik üretimi yapabiliyordu.

1996'da atölyeden fabrikaya çevrildi, 180 bin parça üretim kapasitesine ulaştı.

1999'da 11 bin metrekare kapalı alana yayıldı.

2003'te 20 bin metrekare kapalı alanda yıllık 700 bin parça üretim imkanına erişti.

2004'te Kürşad Tüzmen'in katılımı ile Moldova'da yeni fabrika açtı.

2006'da banyo sektörünün öncü kuruluşu İdeal Standard ile çalışmaya başladı.

2008'de 44 ülkeye ihracat yapar hale geldi.

2009'da 80 değişik tasarım ürünü geliştirdi.

2009 ihracatı 10 milyon Euro'yu aştı.

10 yıl içinde Avrupa'nın en tanınır banyo malzeme üreticilerinden olmayı hedefleyen Ece, şu an 800'den fazla işçiyi istihdam ediyor. 
Arif BAYRAKTAR/Zaman

Çorumlu Ece banyoda Avrupa devler ligine girecek

Çorum'da 1993 yılında kurulan ve şu anda Çorum Organize Sanayi Bölgesi'nde (OSB) faaliyet gösteren Ece Banyo Gereçleri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, 2010 yılında artan talepleri karşılamak için yeni fırın yatırımı yaparak kapasitelerini büyüteceklerini söyledi. Yaklaşık 1 ile 2.5 milyon euroluk yatırımla, üretim kapasitesini yüzde 20 artıracaklarını belirten Çenesiz, yılda 1.5 milyon olan üretimi 2 milyon parçayı aşan bir seviyeye taşıyacaklarını söyledi. ECE'nin 2010 yılı için yüzde 20'lik büyüme hedefiyle yola çıktığını ifade eden Çenesiz, şunları söyledi: "Şu anda yurtiçinde seramik ürünlerinde pazar ikincisiyiz. Hedefimiz 5 yıl içinde sadece seramik alanında değil tüm banyo alanlarında başladığımız faaliyetleri devam ettirip geliştirmek. Böylece kapasite ile Avrupa'nın önemli tesislerinden biri haline geleceğiz."

'FİYATLARDA DEĞİL ÜRÜNDE REKABETÇİYİZ'
YILSONUNDA 45 milyon TL'lik ciro hedefine ulaşacaklarını kaydeden Erdem Çenesiz yaklaşık 250 ana ürün imal ettiklerini, bu ürünlerin varyasyonları ile 15 bini bulduğunu söyledi. 41 ülkeye ihrcat yaptıklarını kaydeden Çenesiz, "Rakiplerimizle fiyat rekabetine girmek yerine müşterinin istediği ürünleri geliştirmemiz yeni pazarlara ulaşmamızı sağladı" dedi.
Sabah

55 yeni ürün çıkardı Avrupa'da `büyük oynamaya' soyundu
 
Çorum'da 17 yıl önce 7 kişiyle üretime başlayan ve bugün 80 bin metrekarelik alanda 400 kişiye istihdam sağlayan Ece Banyo, tasarıma yatırım yaparak 55 yeni ürünü piyasaya sürdü. Ece Banyo Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, "41 ülkeye ihracat yapıyoruz" diyor.

VİTRİFİYE ve banyo mobilyası üreten Ece Banyo, krizde yeni tasarımlara ve ihracata ağırlık verdi. ECE Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, "zellikle yeni tasarımlar sayesinde ihracat rakamlarımız geçen yıla oranla yüzde 22 arttı. Bu yılı 10 milyon Euroluk ihracat ile kapatmayı hedefledik. Moldova'daki tesisimizden Avrupa Birliği'ne gümrüksüz mal ihraç ediyoruz. 10 yıl sonra Avrupa'nın büyük oyuncuları arasındaki yerimizi almak istiyoruz" diye konuşuyor.

45 milyon TL ciro hedefi

Erdem Çenesiz, krizde üretimi adet bazında azaltmalarına rağmen, ürün gamında katma değeri yüksek ürünlere yöneldiklerini, bu yüzden 2008'e nazaran ciroda bir kayıp yaşamadıklarını bildirdi. Çenesiz, "2008 yılında yeni ürün tasarımına yoğunlaşmaya başladık. Yaklaşık 1.5 milyon TL'lik yeni yatırımın da sonuçlarını, krizi hasarsız atlatarak gördük. Şu anda, 2009 yılı sonu için öngördüğümüz rakamları yüzde 90 oranında yakaladık. Geri kalan 2.5 ayda da yüzde 10'luk açığı kapatır, yılı büyümeyle tamamlayabiliriz. Sonuçta, hedeflediğimiz gibi 45 milyon TL'lik ciroya geçeceğiz" diyor. Yaptıkları yeni yatırımla birlikte 55 yeni tasarımı piyasaya sunduklarını bildire ECE Banyo Yönetim Kurulu Başkanı Çenesiz, şöyle devam etti:

"İnşaat sektöründe yüzde 30 daralmaya rağmen, biz ihracatımızı yüzde 22 artırdık. 2010 yılı içinde yaklaşık 2.5 milyon TL'lik yeni fırın yatırımı yapacağız. Bu yeni yatırım, vitrifiye ürünleri alanındaki 1.5 milyon adetlik üretim kapasitemizi 2 milyona çıkarmayı sağlayacak. Önümüzdeki yıl yüzde 20 büyüme hedefliyoruz. Türkiye pazarında seramik ürünlerde pazar ikincisiyiz. 5 yılık periyotta seramik dışında tüm banyo ürünlerinde büyüyeceğiz. Ürün çeşitliliğini artıracağız. 10 yılın sonunda banyo çözümleri konusunda Avrupa'nın önemli oyuncularından biri olmayı hedefledik."

AB'ye gümrüksüz girdi

Yurt dışı yatırımlarıyla ilgili de bilgi veren Çenesiz, 2004'te Moldova'da 1 milyon adet üretim kapasiteli bir üretim tesisini hayata geçirdiklerini hatırlatarak "Yüzde 70 hissemiz olan fabrikada daha çok Bağımsız Devletler Topluluğu'nu hedefledik. Moldova'nın Romanya ile anlaşması çerçevesinde AB'ye gümrüksüz mal ihraç ediyoruz. Orada henüz istenilen seviyede değiliz. 2010'da, uluslararası markalardan biriyle fason anlaşma imzalayarak, önemli bir büyüme hedefliyoruz" dedi.

Rekabete göre değil müşterinin talebine göre üretim avantajı

YURT dışı fuarlarla, ihracata yönelik çalışmalara devam ettiklerini bildiren Erdem Çenesiz, "Son 15 gün içinde İtalya ve Katar'da fuarlara katıldık. Sektör için Avrupa'da önemli fuarlardan biri olan Cersai'de yeni ürünlerimize ilgi yüksekti. İhracatta, fiyat rekabeti ile yapılan bir strateji yerine müşterinin istediği ürünü geliştirmemiz önemli katkı sağladı" diyor. Çenesiz, 2 yıldır Seramik Araştırma Merkezi'nde düşük ısı ile vitrifiye ürünleri üreten bir teknoloji üzerinde çalıştıklarını da aktarıyor ve "TÜBİTAK'tan destek aldık. Başarılı olursak dünyada bir ilki gerçekleştirerek, önemli tasarruflar sağlayabileceğiz" ifadelerini kullanıyor.
Hürriyet