25 / 11 / 2024

Elmor kentsel dönüşümde yeni yatırımlarla öne çıkacak!

Elmor kentsel dönüşümde yeni yatırımlarla öne çıkacak!

İnşaat sektörüne sağlık seramik gereçlerinden, banyo ve mutfak su armatürlerine, teknik su/ gaz armatürlerine kadar E.C.A. ve SEREL markaları ile ürünler sunan Elginkan Topluluğu, yeni yatırımları ile büyüyor...




İnşaat sektörüne sağlık seramik gereçlerinden, banyo ve mutfak su armatürlerine, teknik su/ gaz armatürlerine kadar E.C.A. ve SEREL markaları ile ürünler sunan Elginkan Topluluğu, yeni yatırımları ile büyüyor. Elmor Genel Müdürü Hakan Günderen, kapasite ve verimlilik artırımı hedefi kapsamında 2014'e kadar 70 milyon dolarlık yatırım planladıklarını, bunun bir kısmını hayata geçirdiklerini söylüyor. 


İnşaat sektöründeki büyüme, bu sektöre ürün üreten sektörlere de olumlu yansıyor. Son olarak Kentsel Dönüşüm yasasının çıkmasıyla büyüme süreci hızlanan ve proje sayısında artış yaşanan inşaat sektörü, etkileşim içinde olduğu armatür, vitrifiye ve seramik gibi sektörleri de büyütüyor. İnşaat sektörünün en eski ve köklü gruplarından olan, E.C.A. SEREL markalan ile bilinen Elginkan Topluluğu, yeni yatınmlan ile sektördeki talebe karşılık verme planlan yapıyor. 


Elmor A.Ş. Genel Müdürü Hakan Günderen, kentsel dönüşüm sürecinde yeni taleplerin çıkması ile birlikte bu talepleri karşılamaya yönelik ürün gamları oluşturduklarını ve bu doğrultuda yatırımlar yapmaya başladıklarını söylüyor. 

Bu çerçevede, 2014'ün sonuna kadar 70 milyon dolarlık kapasite ve verimlilik artırımı yatırımı yapacaklarına işaret eden Günderen, sorularımıza şu yanıtları veriyor: Kentsel dönüşüm için kapasite artışından bahseder misiniz? 

Su armatürleri yüzde 40, teknik armatürlerde yani su ve gaz vanalarında yüzde 40, sağlık seramik gereçlerinde ise yüzde 15'lik bir pazar payımız var. Bizim 2023 yılma kadar yaptığımız planlarımız var. Bunun ilk beş yıllık bölümünde ilk iki yılda kapasite artışlan, diğer üç yılında üretimde otomasyonun artması ve buna bağlı verimliliği arttırmaya yönelik yatırımlar gündemimizde. Çünkü artık çağımız öyle bir çağ ki, daha fazla adedi, daha düşük maliyetlerle, daha kısa sürede üretmek ve en hızlı şekilde pazara sevk etmek ve bu durumu sürdürülebilir hale getirmek, rekabette en önemli unsur. Bu dört unsuru çok iyi yapıyor olmanız gerekiyor. Biri aksasa bu işlerinize verimsizlik olarak yansır. Artık fiyat belirleme gibi bir şansınız yok geçmişte olduğu gibi. 

Dolayısıyla pazarda rekabet sizi nereye götürüyorsa, o rekabet fiyatlarına uygun maliyetlerle çözüm üretmek için yapılanmak durumundasınız. Önümüzdeki 10 yıllara kendinizi taşımak için bunu yapmak zorundasınız. Buna yönelik hedeflerimiz var. 

Şu ana kadar ne kadariık kapasite artışınız oldu? 

Panel radyatörde 900 bin metretüllük kapasite artışı oldu. Modernizasyon yatırımlarımız ise hala devam ediyor. 2013'te başlayan ve 2014'te devam edecek olan bina, arazi, makine parkuru gibi alanlara yaklaşık 70 milyon dolarlık yatınm yapacağız. Sağlık seramik gereçlerinde de yüzde 25'lik bir kapasite artışı için yatırım karan aldık. Valf grubunda montaj otomasyon tezgahlarıyla özellikle gaz musluklarında yüzde 25 ve panel radyatörde de ise yüzde 20'lik kapasite artışımız oldu. 

ECA ve SEREL olarak yatırım planlarınızı ne kadariık süreç için yapıyorsunuz? 

Biz, stratejimizi her yıl düzenli büyüme olarak belirledik. Sektörde de beklentimiz, 10-15 yıl içerisinde her yıl artan bir büyüme yönünde. 

Yatınm planlanmız hazır, beş yıllık planlarımız belli. Ondan sonraki beş yıllarda da kendimize yatırımlar için yol haritamızı belirleyeceğiz. 

Pazarda oluşabilecek yeni ürün ihtiyaçlannı 7 MİLYON KONUT YENİLENECEK Kentsel dönüşüm sürecinde halen İstanbul ve  Ankara  dışındaki kentlerde ciddi bir değişim olmadığına işaret eden Günderen, "İstanbul'daki değişim pazarı ciddi oranda büyütecek. 7 milyon konutun yenilenecek olması önemli bir potansiyel yaratıyor" diyor. 

Yılda 700-800 bin konut için ruhsat alındığını hatırlatan Günderen, yenilenecek konutların göz önüne alınmasıyla bu rakamın 10 katı bir potansiyelin söz konusu olduğunu da vurguluyor. 

dikkate alarak yeni ürün geliştirme süreçlerine odaklandık. 

Elmor Plus mağazalarınız ile nihai tüketicilere ulaşıyorsunuz. Yeni mağazalar devrede olacak mı? 

Bu yıl Elmor Plus mağazalarımıza yeni bir tane daha ekledik. Elmor Plus mağazalanmız, İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir'de yer alıyor. 

