25 / 11 / 2024

EMBARQ yol güvenliği laboratuvarı projesi kapanış toplantısı yapıldı!

EMBARQ yol güvenliği laboratuvarı projesi kapanış toplantısı yapıldı!

EMBARQ yol güvenliği laboratuvarı projesi kapanış toplantısı yapıldı. EMBARQ Türkiye, trafik çarpışmasında can kaybı ve yaralanmayı azaltmayı hedefleyen Yol Güvenliği Laboratuvarı Projesi Kapanış Toplantısı’nı düzenledi.




EMBARQ Türkiye’nin beş ilimizde yürüttüğü Yol Güvenliği Laboratuvarı Projesi, 19 Aralık 2014 Cuma günü Kapanış Toplantısı ile sona erdi.  İETT tarafından düzenlenen TRANSİST 2014’ün bir yan etkinliği olan Yol Güvenliği Laboratuvarı Projesi Kapanış Toplantısı’na kamudan ilgi büyük oldu. 

Toplantının açılış konuşmaları EMBARQ Türkiye Direktörü Arzu Tekir ile Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Uygulama Araştırma Merkezi Direktörü Mustafa Ilıcalı tarafından gerçekleştirildi. Toplantı kapsamında EMBARQ Türkiye, Dünya Sağlık Örgütü, yol güvenliği  analizleri için yazılım  çözümleri sunan  PTV  yetkilileri ve ilgili yerel yönetim temsilcileri yol güvenliği üzerine görüş ve deneyimlerini paylaştı. 

EMBARQ Türkiye 2014 yılında Antalya, Eskişehir, Kayseri, Kocaeli ve Konya’da, ölümlü ve yaralanmalı çarpışmaları azaltmak için, Bloomberg Philanthropies ve 3M desteğiyle, Yol Güvenliği Laboratuvarı (RSLAB) Projesini geliştirdi.  Projenin yürütüldüğü beş şehirde,  yerel yönetimlerin ulaşım, planlama,  altyapı gibi birimleri ile il emniyet ve trafik müdürlükleri ve  ilgili sivil toplum kuruluşlarının bir araya geldiği  paydaş toplantıları gerçekleştirildi. Paydaş toplantılarında ulaşım planlamasında yol güvenliği ve trafik kaza verisinin önemi hakkında bilgilendirme çalışmaları yaptı. EMBARQ Türkiye ve Danimarkalı Yol Güvenliği Denetim Firması Consia Consultants uzmanlarından oluşan teknik ekip, projenin yürütüldüğü şehirlerde saha çalışması gerçekleştirerek son üç yıla ait kaza verilerini analiz etti. Yol güvenliği analizlerinin sonucunda tespit edilen, kazaların en yoğun olduğu noktalara yönelik yol güvenliği denetimlerini gerçekleştirerek, iyileştirme önerileri geliştiren ekip, bu önerileri ilgili yerel yönetim temsilcilerine rapor halinde sundu. 

“Yaralanma ve ölüm vakalarının Türkiye’ye maliyeti 20 Milyar Türk Lirası”

Dünya Sağlık Örgütü’nün verilerine göre her yıl dünyada ortalama 1.3 milyon kişi trafikte hayatını kaybederken 50 milyon kişi yaralanıyor. Türkiye’de ise, resmi rakamlara göre trafikte 4.000 kişi hayatını kaybediyor; ancak çarpışma  sonrasında hastanede hayatını  kaybedenleri de hesapladığımızda yaklaşık 10.000 vatandaşımız hayatını kaybediyor. 200.000’den fala kişi ise yaralanıyor. Emniyet Genel Müdürlüğü yetkilileri, trafik çarpışmasında yaralanma ve ölüm vakalarının Türkiye’ye sosyoekonomik maliyeti 20 Milyar TL olduğunu belirtmektedir. 

“500 çarpışmanın önüne geçilerek 70 kişinin hayatı kurtarılacak”

EMBARQ Türkiye Yol Güvenliği Laboratuarı Proje Koordinatörü ve Ulaştırma Yüksek Mühendisi C. Tolga İmamoğlu, “Her il için en yoğun kullanılan sorunlu bölgeleri ele alan bir rapor hazırladık. Bu raporlarda yerel yönetimlere uygun maliyetli ve kolay uygulanabilecek mühendislik çözümleri sunduk. Raporlarımızda paylaştığımız analiz ve değerlendirmeler doğrultusunda ulaşım planlama birimlerine, İl Emniyet Müdürlüklerinden  edindiğimiz kaza verisiyle tespit ettiğimiz “kara nokta”ları, bu noktalar için önerdiğimiz çözümleri sunuyoruz. Böylece kara nokta adı verilen, kazaların en yoğun görüldüğü bölgelerde  gerçekleştirecekleri iyileştirme çalışmaları ile çarpışmaların büyük oranda önüne geçilebilecek. Beş ilde de önerilerimizin uygulanması halinde, 500 trafik çarpışmasının önüne geçilirken toplamda 70 kişinin hayatı kurtarılacak.” diyerek görüşlerini bildirdi. 

Ölümlü ve yaralanmalı çarpışmalara neden olan 3 faktör:

İnsan faktörü

Çevre faktörü

Yol faktörü

Yol güvenliğinin artırılması için 3 öneri:

Çarpışmalarda insan faktörünü asgariye çekmek için en önemli yöntem bilinçlendirme ve farkındalık çalışmalarıdır. Halk arasında yol güvenliği algısını yaratmak; kamu spotları yayınlamak; polis ve gelişen teknoloji ile birlikte denetim mekanizmasını sağlıklı ve sürekli kılmak etkili yöntemlerdir.

Mühendislik önlemleri, çevre faktörünün önüne geçebilir. Bol yağışlı bölgelerde kullanılan asfalt tipi, karlı iklim yapısına sahip bölgelerden farklı tercih edilebilir. Yol aydınlatmasında yapılan iyileştirmelerle kazaların yüzde 60 oranında önlendiği tespit edilmiştir.

Yol faktörünün de gene mühendislik önlemleri ile önüne geçilebilir. Kent içinde en yoğun kazalar yüzde 45 oranında tüm yol kullanıcılarının buluştuğu kavşaklarda görülmektedir.  



Geri Dön