22 / 12 / 2024

Kızılay Yol Güvenliği projesiyle ölümlere dikkat çekti!

Kızılay Yol Güvenliği projesiyle ölümlere dikkat çekti!

Kızılay Yol Güvenliği projesiyle ölümlere dikkat çekti. Türk Kızılayı, "Yol Güvenliği Savunuculuk Projesi" kapsamında, emniyet kemeri kullanılmamasından kaynaklı ölümlere dikkat çekmek amacı ile etkinlik düzenledi.



Türk Kızılayı, "Yol Güvenliği Savunuculuk Projesi" kapsamında, emniyet kemeri kullanılmamasından kaynaklı ölümlere dikkat çekmek amacıyla etkinlik düzenledi.


Çankaya Kuğulu Park'ta, "daha caydırıcı yasalar olsaydı onlar da şimdi aramızda olacaktı" sloganıyla düzenlenen etkinlikte, Kurban Bayramı tatilinde meydana gelen trafik kazalarında yaşamını yitiren 8'i çocuk 59 kişiyi temsilen 59 çift ayakkabı kullanıldı.


Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, Omurilik Felçliler Derneği yöneticilerinin de katılımıyla düzenlenen etkinlikte, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) verilerine göre, dünya çapında her yıl yaklaşık 1,2 milyon insanın trafik kazaları sonucu yaşamını yitirdiğini, 50 milyon insanın yaralandığını, Türkiye'de de her yıl 8 bin 700 kişinin trafik kazalarında hayatını kaybettiğini, 200 bin kişinin de yaralandığını bildirdi.


Manevi sonuçlarının yanı sıra trafik kazalarının ülkeye yıllık maliyetinin 20 milyar lirayı bulduğunu, bu parayla 6 bin 500 okul, bin 50 hastane ya da 7 bin kilometre yol yapılabileceğini aktaran Akar, şunları kaydetti:


"Emniyet kemeri kullanılmaması ülkemizde yol güvenliği için en önemli risk faktörlerinden birini oluşturuyor. Emniyet kemeri kullanmak bir çarpışma anında ön koltuktaki sürücü ve yolcuların ölüm riskini yüzde 50 oranında azaltırken, arka koltuktaki yolcuların ölüm riskini ise yüzde 70 oranında düşürüyor.


Çocuk koltuğu kullanımı ise çarpışmalarda ve ani frenlerde çocukların yaralanma riskini yüzde 70 oranında düşmesini sağlıyor. Emniyet kemeri ve çocuk koltuğu sürücülerin ve yolcuların güvenliğini sağlamanın en etkili ve en basit yollarından biridir."


"Para cezası caydırıcı değil"


Daha etkili emniyet kemeri ve çocuk koltuğu yasalarına ihtiyaç bulunduğunu aktaran Ahmet Lütfi Akar, trafik mevzuatındaki eksikliklerin yol kullanıcıları için hayati risk oluşturduğunu ifade etti.


Trafik Kanunu'nun ilgili maddelerinin Dünya Sağlık Örgütü standartlarına uygun olarak değiştirilmesi gerektiğini vurgulayan Akar, şöyle devam etti:


"Emniyet kemeri kullanmayan sürücü ve yolculara ön ve arka koltuk ayrımı olmaksızın getirilen para cezası caydırıcı olmuyor. Emniyet kemeri ve çocuk koltuğu kullanımı açıkça ifade edilmiyor. Bu durum yasanın bağlayıcılığını azaltıyor. Çocuk koltuğu kullanmayarak çocuğunun hayatını tehlikeye atan sürücülere daha ağır cezalar bulunmuyor. Oysa çocukların güvenliği söz konusu olduğunda cezaların daha caydırıcı olması gerekiyor.


Ayrıca, bilindiği üzere yeni üretilen araçlarda bulunan emniyet kemeri ikaz sinyallerini durdurmak amacıyla değişik yöntemler ve çeşitli aparatlar kullanılırken, bu aparatları kullanan vatandaşlar ölüme davet açtıklarını bilmiyorlar. Söz konusu aparatları kullanan ya da emniyet kemerini uygun şekilde kullanmayan sürücü ve yolculara yüksek para cezası getirilmesi gerekiyor."


AA


Geri Dön