Ürünlerimizi profesyonel kullanıcı ve nihai tüketiciye daha iyi tanıtabilmek ve ulaştırabilmek amacıyla faaliyetlerde bulunan Elmor Plus mağazaları sayısını da a ittiriyoruz. En son mağazamız, 900 metrekare alanda faaliyet gösteren ve tüm ürünlerimizin teşhir edildiği ve aynı zamanda da nihai tüketicilere satış hizmeti de veren Elmor Plus mağazamız Haziran ayında  İzmir  Alsancak Şehitler Caddesi'nde hizmete girdi.

Kentsel dönüşüm büyümenize nasıl yansıyor? 

Kentsel dönüşüme bağlı olarak yeni projeksiyonlar önümüzdeki yılın belli bir bölümünü etkileyecektir ama ondan sonraki yılları daha net etkileyecektir diye düşünüyorum. 

Kentsel dönüşüm Ankara ile başladı. Burada önemli kentsel dönüşüm başarıları elde edildi. 

İstanbul'da deprem riski nedeniyle bir zoaınluluk var. Ama Türkiye topraklarının yüzde 95'inde deprem riski var. Dolayısıyla zaten kentsel dönüşüm bir zorunluluk. Bu açıdan kentsel dönüşümün İstanbul ve Ankara'dan başlayıp taşraya yayılacağını öngörüyoruz. İzmir'de de büyük bir kentsel dönüşüm potansiyeli var. 

izmir uzun yıllardır bu açıdan ihmal edilmiş bir şehir. Adana'da ise yeni imar alanlarının açılması ve yeni konut alanların belirlenmesi ihtiyacı bulunuyor. Her şehirde inşaat ile ilgili farklı adımlann atılması ve bölgeler bazında, şehirler bazmda planlamalann yapılması gerekiyor. 

Türkiye'deki 17 milyon hanenin çok büyük bölümü niteliksiz konut. Bunların nitelikli konutla değişmesi ve bunun da bir doğal afet riski nedeniyle erken bir şekilde yapılması zorunluluğu var. Bu beklentilerle oluşturulmuş olan birtakım projeler ve bunun kanuni altyapısı var. Fakat uygulama ile ilgili prosedürler ve uygulama şekilleri net değil. Bunlar zaman içinde aşıldığı taktirde Türkiye'de çok ciddi bir imar hamlesi başlayacak. Bizim bugünden bu talebi karşılayacak kaynakları yaratmak için çalışmamız bir zorunluluk. 

Kentsel Dönüşüme yönelik ürün geliştiriyorsunuz. Bu konuda neler yaptınız? 

Bu pazarın ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünler geliştirme zorunluluğumuz var. Bu noktada önem vermemiz gereken birkaç faktör var. 

Bunlardan biri fayda - değer analizi. Bu alanda dönüştürülecek evlerin hangi lokasyonda ve hangi imar durumu ile nasıl bir maliyet evresinden geçeceğini çok iyi belirlemek gerekiyor. Bu maliyet evresinden sonra, hak sahiplerinin, müteahhitten nitelikli konut ihtiyacının gerekliliklerinin yerine getirme talebi olacağı çok açık, bu nedenle nitelikli ve markalı malların bu talebe uygun niteliklerde ve maliyetlerde ürün geliştirilmesi gerekiyor. Bizim önümüzdeki yıllara ilişkin geliştireceğimiz ürünler pazarın bu yönde çok ciddi büyüyeceğini öngörerek bu bakış açısına paralel olacak. 

Geçtiğimiz yıllar ile bu yılı kıyaslar mısınız? 

2013 sizce nasıl bir yıldı? 

inşaat sektöründe 2011 yılı çok iyi bir yıldı. 

2012 yılında da bu durum devamlılığını korudu, ama 2011 kadar yüksek bir trend izlemedi sektör. 2013 yılında saüşlarda, geçen yılki adetlere paralel olarak gidiyoruz. 2012 yılında çıkardığımız ürünlerin bu yıl pazarda oturduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla bu yılki gidişatımızdan son derece memnunuz. 

Sektördeki en büyük sıkıntı, talebin dalgalı olarak oluşması. 

Ürün gamınızda hangi ürünler ön plana çıkıyor? 

Seramik Sağlık Gereçleri grubunda 2012 yılında birçok ürün kazandınnış olan (Amphora Seri olarak 2012 Designturkey ödülü, Amphora klozet 2012 yılı 'reddot' ödülü) SEREL Amphora Serisi 2013 yılında da yıldız ürünümüz olmaya devam ediyor. Rita ve Sapphire serileri 2013'ün yeni serileri olarak pazara çıkıyor. Serilerin yanısıra Amphora, Rita ve Sapphire ile serileri ile beraber entegre asma klozet kavramı ile de ürünlerimize farklı modern çizgiler geldi. Daha önceki yıllarda da ürünlerimiz arasında yer alan mobilya uyumlu lavabolarda 2013 çizgileri ile yeni modelleri de sektöre kazandırıyoruz. 

Armatür grubunda ise yine 2012 yılında birçok ödüle sahip olan Electra Serisi 2013 yılında da hit seri olmaya devam edecek. 

(Electra ödülleri; 2012 Desingturkey ödülü, Electra eviye bataryası A'design platinum ödülü, Electra lavabo ve banyo bataryaları A'design gümüş ödül, Amphora ankastre lavabo bataryası A'design gümüş ödül) 2013'ün armatürde önemli oyuncuları Neva, Novita (bu üründe siyah ve beyaz olarak da bir serimiz olacak, 2013 Unicera Fuarı'nda da sergilendi ve ilgili gören bir seri oldu. 



EKONOMİST


Geri Dön