Ekonomi

Efsane indirimler Ticaret Bakanlığını harekete geçirdi! Çılgın indirim rüzgarının yönü değişecek mi? İşte detaylar!

Şahane kasım ya da şahane Cuma gibi isimlerle anılan bu alışveriş kampanyalarını, Ticaret Bakanlığı, tarafından incelemeye alındı. İşte detaylar!Bu durumu Ticaret Bakanlığı, kasım ayıyla birlikte yoğunlaşan indirim kampanyalarını yakından incelemeye aldı

Farklı sloganlar kullanılarak gerçekleştirilen ve pek çok ürünlerde yüksek oranlarda indirim yapıldığına dair söylentiler bu alışveriş kampanyaları, artık her firmalar tarafından çokça tercih edilen pazarlama stratejisi olarak kullanılmaya başlandı. Bu durumu Ticaret Bakanlığı, kasım ayıyla birlikte yoğunlaşan indirim kampanyalarını yakından incelemeye aldı.

İşte haberin merak edilen detayları…

YÜKSEK ORANLARDA İNDİRİM ALGISI MI YARATILIYOR!

Ticaret Bakanlığı bu indirim rüzgarı süresince, indirim kampanyalarının tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı olmaması, belirtilen indirimlerin gerçeği yansıtması ve bu yürütülen kampanyanın hemen öncesinde indirime konu ürünlerin fiyatlarının yükseltilerek kampanya döneminde çok yüksek oranlarda indirim yapıldığı algısı yaratılmaması noktaları üzerinde durulmaktadır.

Kasım ayı süresince bakanlığın re'sen yürüttüğü araştırmalarının yanında, tüketicilerin şikayetleri üzerine de söz konusu kampanyalar yakın merceğe alındı. Ticaret Bakanlığa bildirilen şikayetler arasında kampanyalarda belirtilen indirim tutar ve oranlarının gerçeği yansıtmaması, indirimli fiyatların uygulandığı tarih aralığının açık olarak belirtilmemesi indirimli olarak satılan malların stok bilgilerinin tüketicilere sunulmaması yoğunlukta yer alan konulardan biridir.

Re'sen ve şikayetler üzerine; tekstilden kozmetiğe, teknoloji ürünlerinden kuyum ürünlerine kadar çok sayıda ve farklı nitelikteki ürünleri içine alacak şekilde genişletilen inceleme faaliyetleri kapsamında söz konusu firmaların beyan ettikleri indirim miktarlarının ve oranlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığına ilişkin savunmaları talep edildi. Söz konusu kampanyalara ilişkin incelemeler sürüyor. Mevzuat gereğince ayda en az bir kez toplanan Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından 2023 yılının ocak ayı içinde yapılacak toplantı ile alınan kararlara dair sonuçlar duyurulacak. Mart-kasım ayları arasında Reklam Kurulu’nda toplam 33 indirimli satış kampanyasının karara bağlandığı ve 27’si için mevzuata aykırılıktan toplam 628 bin 586 TL idari para cezası uygulandığı duyuruldu.

“2023 YILI BU YILDAN DAHA ZORLU GEÇECEK”

Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı ve BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç '7.Private Label Zirvesi'nde birtakım açıklamalarda bulundu. Et ve süt ürünlerine zam iddialarına Aykaç, "Eğer tedbir alınmaz ise süt ve et konusunda 2023, bu yıldan daha zorlu geçecektir” diye konuştu.

Hangi banka ne kadar maaş promosyonu veriyor? Yapı Kredi promosyon ücreti ne kadar?

Kiracılar aman dikkat! Ev sahibi kiracıyı hangi durumlarda çıkarabilir?